Gå til innhold

Flere døde i flyulykker


Espen Søderstrøm

Anbefalte innlegg

Dette skriver svenske Aftonbladet:

 

For første gang siden 1996 økte antall dødsfall i flyulykker i fjor. 1022 mennesker omkom i 2002, mot 778 i 2001.

 

Antall ulykker som krevde menneskeliv økte også, fra 33 til 40. I denne statistikken inngår ikke små privatfly. Til tross for denne økningen skal flysikkerheten ha blitt forbedret. Flysikkerheten var høyest i Europa og i Nord Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så latterligt...

Hvorfor skriver de ikke om de sikkert tusener som døde i BILULYKKER ?????

 

Som en bekjent av meg sa en gang.

Du kan heller dø PÅ VEI til flyplassen enn ombord på et fly.

 

 

VG skriver også noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Georg Korycki:

Det er så latterligt...

Hvorfor skriver de ikke om de sikkert tusener som døde i BILULYKKER ?????

 

Som en bekjent av meg sa en gang.

Du kan heller dø PÅ VEI til flyplassen enn ombord på et fly.

 

Hvorfor er det latterlig?

 

Mediene skriver jo til stadighet om trafikkdøden og dens dystre statistikker, men det er jammen ikke ofte man kan lese om tilsvarende for lufttransport.

 

Å leve er farlig uansett, Georg. Ingen har såvidt meg bekjent overlevd det ennå...... ""

 

For ordens skyld: Artikkelen du henviser til i VG er et sitat fra svenske Aftonbladet sin artikkel, som Espen Søderstrøm forøvrig henviser til i sitt første innlegg her. ""

 

Ha en fin og skadefri ettermiddag, alle sammen! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye større kjangs for å dø på veien til flyplassen en å dø på flyet. Hvis jeg husker riktig så er kjangsen så liten for å dø i en flyulykke så liten at du må fly hver dag i (tror det var ihvertfall) 4 år hvis jeg ikke husker feil

 

4 år var vell litt lite?, en statestikk som er blitt presentert meg sier hver dag i 260 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fannt nettopp noe interesant i et gammelt nummer av Illustrert Vitenskap:

"Flight Safety Organisation er en privat nonprofit-organisasjon som siden 1947 har holdt et spesielt våkent øye med flysikkerheten. Organisasjonen har regnet ut at hvis en amerikaner tar et innenriksfly hver eneste dag, må han statistisk sett reise slik i 19 000 år før han blir utsatt for en skjebnesvanger ulykke"!!!

 

Står også at antallet omkomne på veiene i EUROPA er 31 ganger større enn antallet ofre for flykatastrofer i HELE VERDEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...