Gå til innhold

Dårlig ATC...


Jo-Arne Kristoffersen

Anbefalte innlegg

Jeg fløy litt online med SB i kveld... Fra Værnes til ???... Det var ingen ATC på ENVA så jeg brukte UNICOM....

 

Men når jeg nærma meg ENGM og så etter hvem som var ATC, så så jeg to stykk engm_v_app hvorfor to stykker?

 

Ingen svarte meg,, jeg prøvde å kommunisere med dem flere ganger, og uten og få svar. Synes dette er litt kjedelig når jeg er ny her! "[Rullende (med online flyging).

Jeg fikk opp ATIS men de ville ikke svare meg... "[Forvirret]"

engm_v_app var Einar Kristiansen og Colin Campbell

 

ATC`er... Hvis dere ser dette innlegget, hvorfor svarte dere ikke meg? Blir liksom ikke morsomt å fly uten ATC...

"[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arild Oldervoll:

COlin Campbell var ikke ATC i går når du fløy, sist han var online var 19/11. Einar Kristiansen var heller ikke ATC i går når du fløy, men han var derimot online som pilot på ENGM da du var i nærheten av ENGM.

Jo!! Begge var online... Først før jeg begynte å fly, så så jeg på forsiden av flightsim.no nede på siden at det ikke var noen ATC online i Norge....

 

Men jeg skjekker den en gang i blandt. (oppdaterer den)

 

Og senere da jeg skulle lande på ENGM så var det de to som var ATC! "[skamfull]"

Kaller vanlige piloter seg for engm_v_app da? "[Forvirret]""[Rullende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag föreslår att du laddar ned programmet "ServInfo" där du hittar massor av information om vilka ATC och piloter som flyger online.

 

Online-statusen på flightsim.no kan ibland vara mycket missvisande. Jag tycker inte att du ska lita på den helt och hållet, kontrollera som sagt med ServInfo istället. Då ser du även vilka ATC som är online i andra länder, vart det är mycket trafik etc.

 

ServInfo kan laddas ned här på flightsim.no om jag inte misstar mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Online-statusen på flightsim.no er ofte forsinket og feil. Noen ganger låser den seg helt. Du bør heller laste ned ServInfo som du finner i filbiblioteket her på flightsim.no

 

Edit: Einar satt som ENBO_V_APP, Colin var riktignok ATC på ENGM, du fløy til EHAM. Derfor er ikke du hans ansvarsområde, men han kan gi deg ATC visst han vil. Hvor var du når du prøvde å få kontakt, og hvilke kommunikasjonsmidler brukte du?

 

[ 04.12.2002, 08:19: Endret av: Arild Oldervoll ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arild Oldervoll:

Online-statusen på flightsim.no er ofte forsinket og feil. Noen ganger låser den seg helt.

Som Dag sier, kan man trykke "Mer info" og få opp en mer detaljert side om trafikken. Denne informasjonen hentes fra VATSIM hver andre minutt. Hvis denne er forsinket eller ha låst seg, vil selvfølgelig også "Online" siden berørt av dette. Jeg tror også at Whazzup og ServInfo henter data fra det samme stedet.

 

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arild Oldervoll:

Online-statusen på flightsim.no er ofte forsinket og feil. Noen ganger låser den seg helt. Du bør heller laste ned ServInfo som du finner i filbiblioteket her på flightsim.no

 

Edit: Einar satt som ENBO_V_APP, Colin var riktignok ATC på ENGM, du fløy til EHAM. Derfor er ikke du hans ansvarsområde, men han kan gi deg ATC visst han vil. Hvor var du når du prøvde å få kontakt, og hvilke kommunikasjonsmidler brukte du?

Ja, takk for svar!

Jeg satte opp flight plan til EHAM,, men hadde ikke tid å fly dit allikevel.... "[stikk Tengte derfor å endre flighten litt til ENGM istedet... Hvordan endre du fligh planen i SB etter at du har begynt flightet?

Jeg kontakta ENGM_V_APP når jeg var ikke så langt unna engm. (som jeg har skrevet tidligere: Han svarte ikke) "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...