Bobbo Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Skrevet 19. januar 2003 Joda dette ble større enn vi hadde drømt om. Og Arild - du er i godt selskap, vi har nok alle gjort noen feil i kveld, og heldigvis er vi ikke perfekt enda. Jeg sendte en opp i ingenmannsland - og glemte av han, men sånn er det. Men en ting er sikkert - vi lærer en masse av dette, og så er det fryktelig moro. Har kun vært borti 2 piloter som ble litt sure pga "delay" - men det har jeg ikke tenkt å la gå innpå meg. Så nå må vi gå på med krum hals i morgen (i dag) det kommer sikkert like mange da... Og mer moro skal det bli - Men vi skal bli flinkere til å sette i holding og benytte speed restrictions og vi må muligens ta begge baner i bruk -. Flott at Danmark kom opp og hjalp oss også... takker så meget. Og flere synspunkter mottas med takk Siter
Einar Halvorsen Skrevet 19. januar 2003 Skrevet 19. januar 2003 Ja da var vel første del av dette flyinet over. Det ble rolig nå på morningen, men det trengte vi vel alle slik at vi fikk litt hvile. Nå er det å forberede seg på resten av dagen og kvelden. Vi må nok være forberedt på at det kan bli like hektisk eller kanskje enda mer etterhvert utover dagen og kvelden. Vi håper derfor at den mailen vi har sendt til de av dere som skal være ATC blir lest. Vi har justert vaktopplegget noe slik at vi skal kunne takle trafikken bedre. Jeg vil ellers benytte anledningen til å takke alle sammen som har vært med så langt, dette har vært utrolig morro. Nå skal jeg ha meg litt søvn så er jeg på plass igjen. Se u all soon Siter
Einar Kristiansen Skrevet 19. januar 2003 Skrevet 19. januar 2003 Ja ,det har vært veldig hektisk til tider.Det er jo nesten ungåelig å gjøre noen små tabber når trafikken er så enormt stor.For min del så har det gått sånn høvelig bra under mine vakter,noen små tabber har det vært,men,men tvi-tvi! Man får jo bare mere og mere erfaring av dette. Det værste er når piolotene ikke utfører de komanoene de blir gitt.Skal ikke komme med noen kritikk,men husk når man stitter f.exs som app så planlegger man ett opplegg for at det skal gli effiktivt.Når en pilot ikke utfører det som blir så kan det lett bli ett stort kaos for de andre,særlig under innflyging for ILS cleerance.. vel,får ønske alle lykke til vidre.. Einar Krisiansen Siter
Gjest Skrevet 19. januar 2003 Skrevet 19. januar 2003 Hehe... Si det Einar..... Det var litt hektisk... spesielt da du sendte meg for visuall approach 19R ,mens SP-FES var på finalen. Satt nesten 1 time i holding (men jeg hadde litt mer fuel enn vanlig da) + go around, så jeg var veldig nærme i å dette ned. Siter
Einar Kristiansen Skrevet 19. januar 2003 Skrevet 19. januar 2003 Hehe... Si det Einar..... Det var litt hektisk... spesielt da du sendte meg for visuall approach 19R ,mens SP-FES var på finalen. Satt nesten 1 time i holding (men jeg hadde litt mer fuel enn vanlig da) + go around, så jeg var veldig nærme i å dette ned. Ja,beklager Georg men det gikk vel bra ikke sant? Einar.. Siter
Gjest Skrevet 19. januar 2003 Skrevet 19. januar 2003 Vel. Det gikk bare så vidt greit, da du klarerte meg for visual approach, mens SP-FES var 5 nm fra rwy19R. Jeg starta descent ned til 2000ft og så kom det TCAS ALERT. Jeg kikka i FSNavigator, hvor jeg klarte å lese at jeg var 0,4 nm fra SP-FES (et småfly). Så ba du meg om en go around og da fikk jeg problemer med å climbe, siden jeg hadde satt flaps på full og throttle på 20 %. Jeg var bare noen få fot fra bakken og klarte bare så vidt å climbe igjen. Jeg bar deg om visuell app 19L (det var da ingen sly som skulle ta av, så det kunne gå greit), men det ville du ikke. Til slutt så landa jeg med fuel for 5 min... Jeg liker ikke særlig "engelske tilstander", men man lærer jo av feilene sine, ikke sant ? Siter
Bobbo Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Skrevet 19. januar 2003 På meg virker det som du har hatt et kjempeflyinn Georg - masse aktivitet og action. Sånn skal det være - ikke alt går etter planen bestandig - og derfor er dette så moro... enig??? Siter
Bjarte Benberg Skrevet 19. januar 2003 Skrevet 19. januar 2003 Har et spørsmål når det gjelder prosedyrene for holding. For man oppgitt hvilken heading og distanse (tid/fart) man skal sirkle i eller kan det gjøres på noen andre måter? Siter
Gjest Skrevet 19. januar 2003 Skrevet 19. januar 2003 Du skal ha kart over gjeldende FIR/Flyplass. På det kartet får du oppgitt inb/out hdg og diverse info om holdinger. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.