Gå til innhold

Her var det tomt....


O85_

Anbefalte innlegg

Sitter nå som Oslo Control på VATSIM, og jeg må si at trafikken er til å sovne av... Jeg ser at sverige, finland, danmark alle tre har mere trafikk enn norge... Hva er det egentlig som har skjedd? dette har vell vært tatt opp mange ganger men i følge VACCN så har vi 70 Controllere til dispansasjon se: http://home.online.no/~eisoere/VACCN/member.html

 

men hva hjelper det når det er bare et par som sitter online? Syns dette her er dårlig av de 70 ATCene hva er vitsen med å søke opp til å bli atc når du bare sitter 2 timer i løpet av halvåret?

 

Og Til VACCN Teamet: Kanskje vi kunne ha satt opp en konkuranse av et slag? den som har logget flest timer får en overaskelse eller noe? bare en idè. "[Rullende

 

Nei Simmere i Norges land SKJERP dere!

 

[ 10.11.2002, 19:13: Endret av: Jonas Rettum ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Jonas!

 

Lite ATC for tiden, i går fløy jeg ENGM-EGCC-ENGM masse traffikk i England med full ATC, men ingenting i Norge, untatt en Observer!

 

I dag fløy jeg samme ruten ENGM-EGCC-ENGM full ATC i Manchester og England da og, med masse trafikk, og i Norge kom det en ATC online, som var på i 10 minutter og så logget han av, siste han gjorde var å gi meg clrd ILS rwy 01L når jeg var ca.20nm inbound Drammen VOR!(på ingen måte ment som kritikk, han hadde sikkert en god grunn til å logge av, det var bare et eksempel)

 

jaja....

 

En konkurranse hadde jo vært mega bra!

 

Bare et forslag:

Alle online piloter og ATC kunne gi inn litt penger, og konkurransen går over et halvt år, den som vinner får f.eks CH PRO Yoke eller noe sånt, vi er jo kjempe mange som flyr online og sitter ATC så det skal ikke mer til en kanskje 10 kr. Og hvis premien er god, blir det sikker mye ATC og piloter online, for å logge flest mulige timer! "[blink]"

 

Dette får jeg sikkert litt pepper for, men dom dagt, det var bærre et forslag! "[smil]"

 

[ 10.11.2002, 19:28: Endret av: Julian Barratt-Due ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler selv at jeg er svært lite aktiv som ATC, og beklager dette, men mye av tiden min går til så mye annet. Men som dere ser har jeg vært online ATC over 100 timer (VATSIM +IVAO) på under ett år.

 

Ellers må jeg bare si at visst en ATC har intensjoner om å logge av så bør han få gitt beskjed til alle flyene sine og enten HO til en annen ATC eller f.eks. si "XXX, radar service terminated, continue own navigation, frequency changed approved, ha en god kveld", og også passe på at man får readback på dette, så man er sikker på at alle pilotene har fått det med seg. Jeg var online i nesten en time i går, uten en eneste kontroller eller ATC i hele Norge. da gadd jeg ikke mer og spilte heller ATC-simulator.

 

En konkurranse hadde vært en god idé, men visst en flight yoke skulle ha vært premien så måtte alle gitt 30,- kroner hver (nå tar jeg utgangssummen 2000 kroner, som kanskje er litt dyrt, men allikevel realistisk), og det hadde blitt enormt mye arbeid for admin. å kreve inn dette fra alle, og mye purring, så de bør jo også da trekke noen kroner fra dette, så la oss si 40 kroner per medlemm. SÅ er det sikkert en del medlemmer som nekter å betale, så da må kanskje de betalene betale 50-70 kroner? Og så er det jo sikkert fler enn meg som har denne fra før av "[blink]" . Hva med f.eks. et årsabbonemang på AIP-kart? En flott og nyttig gevinst.

 

edit: PS: Jeg logger snart på som ENSV_V_CTR (visst ikke noen sleipinger tar den før meg "[blink]" ), må bare spise middag først, tror den snart er klar

 

[ 10.11.2002, 20:08: Endret av: Arild Oldervoll ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"[Gal]"

Har nettopp vært logget på for å fly ENGM-ENBO.Gjorde meg mye flid med å skrive FLP etter Jan Kristiansens anbefalinger og hadde samtidig planer om å teste det nye EURN_V_FSS ettersom den var online. Men hva skjer? Jo det som ofte pleier å skje når jeg flyr online...PROGRAMMET HAR UTFØRT EN ULOVLIG HANDLING OG VIL BLI AVSLUTTET.Dermed er det bare å rykke til bake til start og starte forberedelsene på nytt.. "[Gal]" Kanskje ikke rette strengen å poste dette innlegget i,men måtte bare få det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Per Bråtebæk:

"[Gal]"

Har nettopp vært logget på for å fly ENGM-ENBO.Gjorde meg mye flid med å skrive FLP etter Jan Kristiansens anbefalinger og hadde samtidig planer om å teste det nye EURN_V_FSS ettersom den var online. Men hva skjer? Jo det som ofte pleier å skje når jeg flyr online...PROGRAMMET HAR UTFØRT EN ULOVLIG HANDLING OG VIL BLI AVSLUTTET.Dermed er det bare å rykke til bake til start og starte forberedelsene på nytt..
"[Gal]"
Kanskje ikke rette strengen å poste dette innlegget i,men måtte bare få det ut...

se her!

 

Helt enig med deg, det er noe **** for å si det mildt "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk ikke så værst atc service tidligere i høst, men nå syns jeg det begynner det å dabbe av igjen, lite atc på, selv om kveldene. men ett navn som bør nevnes er : Eivind T. Fosse, Tror ikke det går en dag i mellom jeg ser han som kjevik app, all honør til han!.

 

En konkuranse er i utgangspunktet en bra ide, bare det ikke blir sånn at de logger på BARE for å få en evt premie, da blir litt av den hyggelige fly-atc atmosfæren borte tror jeg "[blink]"

 

Til alle atc: Kom dere ut på norkse flyplasser og hold oss piloter med selskap "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vel da vil jeg gi all min heder til ScandVA hehe slå den du..... "[stort

 

Jørn: jeg tro ikke den fly-atc atmosfæren kommer til å forsvinne, ATC`n er jo hyggelige selvom de sitter oppe for å få premie, tror ikke noen kommer til å føle at det er gørr kjedelig å sitte ATC, men gjør det bare for å få premie!

Denne premie idè`n var jo bare for at folk sitter litt mer ATC enn de egentlig gjøre, og det blir garantert mye morsommere for alle parter også, for da kommer det fler fly, og kommer det fler fly kommer det fler ATC osv. "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, greit nok med ScandVA, men det går ikke an å sammenligne de. For det første har de flere piloter i forhold til VCA, for det andre så er det jo MANGE, ikke bare SVA-piloter, som har et SAS-callsign. Lurer på om ikke jeg har en tur under SAS i loggen også, har aldri vært med i SVA. Derimot ikke så mange som kaller seg for VBX uten å tilhøre VCA, if you know what I mean. Men la det for all del ikke gå over til en diskusjon om beste VA eller noe slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arild Oldervoll:

Joda, greit nok med ScandVA, men det går ikke an å sammenligne de. For det første har de flere piloter i forhold til VCA, for det andre så er det jo MANGE, ikke bare SVA-piloter, som har et SAS-callsign. Lurer på om ikke jeg har en tur under SAS i loggen også, har aldri vært med i SVA. Derimot ikke så mange som kaller seg for VBX uten å tilhøre VCA, if you know what I mean. Men la det for all del ikke gå over til en diskusjon om beste VA eller noe slikt

Hehe, var mest ment som en spøk det der da! "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...