Gå til innhold

Kom på treningene!


Arild Oldervoll

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ser at det denne sesongen, som forrige, er blitt ferre og ferre som deltar på treningene til VACCn mot slutten. dette er utrolig dumt for de nye som gjerne vil prøve å ta sine første steg ut i onlineverden i en trygg omgivelse der man ikke risikerer å bli kjeftet på eller mast på uansett hvor dårlig man gjør det.

 

I går var det kun 4 personer påmeldt totalt til treningen. Dette r alt for få, vi var to piloter og to ATC'er. Jeg fikk samlet med et par stykker til i siste stund (stor takk til dere), så vi fikk gjennomført en sterkt amputert trening. Kun en flyplass med to ATC'er på og 3-4 piloter (jeg meldte meg som pilot i stedenfor). Dette var ikke så gøy som det pleier å være.

 

Så nå oppforderer jeg dere alle her på fs.no om å delta på neste trening for VACCN, som også er sesongens siste! Denne finner sted 3. juni. Alle som ikke har prøvd dette før kan bare komme her, uten å være redd for å dumme seg ut, og alle som har litt erfaring er også velkommen til å assistere og skape litt trafikk.

 

Mer informasjon om treningen finner dere her, og for de av dere som er helt nye bør lese litt rundt om på VACCN sine sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kom meg i forkjøpet Arild.

 

Nettopp, hele denne sesongen også (bortsett fra ett par) har det vært veldig dårlig med påmeldinger til de treningskveldene vi arrangerer, noen har vært gjennomført veldig amputert, andre utsatt eller avlyst. Så for å si det på en kansje mere forståelig måte.

 

Hvis Dere ønsker at vi skal fortsette med dette tiltaket til høsten igjen, bør det komme flere en 4 påmeldinger til den 3.juni som korrekt blir den siste treningen før ferien. Om det ikke kommer nok folk - ja da avlyser vi.. og tar sommerferie.

 

Når denne treningen er unnagjordt vil Treningsavdelingen i VACC Norge etterhvert begynne å arbeide med opplegget for høsten, vi har en del ideer selv om hva vil komme til å skje, men Treningsavdelingen er selvfølgelig intressert i å få vite hva Dere kunne tenke Dere.

 

Skal vi forsette som før?

Skal vi gjøre noe annet?

Skal vi slutte med dette?

 

Kort sakt send mail til

accnor5@vaccn.org

accnor3@vaccn.org

 

Fortell oss hva du mener - ønsker etc. angående hva vi i VACC Norge kan hjelpe til med både får dere nye, men også for dere ikke fullt så nye. Det er jo for Dere vi har disse tiltaket.

 

Gi oss ros eller ris, kom med forslag, kort sagt vi trenger hjelp til å få vite hva dere vil, slik at vi kan gjøre en bedre jobb til høsten.

 

Følg linkene i innlegget over for mere informasjon.

 

Med hilsen

Jan Kristiansen

Training Director

VACC Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja..

 

Da begynner det å skje noe, vi har nå 8 piloter og 2 ATC påmeldte.

 

Det er fortsatt anledning frem til Søndag kveld å melde seg på, skulle gjerne sett ett par/tre ATC til.

 

Dette er siste trening før sommeren, og de av Dere som skulle ha behov for informasjon på forhånd, det være seg oppkoblingsproblemer eller andre ting ta kontakt.

 

Ta en titt innom VACC Norway

Treningskvelder.

 

Dere som er påmeldt vil få tilsendt informasjon om treningen pr. mail før Mandag 3.juni 2002.

 

Med hilsen

Jan Kristiansen

Training Director

VACC Norway

accnor5@vaccn.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det høres bra ut, men som Jan sier, så hadde det vert bedre med noen ATC'er, ja. Får håpe de kommer. Og visst det er noen som gruer seg litt for denne kvelden og ikke har prøvd dette før, så kan jeg ta en liten tur eller hjelpe de på andre måter, enten ved at jeg sitter ATC eller er med å flyr som pilot (vi kan bruke en lukket server).

 

Men dette må skje FØR helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, så lenge det er folk som melder seg på så er det jo ikke nødvendig å utsette de. Tror det har vert en (visst ikke to) ganger i år at dette har skjedd, men da pga. for få påmeldte. Men melder du deg på treningen 3. Juni så kan jeg garantere at treningen ikke blir utsatt! (ikke svikt meg nå, Jan "[blink]" )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Trening blir det folksen, Mandag 3.juni kl. 20:00

 

Det er nå påmeldt 10 piloter - 4 ATC, så dette var bra moblisering til siste trening før sommeren.

 

Vi trenger også en del "hjelpere" når vi blir såpass mange, derfor dere som følger å kunne stille som "hjelpere" send en mail til accnor5@vaccn.org

 

Dere kan forvente å få tilsend informasjon pr.mail angående treningen, og hvem skal gjøre hva etc. Nå er det nok noen av dere som hadde ønsker i forbindelse med påmeldingen, vi kan ikke love at alle dere får dette innfrid.

 

Les også på VACC Norway under Treningskvelder.

 

Jan Kristiansen

Training Director

VACC Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "hjelper" er, som det ligger i ordet, en som kan hjelpe til med å organisere treningene, svare på spørsmål fra ATC og Pilot. Blir det mange nok "hjelpere", vil kansje hver enkelt ATC få sin egen "hjelper". Der kan du som ATC få råd og veiledning etc.

 

Det skal være en person som selv ikke deltar i treningen, og som har (hva skal jeg si) erfaring med ProController,prosedyer etc, som regel en med høyere rating i VATSIM.

 

Vel det ser ut som vi blir en god del folk på denne siste treningen på Mandag.

 

Informasjon om treningen blir sent til Dere på Søndag.

 

Med hilsen

Jan Kristiansen

Training Director

VACC Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Lars Martin Knutsen:

Er det mulig å fly VFR på en sånn trening? Eller er det så langt mellom flyplassene som betjenes at man ikke rekker frem i en cessna? Det hadde vært gøy å være med, men ikke hvis jeg må fly en sånn stor og tung metall klump...

Hei, det skulle ikke være noe problem å fly VFR. Det er en fordel om du har "VFR - ROUTES LIGHT AIRCRAFT" for den flyplassen som det trenes på. Se forøvrig annet innlegg i dette forumet (Værnes Approach/Tower).

 

[ 31-05-2002, 00:50: Endret av: Jan H Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere nevt vil treningsavdelingen i VACC Norge til høsten starte opp med spesielle Temakvelder i tillegg til vanlig treningskvelder. Hvordan dette blir kan jeg ikke svare på nå, men når opplegget blir klart, vil det bli publisert.

 

På treningen nå Mandag, ønsker vi i utgangspunktet at samtlige filer IFR flighter. Det vil være det beste. Hvilke flyplasser vi skal benytte er heller ikke bestemt ennå, da det nå ser ut til å bli 10-12 piloter og 5-6 ATC så kan dette bli morro.

Informasjon om treningen regner jeg med å få ut på Søndag.

 

Tilslutt - Trenger fortsatt flere som kan være såkalte "hjelpere" på Mandag kveld. Hiv Dere med, dere som føler dere har noe å tilby i så måte

 

Jan Kristiansen

Training Director

VACC Norway

accnor5@vaccn.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...