Gå til innhold

Åååå!! Jeg får ikke til å spille med SquawkBox


Jo-Arne Kristoffersen

Anbefalte innlegg

Jeg har registrert meg på vatsim.net

Jeg har hosta på fs2002 (lagd meg en egen session. jeg har fulgt alle steppene)

Først åpner jeg SquawkBox host vinduet, og etter det åpner jeg main vinduet.

Jeg velger tcp/ip og klikker start search men det kommer ikke noe.

Jeg prøver å skrive ip`en, men det skjer ikke noe. Jeg får ikke opp noen session.

Hva skal jeg gjøre???????? "[Gal]""[Gal]""[Forvirret]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Jeg prøver å skrive ip`en, men det skjer ikke noe. Jeg får ikke opp noen session.

Hva skal jeg gjøre????????


Regner med at du skriver inn egen ip adresse!

Nytter ikke hos meg heller og trykke søk,jeg må skrive min egen ip manuelt.

Husker ikke hvordan man finner egen ip,var ett eller annet man må skrive i kjør på start menyen.

 

Fant dette her:

Finn egen ip

 

[ 11-04-2002, 20:58: Endret av: Jan Erik Kristoffersen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja men når du trykker host så er det jo du som har lagd den,da er det jo naturlig at du må bruke egen ip i sb for og finne din egen session.

Skriv av den ip du får opp når du lager multiplayer session,sånn funker det hos meg affal.

(Multplayer og host options i Fs)

 

[ 11-04-2002, 22:22: Endret av: Jan Erik Kristoffersen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om alt annet har feilet, så kanskje dette vil fungere for deg:

 

1. Koble deg av Internett dersom du er tilkoblet.

2. Start FS

3. Host MP i FS

4. Minimer FS

5. Start SB

6. Søk etter din session (forsøk først med blankt felt, prøv med 127.0.0.1 dersom dette ikke fungerer)

 

Dersom du fortsatt ikke finner den, er det ikke noe vits i å forsøke etterfølgende trinn. Men husk at du også fint kan fly online med FS også uten MP. Men da ser du ikke de andre flyene visuelt.

 

7. Trykk start-knappen i SBs oppstartsbilde

8. Koble deg på Internett

9. Koble deg til en server med SB.

 

Hilsen Eirik

 

[ 14-04-2002, 03:30: Endret av: Eirik Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Det virker ikke!!!!!!!1...........

Hva er det som ikke virker? Finner du ikke din egen sesion du lager i multiplayer??

Har du prøvd alle rådene og fulgt punktene MEGET nøye??

Har du installert alt som skal installeres??

FS2002, Squawkbox, fsuipc.dll, hostSB??

 

Dersom du har gjort alt dette og det fremdeles ikke funker tror jeg du skal avinstalere alt og starte på nytt. Har ikke noe annet råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Einar Halvorsen:

quote:

Det virker ikke!!!!!!!1...........

Hva er det som ikke virker? Finner du ikke din egen sesion du lager i multiplayer??

Har du prøvd alle rådene og fulgt punktene MEGET nøye??

Har du installert alt som skal installeres??

FS2002, Squawkbox, fsuipc.dll, hostSB??

 

Dersom du har gjort alt dette og det fremdeles ikke funker tror jeg du skal avinstalere alt og starte på nytt. Har ikke noe annet råd.

Hvordan er det med "fire wall" ?

 

Brannmurer kan være litt problematiske, her er en liste over porter som directX bruker og som må være åpne for at multiplayer skal fungere.

 

* 6073tcp

* 47624tcp

* 2300 til 2400tcp/udp

 

Dette har jeg lest en eller annen plass i en "read me" fil.

Selv slår jeg av brannmuren når jeg flyr på nett.

 

Lykke til !

 

Mvh Børge Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jo-Arne Kristoffersen:

Hvor slår jeg av brann-muren da?

Jeg har Windows XP, og har hørt at XP har en innebygget brann-mur. Er dette riktig?

 

Jeg har ingen extra brann-mur installert.

 

Jeg har tenkt til å laste ned en brann-mur som heter Zone Alarm..........

 

Er dette en bra brann-mur?

XP har en enkel innebygget brannmur. For å sjekke om den er på, eller evt. å slå den på eller av, gjør følgende (du får oversette etter beste evne dersom du har norsk XP):

 

1. Gå til Network connections (Start -> Connect to -> Show all connections)

2. Høyre-klikk på ikonet for din oppkobling til Internett og velg Properies (Egenskaper)

3. Velg fliken Advanced (Avansert)

 

Øverst på den boksen du da får frem, har du mulighet til å slå av eller på XPs innebygde firewall (brannmur) for den valgte koblingen. Denne skal også fungere utmerket sammen med SB og RW uten videre tilpasninger.

 

ZoneAlarm er også en veldig bra og gratis firewall som anbefales sterkt. Fordelen med denne i forhold til XPs innebygde firewall er at den lar deg bestemme hvilke applikasjoner på PCen som skal få lov til å aksessere Internett. Når en applikasjon første gang forsøker å aksessere Internett, får du spørsmål om den skal få lov. Her kan du velge å svare Nei (dersom du f.eks. ikke er sikker på hva slags program dette er og derfor ikke ønsker å gi den tilgang), Ja (dersom du vil la programmet aksessere Internett) eller Alltid dersom du ønsker at programmet alltid skal få lov å aksessere Internett slik at du slipper å bli spurt hver gang.

 

Dersom du installerer ZoneAlarm, husk å slå av XPs firewall.

 

Hilsen Eirik

 

[ 15-04-2002, 19:09: Endret av: Eirik Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Må bare si at det er du som må gjøre feil en eller annen plass!

Sikker at du har rett versjon av Sqb?

Les igjennom postene en gang til og se om det er ting du kanskje har missforstått.

Hvis ikke dette hjelper vet ikke jeg hva som er feil hos deg....

Jeg kjører og Xp men har ingen andre problemer enn at jeg må skrive inn ip manuelt (Nytter ikke og søke hos meg)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Må henge meg på her med mitt problem. Har lest tråden og gjort/hentet det som er beskrevet. Mitt problem oppstår når SB ber meg om "Click here to go into the action"

SAM kommer in og ønsker meg hyggelig velkommen til SB, og så forsvinner bildet. Dukker heller ikke opp i FS2002.

Derimot dukker SB.exe fila opp i taskmanageren under processes.

Har oppgradert til XP og lurer på om det er problemer med å kjøre SB (ver 2.2 Beta) i den?

 

Noen som har opplevd lignende?

 

Jeg har spilt online før med FS2000 så jeg vet hvordan det skal være. (dårlig trøst)

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...