Gå til innhold

Bjørn Helge Småvollan

Members
  • Innholdsteller

    591
  • Ble med

  • Siste besøk

  • Dager vunnet

    2

Bjørn Helge Småvollan vant sist dagen den 30. september 2019

Bjørn Helge Småvollan hadde det mest likte innholdet!

Om Bjørn Helge Småvollan

  • Bursdag 15. mars 1989

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bjørn Helge Småvollan's Achievements

15

Nettsamfunnsomdømme

  1. Du behøver ikke å bruke forskjellige datum når du laster ned. UTM33 dekker hele landet. Er den jeg har brukt i mitt Mesh. En del av utfordringene du opplever med spikes i høyden er at det er en noen artifakter I dtm fra kartverket. Du kan se max og min høyde ved å bruke overlay manager i GM. Her må man av og til pynte litt for å fjerne diverse spikes. En ulempe med MSFS er at sdk er helt blank på høydesiden foreløpig, disse verktøyene er derfor resultater av en del reverse engineering og da har vi fått flere bugs med prosessene. I tillegg støttes per def ikke 10m data pga av en del tekniske greier med Bing og måten de har laget scriptene på som jeg ikke har skjønt helt enda 😝
  2. Det tidligere nevnte verktøyet støtter kun 20m dem enn så lenge. 10m mesh er I mine øyne godt nok for flightsim. Skulle gjerne dratt på med mer, men når jeg testet 1m Lidar data for Stjørdal og Værnes for fsx/p3d kom en enkelt kommune på over 4GB, og lav FPS. 1m oppløsning for hele landet vil nok knele hele greia. DEM (digital elevation model) er kun terrengdata. DSM (digital surface model) er terreng med hus, skog og annet tjafs som ligger på bakken og egentlig ubrukelig til en simulator hvor man slev legger på bygninger og autogen.
  3. Du kan få en bitteliten reprimande til da. Det er ikke noe gjerdeposter langs rullebanen. I allefall ikke mot elva 😉
  4. Jeg har en plan om å oppgradere min Norway Mesh X, men enn så lenge er visst ikke dem-import med i sdk....
  5. Som alltid, og i alle flysimulatorer. Vil du ha velfungerende ATC må man komme seg online å fly på VATSIM (eller IVAO). God flyt, man får snarveier og ting skjer litt utenom det som er standardscript
  6. Vi fikk tidligere tillatelse til å bruke bilder og data. Kravet var at det ble brukt tydelig kildehenvisning, samt henvisning til lisensen for bruk av åpne kartdata. Skulle selvfølgelig ikke selge produktene heller. For å bruke bilder til salg mener jeg prisen lå på rundt 4000,- for en flyplass i størrelse ENVA/ENBR.
  7. Til info så er offisiell lanseringsdato for AFV satt til 14 oktober. Fra 13 oktober 2000z - 14 oktober 2000z vil hele VATSIM nettverket være nede i forbindelse med oppgraderingen og overgangen. for mer info om klienter mv.: Vatsim Audio for VATSIM
  8. Skal de få lagt til den skiboksen under? Den som inneholder sensorpakken irl
  9. Gå til https://www.alpha-india.net/ Der finner du oppdaterte schedules og i den pakken linker til masse repaints, for så godt som hele flåten til NAX, IBK, NRS og NLH. Litt jobb med å oppdatere, men absolutt verdt tiden. Du må også laste ned ai-modeller til pakken, men alt er beskrevet i readme filer
  10. Event details VATSIM-Scandinavia would like to invite you to ‘Scandinavian Shuttle 2018', which will take place 4 March 17-21z. Helsinki-Vantaa, Copenhagen Kastrup, Oslo Gardermoen and Stockholm Arlanda will all be fully staffed together with enroute coverage as well. To make your evening as enjoyable as possible, please visit our website for charts, briefing and scenery suggestions. Our controllers are looking forward to welcome you into VATSIM Scandinavia’s airspace 4 March! Charts | Briefing | Scenery
  11. Minner om denne som går av stabelen idag. Fortsatt mange ledige flights
  12. Har du sjekket om det virker iht. Plan uten voxATC aktivt? Trodde ikke det programmet tok kontroll over ai trafikken.
  13. Er egentlig bare en pakke med modeller som kan nyttes til vPilot for å se trafikk. Ikke noe flightplans. Så om du har bygget opp et eget bibliotek, klarer du deg uten denne
  14. 25 Feb from 15-21z Oslo-Gardermoen will be fully staffed for a real time event. Book your favorite flight from the schedules and enjoy an immersive and fun day of flying in and out of Gardermoen. Remember to have a look on the briefing page and make sure to have your charts with you in the cockpit, that will ensure a smooth flight into or out of the airport. All flights show off-block times and the arrival flights into ENGM has approximate landing time included. Bookings | Briefing | Charts Credit: Espen Solli
×
×
  • Opprett ny...