Gå til innhold

Arne-Jørgen Venvik

Members
  • Innholdsteller

    496
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Arne-Jørgen Venvik

  • Bursdag 09. sep. 1982

Arne-Jørgen Venvik's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Det virker litt rotete det der ja. Rart at det ikke har vært noen dødsulykker. Her er det så mye rot at John synes det er gøy og jobbe der av den grunn. Uansett hadde ialefall flyplassen blitt stengt umidellbart hvis dette hadde vert i Norge.
  2. Ikke vet jeg, men jeg kan tenke meg at flyet hadde blitt litt lengre i take-off vinkel får bakhjulene hadde sluppet taket dersom de hadde tatt av uten flaps.
  3. Flyet du har sett på egner seg best som leketøy for barn fra 4 til 12 år. Det er mange som selger sånne på qxl. Jeg har også importert og solgt en del slike fly. Du kan få dem temmelig billig, men det er som sagt bare leketøy (to-kanals) som styres kun ved trottle-bruk. Jeg vil anbefale deg og kjøpe deg en 4-kanals nybegynner-pakke. Du kan få en billig pakke hos elefun.no, men det koster uansett minimum 3000, men det er med radio. Når du har lært deg og fly, kan du bytte ut radioen med en 6-kanals computerradio, så kan du kjøpe flere fly og bruke samme radioen. Jeg vil også absolutt anbefale at du melder deg inn i en klubb slik at du får hjelp i startfasen, siden jeg av erfaring kan fortelle deg at det fort kan gå med en del fly når man skal starte på egen hånd.
  4. Han var sikkert fryktelig flau over seg selv, så han ville vel helst ikke snakke om det.
  5. Jeg er enig i at det bør være kontroll av passasjerer. Mest pga at øksemenn og andre galninger kan gå bærserk. Men som sagt tidligere her så er det ikke noe problem og få med seg skarpe gjennstander om bord i flyet. Hvis jeg tar Værnes som eksempel så ville jeg veddet på at jeg ville blitt frattat en bordkniv i kontrollen, men inne i terminalen kunne jeg lett tatt med meg en bordkniv fra kafeteria inn på flyet. Da er det litt sprøtt at man ikke får annet enn plastbestikk utlevert på flyet.
  6. Var på Værnes i dag. Da jeg selv var gjennom sikkerhetskontrollen fikk jeg se at pilotene heller ikke slipper unna. Både piloter og flyvertinner måtte gå gjennom som alle andre. Min mening er at når piloter må kontrolleres har de gått for langt. Piloter skal være til og stole på og de skal kunne gå fritt utenom sikkerhetskontrollen.
  7. Dette virker som en maskin som kommer til å bli den største konkurenten til Airbus, ialefall når det gjelder rekkevidde. Jeg tror nok mange flyselskaper er interisert i denne flytypen. Den kommer til å bli populær blandt folk fordi den kan fly nonstop verden rundt uten å måtte lande. Dermed sparer man reisetid. Når man skal reise langt kan man bli ganske sliten av og sitte på ett fly lenge. Tips til Norwegian. Kjøp inn denne flytypen og sett den inn på strekningen Oslo-Sydney. Jeg er sikker på at ruten hadde blitt populær, især med ikke alt for høye priser. De bruker riktignok litt tid på og tjene inn flyekjøpet, men det kunne jo vert en ide.
  8. Ikke særig vanskelig og få med seg det programmet. det sendes omtrentlig 2 ganger i måneden (hvis det ikke er mer) på discovery sience. tror faktisk ikke det er mer enn en uke siden de sendte det sist. Får man ikke med seg flyprogrammene på discovery går de alltid i reprise på discovery sience i lang tid.
  9. Da er det nok best og stoppe motoren så fort som mulig
  10. Man skulle tro at dette var satt sammen av flere sitater.
  11. Tror det kan bli mer lønnsomt for selskapene og benytte a380. Mere plass til hver passasjer og mer komfort ombord kan føre til at passasjerene velger selskaper som flyr a380. Det er nok a380 som er grunnen til dette ja.
  12. Ikke spesielt vakker den painten, da var den gamle "braathens painten" penere. Uansett, de har langt igjen før de slår Norwegian
  13. Eller hold deg fast i gjerdet i tilfelle du skulle miste balansen. Jeg tok sjansen på og stå der da jeg var der, og det gikk jo fint det.
  14. Ikke så verst den der, bortsett fra at du kom litt lavt
×
×
  • Opprett ny...