Windshielden er av: Glass, plastikk, Glass.
Varme elementene er støpt inn i vinduet, og så vidt jeg kan se av tegningene så skal elementene ligge mellom det ytterste laget med glass og plasten.
Hele Windshielden kommer som en assy, med silicone seal og weather hump seal, og utpå der igjen er det en aluminiumsramme med skruehull. Disse skruene skal torques til 20 lbin. etter at sealingen er tørr.
Ofte sprekker windhshielden pga heatfunksjonen, f.eks forestill deg hva som skjer om du kjører varme på et vindu som står i mot -30 grader. Saken blir ikke akkurat bedre av at Windhieldene til Beechen har en elendig passform, så endel interne spenninger i ruten har og sitt og si for at den sprekker.
Men som mange tror, så blir ikke windshielder bare byttet pga sprekk. Et tilbakevendene problem hos oss iallefall er delamminering av ruten, dvs at lagene med glass-plastikk-glass løsner litt fra hverandre (pga temperaturforandringer, kjemisk reaksjon, og trykkforandringer). Dette har ingen strukturell betydning, men sikten blir dårlig.
Og siste kriteriet for bytte er hvis windshield heat ikke fungerer.
Så kjapt oppsumert, så bytter vi Windhshield ved Sprekk, u/s Varme i ruta, og delamminering som hindrer sikten.