Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 13. jan. 2024 i alle områder

  1. Det med "drag required" skjer også i virkeligheten. Man må alltid kalkulere i hodet når man flyr. 737-800 er et veldig "glatt fly". Har du lagt inn vind for nedstigning? CMD-A og B er forresten autoland og brukes som regel kun på Cat III ILS. Er en hel rekke ting som da må være på plass. I norge er det bare noen få flyplasser der autoland kan brukes. Normalt sett brukes kun CMD-A eller B avhengig av om det er kapteinen eller styrmannen som er PF (den som flyr). Ellers er det litt vanskelig å si noe konkret uten at jeg ser hva du gjør i simmen. Hos meg fungerer det iallfall smertefritt og har ikke sett noen andre som har klaget på det på andre forum. Hva slags flyplass og innflygning er det dette skjer på? Ellers finnes det også masse videoer på youtube som forklarer og demonstrerer hvordan ting skal gjøres. Det er noe jeg selv alltid bruker når jeg skal lære meg en ny flytype.
    2 points
  2. Sannsynligvis bare brukerfeil. Du må nok utdype langt mer hva du gjør osv. hvis jeg skal kunne gi deg et bedre svar. Nettopp landet etter en Oslo - Gatwick tur i PMDG 737. Ingen problemer hos meg iallfall. 737 er jo en lek å fly i motsetning til CRJ
    2 points
  3. Jeg er heller ikke sikker på hva du gjør feil, men ut fra det jeg har lært så må du sette approachspeed manuelt i autothrottle vinduet, etterhver som du setter ut flaps. Hastigheten reduseres ettehvert som flapsen øker. Hvilken hastighet du skal sette ser du på speedtapen til venstre på PFD skjermen. Tilslutt setter du Vref som du har fått regnet ut fra FMC en.
    1 point
  4. Ja, etter hva jeg har lest er den dashen ren junkware.
    1 point
  5. Gleder meg til Jo Erlends versjon! 😀
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...