Ikke helt sikker på hva du mener med å få den til høydenivå? Man fanger som regel en ILS fra undersiden, med mindre man bruker VNAV som henter data fra FMC. Om du kun bruker VS, eller forøvrig LVL CHG (som gjør at du descender med en bestemt hastighet i stedet), så blir det fort mer workload. Disse "platform" altitudes er godt demonstrert på de fleste plates, og indikert med en rett strek frem til et maltese-kryss symbol ✠ (FAF) med en påfølgende glidebane. Et tips på 737en er å lage en "extended centerline", så får du dette visualisert hvordan du bør intercepte LOC, hvis man ikke har ATC til dette. Det er bare å gå på legs, velg FAF-waypointet, trykk på left key ved denne en gang til, også vil du få mulighet til å sette en radial (som bør samsvare med inbound course til ILS), f.eks 012 til ENGM.
Husk å armer approachen ved å trykke APP, også vil det lyse hvitt når den er armert LOC og GS i FMA på PFD. Grønt når den er aktivert/captured. Sørg også for at riktig frekvens er stilt inn på begge COM/NAV paneler, og at identifikasjonen vises nederst på PFD.
Ville nok studert noen videoer på YouTube, da det ofte hjelper å få det vist på en skjerm - kontra å lese en oppskrift.