Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 19. juni 2022 i alle områder
-
Da kommer nok en post fra meg med masse masse bilder, selvfølgelig av en av Jonair's King Air 200-maskiner. Denne posten vil dog komme i flere deler og ta for seg et par dager i livet som taxipilot fra Nord-Sverige. Del 1. Umeå ESNU - Svolvær ENSH Denne reportasen begynner med befraktningen av en velstående familie som ønsket å bli fraktet ut til Lofoten for en ferietur. Turen gikk på en mandag formiddag under nydelige flyforhold. Utenfor hangaren til Jonair i Umeå er SE-KVL gjort klar til avreise. KVL er Jonair's dedikerte "affärsflyg" som sammen med deres Citation XL flyr folk med litt større lommebøker enn meg selv rundt til møter og andre begivenheter. Snacks og drikkevarer er lastet ombord, og passasjerene ankommer hangaren. Fullt fly med 8 pax denne formiddagen. Så snart boarding og "sikkerhetsdemo" er unnagjort spinner igang høyre visp på batteri. begge vispene er igang og sjekklister leses før vi snirkler oss ut på taksebane Delta. Vi liner opp på bane 32 før vi blir klarert for avgang for så å videre fly runway heading og avvente vektorering. Vi kommer oss etterhvert opp på FL260. Da det er en stund siden jeg fløy denne turen husker jeg ikke helt flytiden, men jeg mener den var rundt 1.20. Vi nærmer oss etterhvert norskegrensa og de svenske skogene blir skiftet ut med røffere fjellete landskap. VI begynner etterhvert å peke snuten nedover og forbereder oss på RNP innflyvning til bane 01. Ingen av oss har flydd til Svolvær før, så vi er spente og gleder oss til litt kortbane-action. Svinger inn på finale, og her oppdager jeg en feil med Orthophotoet, rett og slett at jeg mangler i et lite område rundt Svolvær. Jeg bruker Aerosoft Svolvaer XP som har eget ortho for flyplassen, men syns dette er merkelig. Vel vel, ned må vi Rolige flyforhold, men det er dog litt mindre bane enn jeg er vant til å boltre meg på Flyet parkeres, pax hentes i en minibuss, og vi gjør oss klar for returen til Umeå. Rett før døra skal lukkes ringer flight ops. Fortsettelse følger..2 points
-
Start med clean install av windows og ALT. Ville aldri dratt med meg gammelt register over på ny hardware1 point
-
Det fungerer å starte installasjonen på den nye pcen, bråavslutte msfs og så kopiere official/onestore mappa inn på riktig sted fra gammel pc, så starte msfs igjen for å fortsette installasjonen. Men for å være sikker på å unngå bugs ville jeg personlig kjørt vanlig installasjon. Min erfaring er at det tar ca 2 timer med 500Mbps internettlinje. Edit: Ja, det skal fungere om du flytter disken over og så installerer msfs på de gamle mappene. Msfs vil finne de gamle filene og lar være å laste de ned.1 point
-
1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00