Våkna tidlig i dag, og fikk lyst på en travel dag på "jobben", hvor jeg skulle fly mange leg, og med korte stopp uten å gå ut av cockpit. Feil morra!! Starta fra Notodden kl 0535, og landa på Stord 0605, som ei kråke. Ustabil innflyvnig, og vindkast, var nok en tur utenfor rullebanen...Skulle så legge inn ny rute, og prøvde derfor å slette waypoints. Ble sparka rett ut av simmen, pangstart!
Kom meg inn igjen og tok av fra Stord 0630, kurs mot Sogndal. Dårlig med navdata i flyet, men ils til rwy 24 funka. Igjen kråkelanding..., men landa helskinnet 0700. Fant ut det beste var å gå for direct to Sandane, kl 0715. Igjen dårlig med data, så det ble en halsbrekkende visual insane appr rwy 08. Minimums, hva er det...😂 På bakken 0740.
Begynte å bli sliten av det dårlig været, men ga ikke opp. Tok av igjen 0800, mot Oppdal. Litt bedre landingsforhold nå, men landinga var ikke stort bedre enn de forrige. Traff asfalten 0825. Ti minutter senere var vi på vei mot Namsos, og landa der 0905. Rnav 07, fortsatt dårlig vær, og igjen ustabil innflyvning. Begynte å glede meg til å bli ferdig med morraøkta nå!
Kurs videre nordover mot Mosjøen, lift off 0920. Rnav 34, og akseptabel landing, kl 0940. 0955; siste korte leg opp til Mo i Rana ble en liten opptur, med loc c appr, og circle to land rwy 14. Shut down 1020.
Altså, ikke den helt store opplevelsen det her. Noen små lyspunkter var det jo, men dårlig vær i mørket, og kanskje ikke det best simulerte flyet heller? (håper jeg), ødela mye. Vanskelig å konrollere autopiloten og, når turbulensen blir for sterk. MEN, fornøyd med å ha gjennomført økta, ble jo nesten 5 krevende timer, og deler derfor et par bilder...😅