Gå til innhold

Problemer med RW


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har ett lite problem med squawkbox og roger wilco.

Når jeg kjører Fs2000 og skal kommunisere dvs. trykker på scroll lock for å sende,detter lyden på FS2000 ut og går i pause.

Er det noen av dere der ut som kan hjelpe en stakkar,med dette problemet?

Mvh

Tommy Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Tommy Sivertsen:

Hei,

...scroll lock for å sende,detter lyden på FS2000 ut og går i pause.

Hva mener du egentlig med "Pause"? Er det FS som pauser, eller er det bare lyden som forsvinner. Hvis det er lyden, tar den da "pause" inntil du slipper sende-knappen?

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er lydkortet...? Jeg har samme problem, dvs. dersom jeg er offline og tester FS2000 og RW, forsvinner bare lyden (trykker Q to ggr for å aktivere lyden igjen), men er jeg online, "pauser" simmen og jeg må "hente opp" RW, minimere den igjen og trykke P for å oppheve pausen. I mellomtiden har jeg selvsagt mistet et eventuelt svar.

Men til problemløsning....

Mitt lydkort (integrert i hovedkortet) er basert på en Crystal lydchip og fungerer ikke med PTT (push-to-talk) sammen med RW (med BattleCom fungerer det ok). Dermed må jeg bruke stemmeaktivering, men for å hindre utilsiktet sending har jeg montert en trykkbryter på mikrofonkabelen (da blir det en "kvasi PTT" [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] ). Pass på at spenningsforsyningen til mikrofonen (dersom du bruker kondensatormik), er "gjennomgående" dvs, ikke brytes med trykknappen, ellers får du nettbrum på signalet.

Et annet, og enklere/dyrere, alternativ er å skifte lydkort. Se hjemmesiden til RW for anbefalinger. Håper dette kunne hjelpe deg litt på veien. Sjekk om stemmeaktivering virker før du gjør inngrep i mikrofonen (eller, som meg, lager en forlengelseskabel med trykkbryter/vender på, så slipper du å "ødelegge" mikrofonkabelen).

Ole-Jørgen

[ 22-05-2001: Endret av: Ole-Jørgen Søberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken PTT-tast du bruker er helt uvesentlig, men det er jo en fordel å bruke en tast som ikke er tilordnet noen funksjon i simmen. Litt uhensiktsmessig kanskje å bruke f.eks. G som sendetast fordi hjulene da vil gå ut og inn hver gang du snakker [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] (dvs. tasten vil få en dobbeltfunksjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har akkurat samme problem som deg Ole-Jørgen.

Og stemmeaktiveringen virker,så da er alt i orden.

Takk for svarene alle sammen.

Med vennlig hilsen

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante meg det, ja.... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]. Men bruk ikke stemmeaktivering alene når du flyr online. Det virker forstyrrende når mikrofonen kopler til og fra hele tiden (og det vil den gjøre uansett hvor nøye du har stilt inn nivået). Dersom du velger "min" løsning med trykknapp på mikrofonen, må du også være nøye når du stiller inn nivået for stemmeaktivering. Setter du denne for høyt, vil RW kople ut og inn uavhengig av om mikrofonen er tilkoplet eller ikke. Dette ser du om du "henter opp" RW mens du tester ("Transmit-lampa" vil "lyse" periodevis).

Jeg trodde ikke RW gikk i sendemodus før jeg koplet til mikrofonen, men der tok jeg altså feil, med mange "sure miner" fra mine flyvenner som resultat [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image].

Allier deg gjerne med noen for testing før du begir deg ut i "den store verden", så slipper du problemer siden med dette (jeg stiller gjerne opp [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] ).

Mail meg om du ikke får dette til å fungere. Men det beste resultatet får du nok med å bytte lydkort. Lykke til.

Ole-Jørgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...