Jan R. Storelvmo Skrevet onsdag klokken 01:52 Skrevet onsdag klokken 01:52 Hei alle sammen! Forumet her på flightsim.no er et rent fritidsprosjekt som ikke har nettbutikk eller inntekter generert av reklame. Jeg overtok flightsim.no fra Geir Teigo med ønske om å fortsette å holde flightsim.no i drift videre fremover, med intensjon om at det skal være 100% reklamefritt. Men å drifte domene, webhotell samt forum programvare, databaser osv. er dessverre ikke gratis. For å kunne fortsette er vi avhengig av donasjoner. Jeg håper derfor at alle som setter pris på forumet her kan være med å bidra med en liten slant slik at vi kan fortsette videre drift av flightsim.no. Alle donasjoner settes stor pris på og evt. overskudd går til dekke av neste års drift. Jeg begynner i romjulen prosessen med å få flyttet forumet over på hoveddomene på flightsim.no samt gjøre en etterlengtet facelift. Deretter må forumet settes opp på nytt da det ikke var mulig å overta gammel konto. Dette innebærer en del jobb med oppsett og importering av databaser osv. Denne prosessen vil starte like over nyttår og mens dette pågår vil forumet være nede en dag eller to. Nettsiden vil forøvrig snart bli fjernet og inntil forumet er satt opp på hoveddomene vil det bli lagt inn en redirect til forumet når man går inn på flightsim.no. Donering kan nå gjøres via VIPPS til telefonnummer: 99300006 eller bankoverføring til kontonr: 3610.54.12384. Husk å merke betaling som donering til flightsim.no! Alle midler vil bli satt over på egen klubbkonto til nåværende og fremtidig drift. 8 Siter
Dag Baardsen Skrevet onsdag klokken 13:56 Skrevet onsdag klokken 13:56 Strålende - la inn månedlig trekk - så får du si fra om du ikke får inn nok donasjoner til å holde det gående 1 Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet onsdag klokken 18:40 Premium Medlem Skrevet onsdag klokken 18:40 Tipp topp Jan! Setter veldig pris på at du tar opp stafettpinnen etter Geir. HAr overført en liten donasjon på VIPPS. Du sa ikke noe om ønsket beløp, så du får gi beskjed her på forumet om og når det trengs påfyll! 1 Siter
Ole-Chr Larsen Skrevet torsdag klokken 21:40 Skrevet torsdag klokken 21:40 Supert - fast månedlig trekk er registrert 🙂 Gi lyd om donasjonene ikke strekker til. 1 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden Oppdatering donasjoner: Vi har nå fått inn donasjoner som dekker drift av domene og webhotell for flightsim.no ut 2027 (ja, du leste riktig) med dagens priser. Faktura for neste år er derfor nå betalt og overskuddet er satt inn på egen konto øremerket drift. En stor takk rettes derfor til alle som har bidratt til videre drift av flightsim.no. Til dem som har lagt inn fast trekk så settes det stor pris på det, men det trenger dere altså ikke. En annen ting. Flightsim.no har de siste 10 årene kjørt forum programvare fra Invision Community, men nå har lisenskostnader endret seg og er såpass høye at det ser dårlig ut med tanke på videre bruk av Invision. Jeg er i kontakt med Invision, men med mindre dem kan tilby oss tilnærmet samme pris som tidligere er det uaktuelt å bruke dem videre da kostnadene blir for store. Dette er selvfølgelig veldig synd og var noe jeg hadde håpet å unngå, men jeg har derfor begynt å se på alternative løsninger og kommer i så fall til å gå for en åpen-kildekode løsning. Jeg holder på å snuse på flere løsninger som er tilsvarende det vi har i dag på funksjonalitet og brukergrensesnitt, men er helt gratis. Målet er å fortsette med det folk er vant med og det kan vi også gjøre ved bruk av åpen-kildekode løsninger som er gratis. Det var en kjapp liten oppdatering. Jeg kommer tilbake med mer informasjon. Igjen, tusen takk for all støtte gjennom donasjoner! Sammen er vi gull! 11 Siter
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 2 timer siden Premium Medlem Skrevet 2 timer siden Nydelig! Ser frem til å høre med om hva du finner ut av hva gjelder forum-software. Gi beskjed da om vi skal vippse noen pils til deg i romjulen når du går lei av sammenligningsmatriser 1 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 52 minutter siden Forfatter Skrevet 52 minutter siden Oppdatering: Da tror jeg at jeg er nødt til å sette stopp for videre donasjoner og så retter jeg samtidig en stor takk til alle som har bidratt! Vi har nå sikret oss videre drift i 3 år fremover med de midlene vi nå har! Nå blir det julefeiring og så kommer jeg tilbake ang. status på forum software. Om Invision ikke vil jenke seg på pris har jeg allerede ny åpen-kildekode løsning klar som tilbyr omtrent samme funksjonalitet og brukergrensesnitt vi har i dag sånn at en eventuell overgang vil gå så smertefritt som mulig. TUSEN TAKK ALLE SAMMEN! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.