Tobias Nome Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Nå flyter det som aldri før her... hvem hadde trodd at man kunne nærmest doble frames ved å gå noen generasjoner opp i prosessor 9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Hvilken simulator? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober MSFS2020 ser det ut som. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 22. oktober Forfatter Del Skrevet 22. oktober Stemmer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Å den prosessoren koster ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Jan Gunnar Nystrøm Skrevet 24. oktober Premium Medlem Del Skrevet 24. oktober 4900.- hos komplett 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 28. oktober Forfatter Del Skrevet 28. oktober Knalldeal, spør du meg! Den blir varm, men funker som bare det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november De blir varme, de der. Pass på å få med deg siste BIOS oppdateringer - de er viktige for å tøyle 13900 og 14900 litt. Min 13900KF ble glovarm pga dårlig kode. Ble bedre etter at jeg byttet thermal compound, kjøler (Arctic Freezer) og tok en BIOS oppdatering. https://www.techradar.com/computing/cpu/intel-finally-confirms-instability-issues-with-13th-gen-and-14th-gen-cpus-are-fully-fixed-but-some-owners-may-still-be-worried 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 11. november Forfatter Del Skrevet 11. november Takk for tips! Jeg fikk bedre resultat etter å oppgradere kjøling her og, men gjorde en BIOS-oppdatering nå bare for å være sikker---hovedkortet er nytt men BIOS-versjonen var selvsagt ganske gammel 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet onsdag klokken 16:06 Del Skrevet onsdag klokken 16:06 Når jeg de første gangene stresstestet min, gikk alt i peak, og røde lys overalt i HWinfo64. Fant ut på nett at gammel BIOS ga for høy strøm, og gikk inn og endret max strømtrekk, hvilket hjalp mye, men fikk ennå røde tall når jeg kjørte verstingen, Train Sim Classic, som er veldig prosessorintensiv. Deretter byttet jeg kjøler og thermal compound, og til slutt la jeg inn ny BIOS to ganger på rad når Intel innrømmet dårlig koding (min BIOS var og steingammel). Resultatet ble 8-10 grader ned, og ingen røde tall mer 🙂 Forøvrig må jeg jo gratulere med ny CPU. Er bra de der, bare man vet om fellene... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet onsdag klokken 21:41 Forfatter Del Skrevet onsdag klokken 21:41 Ikke sant! Godt det løste seg for deg. Jeg har forsåvidt ikke hatt noen av de problemene du beskrev over, men viste seg at min bios også var fra før de siste cpu-optimaliseringene kom ut, så oppdaterte sånn i tilfelle. Generelt er den ganske stabil i temp. Før jeg fikk ny kjøler (Thermalright peerless assasin), så kom den opp i 90+ grader. Nå ligger jeg på mellom 60 og 70 grader, og det er særlig med FENIX A320 at tallene pushes, men det er jo et veldig cpu-intensivt fly, av mange grunner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.