FrankHolm Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars Hei, er det noen som kan gi meg et tips? Jeg har to stasjonære PC,er. På en har jeg Windows 10 med FS2020 Premium, kjøpt på Microsoft Store for nedlasting. På den andre har jeg Windows 11 med FS2020 Standard versjon. Også den er kjøpt i Store for nedlasting. Begge er installert på hver sin PC. Når jeg prøver å starte FS får jeg bare beskjed om å sette inn spillCD. Dette skjer på begge maskinene. Selvsagt har jeg ikke spillCD til nedlastede versjoner. Er det noen som opplever, har opplevd, det samme og som kan tipse meg om løsning? Siter
Kjetil_Haugen Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars Du finner løsningen her: "Please insert the Microsoft Flight Simulator Game Disc" Error message – Microsoft Flight Simulator Support (zendesk.com) 1 Siter
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 25. mars Full Member Skrevet 25. mars Jeg har samme problemet som deg, og jeg har fulgt instruksjonene som kommer fram i linken som du har fått. Artikkelen er fra 2020, og det er ikke sikkert løsningene er riktige for det problemet som er oppstått nå. Problemet er at FS2020 trenger xboxappen og kontakt med MS store for å kjøre. Du er sannsynligvis,som meg logget ut av begge disse. Jeg klarer ikke å logge meg inn. Ved forsøk på innlogging kommer det opp et hvitt ark midt i bildet, og så skjer det ikke noe mer. Jeg har akkurat snakket med Microsoft support, og de sier at det er svært mange som opplever dette nå.De har ingen løsning idag, men håper å få det en av de nærmeste dagene. Det er bare å smøre seg med tålmodighet, og håpe på at SU 15 oppdateringen som skal komme i morgen løser problemet. 1 Siter
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 25. mars Full Member Skrevet 25. mars Jeg fikk akkurat en mail fra Microsoft support. Skift språk til Engelsk(Amerikansk) og sett det til hovedspråket. Dermed fikk jeg logget inn på både MS store og Xbox appen. Nå er jeg igjen inne på FS og flyr. Dermed ser det ut til at påska er reddet i år også😀 3 Siter
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 25. mars Full Member Skrevet 25. mars Ja jeg ser nå at jeg ikke har fått med meg det svaret på fredag. Litt rart at hun på MS support heller ikke hadde fått med seg det før helga. Hun sa idag til morgen at de kjente til problemet, men at de ventet på en løsning fra Amerika. Det viktigste er at vi har en vei ut av problemet. 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.