Firewall Skrevet 30. mars 2023 Del Skrevet 30. mars 2023 God dag, det er en stund til Flydagen 2023 på Kjeller flyplassen men tida går fort. Har aldri vært der og som jeg har lest her i et innlegg om Flydagen 2009 blir det mye motlys. Der foreslår han som skrev innlegget at man skal stå på den andre siden av flyplassen ved en skole. Det er jo noen år siden og jeg vil gjerne spørre om noen vet om dette er fremdeles mulig? Hilsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 30. mars 2023 Del Skrevet 30. mars 2023 Bak Skedsmo vgs. ja, har ikke vært der på en stund, men er rimelig sikker på at det fortsatt er mulig. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joandreas Skrevet 31. mars 2023 Del Skrevet 31. mars 2023 De har jo annonnsert gripen + kansje en f-16. sola airshow annonserer ikke noe før slutten av april. men regner ikke med f-35 da allerede har bestillt til cosford. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 31. mars 2023 Del Skrevet 31. mars 2023 Gripen og SK60 var en stor overraskelses-annonsering, men jeg håper det betyr at de vil fortsette å variere bookingen til Flydagen litt fremover. Det hadde vært artig å se både Gripen og SK60 på Kjeller, men selv er jeg i Polen for Antidotum Airshow Leszno den helga. Flydagen Sola kommer jeg ikke til å prioritere, jeg har lite til overs for at de velger å beholde ting i programmet som de vet at har kansellert god tid i forveien - som f.eks F-35 i fjor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firewall Skrevet 3. april 2023 Forfatter Del Skrevet 3. april 2023 Den 30.3.2023 klokken 21.21 skrev Fredrik Edvardsen: Bak Skedsmo vgs. ja, har ikke vært der på en stund, men er rimelig sikker på at det fortsatt er mulig. Takk! Blir spennende å se om F-16 kommer også. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joandreas Skrevet 28. april 2023 Del Skrevet 28. april 2023 tipper flydagen sola har blitt kansellert. visst de ikke har postet no rundt denne helgen. (ikke forvent f-35 da cosford kansje har kansellert sin) italia har 100 årsjubileum der starfighter fra usa stiller opp. så vet ikke helt om blir med på kjeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 28. april 2023 Del Skrevet 28. april 2023 Jeg tror ikke 100 års feiringen til det Italienske Luftforsvaret vil påvirke Flydagen på Kjeller på noen som helst måte, Flydagen består i all hovedsak av fly som har base på Kjeller, og det er neppe noen fare for at de finner på å reise til Italia i stedet. F-35 er en maskin vi sannsynligvis kommer til å se resten av livet, så jeg tror ikke man skal være trist om man ikke får sett en i år - fjorårets F-35-fadese på Notodden frister ikke helt til gjentakelse heller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firewall Skrevet 8. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2023 (endret) De har oppdatert lista: F16 skal delta i lufta i tilleg til C130 og Gripen og andre. Det blir et flott utvalg av fly 👍 Endret 8. mai 2023 av Firewall 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 8. mai 2023 Del Skrevet 8. mai 2023 Og for de som lurer - her er hjemmesidene: https://www.flydagen.com/ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 F-16 kommer kl.13!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joandreas Skrevet 16. juni 2023 Del Skrevet 16. juni 2023 hercules har på kort varsel fått annet oppdrag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 F-16 i dag 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 19. juni 2023 Del Skrevet 19. juni 2023 (endret) Flydagen ble veldig bra i år, for min del toppet av svenskenes SK60 og JAS 39 Gripen og Biltema Spitfire og P-51d Mustang. Og F-16 selvfølgelig. Litt småregn til tross. Endret 19. juni 2023 av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firewall Skrevet 30. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2023 Ja, det var en veldig bra show. Sto på andre siden av rullebanen på en ny parkeringsplass. Ingen motlys uansett, men hadde god oversikt over hele rullebane .Flyene kom rett over oss! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joandreas Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars (endret) Den 31.3.2023 klokken 12.02 skrev Fredrik Edvardsen: Flydagen Sola kommer jeg ikke til å prioritere, jeg har lite til overs for at de velger å beholde ting i programmet som de vet at har kansellert god tid i forveien - som f.eks F-35 i fjor. Sola airshow har forbedret program kraftig for i år. starfighter or finske f-18 ble bare kansellert på kort varsel i 2017. (de fikk beskjed dagen før) red arrows har kun display søndag. regner det ikke er fullt program ennå så lørdag kan uansett bookes. https://www.solaairshow.no/ Endret 18. mars av joandreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars 20 timer siden skrev joandreas: Sola airshow har forbedret program kraftig for i år. starfighter or finske f-18 ble bare kansellert på kort varsel i 2017. (de fikk beskjed dagen før) red arrows har kun display søndag. regner det ikke er fullt program ennå så lørdag kan uansett bookes. https://www.solaairshow.no/ Ting som er utenfor arrangørenes kontroll kan, og vil skje - men det er da viktig at de er åpne om det. I 2022 kansellerte F-35 flere uker før showet, likevel valgte de å ikke si noe om det til publikum før på selve dagen. Jeg har planlagt en dagstur til Sola i år, de har gått veldig høyt ut når de hevder å skulle arrangere "det største showet på Sola noensinne", det tror jeg det skal bli vanskelig å leve opp til med tanke på hvordan situasjonen er i verden i dag. Men jeg er villig til å la tvilen komme dem til gode. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joandreas Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april (endret) er jo sola flyklubb som har økonomisk ansvar her. norske flyshow har bare gjort seg litt avhengig av luftforsvaret. og de prioritere ikke akkurat display på f-35 (som de heller ikke har piloter til) kjeller har omtrent samme program som året før https://www.flydagen.no/ Endret 2. april av joandreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joandreas Skrevet 30. april Del Skrevet 30. april Den 19.3.2024 klokken 12.01 skrev Fredrik Edvardsen: Ting som er utenfor arrangørenes kontroll kan, og vil skje - men det er da viktig at de er åpne om det. I 2022 kansellerte F-35 flere uker før showet, likevel valgte de å ikke si noe om det til publikum før på selve dagen. legg skylda på at forsvaret ikke tar seg råd til det. danish airshow har blitt kansellert 6 uker før da danske forsvaret og prioriterer beredskap. https://www.forsvaret.dk/da/nyheder/2024/danish-air-show-2024-aflyses/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 30. april Del Skrevet 30. april Ja, det er lovlig sent - hadde de avlyst i Januar så hadde det ikke vært noe problem, men nå ble det en liten "kick in the teeth". Heldigvis planla vi å starte helga i Tyskland med en dag utenfor gjerdet på Jagel og Tiger Meet Spotter's Day dagen etter, så alt er ikke tapt. Men det kom veldig brått på, i forrige uke åpnet de for registrering til spotterdagen og i dag avlyser de plutselig hele greia. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joandreas Skrevet 6. mai Del Skrevet 6. mai danske forsvaret prioriterer andre ting. https://www.tv2nord.dk/aalborg/loenloeft-i-forsvaret-spaender-ben-for-air-show-forsvarsministeriet-har-simpelthen-sjusset-forkert ser at f-16 solo fikk beskjed etterpå, så regner at den vil utgå på sola airshow. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joandreas Skrevet 24. mai Del Skrevet 24. mai Den 31.3.2023 klokken 12.02 skrev Fredrik Edvardsen: Flydagen Sola kommer jeg ikke til å prioritere, jeg har lite til overs for at de velger å beholde ting i programmet som de vet at har kansellert god tid i forveien - som f.eks F-35 i fjor. nåværende med at hornet er kansellert og rafale er kun søndag sier litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.