Gå til innhold

Scenery av ENAL, Ålesund - Vigra


Anbefalte innlegg

Det var ikke helt planlagt, men det ble bare sånn. 

Skulle teste ut det å lage rwy profile i et scenery, og da var jo Ålesund et naturlig valg. Og så ballet det bare på seg litt mer enn det jeg hadde tenkt. 

Uansett så ligger det en versjon av ENAL ute på Flightsim.to nå. https://flightsim.to/file/48854/enal-aalesund-vigra

Håper den kan brukes til noe. (jeg har som dere ser ikke det hotteste grafikkortet på markedet, så bildene er litt så der.)

ENAL16.pngENAL5.png

ENAL17.png

ENAL18.png

ENAL19.png

ENAL20.png

Endret av Stig A. Togstad
  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mektig imponert over kvaliteten her til å være freeware! Om det er lov å komme med ønskeliste så hadde Gullknapp vært en kul flyplass å se en gang :D Der får man hvertfall brynet seg på terrain profile og sånt! Førde, Rakkestad eller Eggemoen er også noen mindre flyplasser som foreløpig har blitt oversett!

Endret av Henrik Isaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært noe! Tror nok Gullknapp Aerial Center vil ta en god stund, eller som du sier om det i det hele tatt blir noe av!
Om alt går etter planen skal jeg starte på OSM der i August så hadde vært tøft å flydd der i simmen også! 😁 (Da kunne jeg også eventuelt bidratt med bedre referanse/referanse av Aerial Centeret om det blir bygd)

 

Endret av Henrik Isaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...ser nå at det kan være issues ang. rullebanelys og obstr. lys på ENAL. 

Hvis man tar av og lander på ENAL så er alt OK, men hvis man flyr fra en annen flyplass til ENAL så er alle hvite rullebanelys, PAPIs og obstruction lights på en mye lavere elevation. Dvs at man ikke ser de hvite rullebanelysene eller PAPI's. De røde obstrucion lysene er halvveis nede på lysstolpen. Det kan virke som om lysene er merget på terrenget tilsvarende thr elevation? Eller noe sånt? Dette er helt nytt for meg.

Noen som har sett/opplevd noe av det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem med payware ENTC: starter på ENTC alt ok.

Starter en annen plass og flyr inn til ENTC: RWY lights borte + 60% av TWY lights borte.

Vært i kontakt med developer M'M Simulations som hevder det er en msfs bug. Rimelig irriterende...

Virker som det er mer utbredt i Norge (ekstreme breddegrader) enn andre steder. Aner ikke hvorfor - Wombii eller noen kanskje vet litt mer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...