Rune Karlsen 2 Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 Jeg har nå oppgradert min pc med: Nytt hovedkort plass til 3 stk skjermkort. 4 porter til minnebrikker Intel Core i7-13700K LGA 1700 Prossessor. 30GB minne Asus Phoenix Geforce RTX 3060 12GB GDDR6 V2 skjermkort. Vill det bli bedre grafitt flyt på VR om jeg kjøpte enda et skjermkort lik det jeg har fra før og koblet de sammen med bro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 2 timer siden skrev Rune Karlsen 2: Jeg har nå oppgradert min pc med: Nytt hovedkort plass til 3 stk skjermkort. 4 porter til minnebrikker Intel Core i7-13700K LGA 1700 Prossessor. 30GB minne Asus Phoenix Geforce RTX 3060 12GB GDDR6 V2 skjermkort. Vill det bli bedre grafitt flyt på VR om jeg kjøpte enda et skjermkort lik det jeg har fra før og koblet de sammen med bro? Ja, det ville nok flyte bedre men du ville få langt bedre ytelse om du heller byttet ut det kortet du har med et bedre. VR er krevende så et RTX3060 er for svakt i MSFS om du bruker VR. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 2 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Ja, det ville nok flyte bedre men du ville få langt bedre ytelse om du heller byttet ut det kortet du har med et bedre. VR er krevende så et RTX3060 er for svakt i MSFS om du bruker VR. Kjører du VR? I så fall, hvilken maskinvare har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 1 minutt siden skrev Sauron: Kjører du VR? I så fall, hvilken maskinvare har du? Glem det...ser det står i profilen din. Men kjører du noe VR? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 12. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2023 Jeg har nå oppgradert det meste, Startet nok i gal ende, men prøver å få det beste ut av det inntil budsjettet sparker i gang noe skikkelig. Hovedkort: MSI Mag Z690 Tomahawk Wifi DDR4 Prossessor: Intel Core i7-13700K prossessor 16 kjerner/ 24 tråder, 2,5-5,3 (5,4) GHz Minne: Kingston Tecknologi Fury Beast RGB minnemodul 32GB 2x16 GB DDR4 2666Mhz Kabinett: NZXT H7 Flow Midi tower Strømforsyning 650W Seagate Firecuda 520 NVMe PCle M.2 SSD 1TB Lagringskort. Asus Phoenix Geforce RTX 3060 12 GB GDDR6 V2 Grafittkort. Har sikkert gjort noe dumt for det har bare balet på seg... Men må prøv å gjøre det beste ut av det. Hva med et makent grafittkort nr. 2 som kan jobbe sammen med det første? Har lyst til å sette stopp på denne pc snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 6 timer siden skrev Sauron: Glem det...ser det står i profilen din. Men kjører du noe VR? Kjører ikke VR selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 2 timer siden skrev Rune Karlsen 2: Jeg har nå oppgradert det meste, Startet nok i gal ende, men prøver å få det beste ut av det inntil budsjettet sparker i gang noe skikkelig. Hovedkort: MSI Mag Z690 Tomahawk Wifi DDR4 Prossessor: Intel Core i7-13700K prossessor 16 kjerner/ 24 tråder, 2,5-5,3 (5,4) GHz Minne: Kingston Tecknologi Fury Beast RGB minnemodul 32GB 2x16 GB DDR4 2666Mhz Kabinett: NZXT H7 Flow Midi tower Strømforsyning 650W Seagate Firecuda 520 NVMe PCle M.2 SSD 1TB Lagringskort. Asus Phoenix Geforce RTX 3060 12 GB GDDR6 V2 Grafittkort. Har sikkert gjort noe dumt for det har bare balet på seg... Men må prøv å gjøre det beste ut av det. Hva med et makent grafittkort nr. 2 som kan jobbe sammen med det første? Har lyst til å sette stopp på denne pc snart Ser ingen grunn til å kjøpe to identiske kort for å kjøre dem i sli når du kan få langt bedre ytelse ved å gå for et langt rimeligere alternativ å heller kjøpe et bedre kort som du kan kjøre uten SLI. I tillegg må du bytte ut den strømforsyningen din med en kraftigere om du skal kjøre to grafikk kort. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Støtter MSFS i det hele tatt SLI? SLI er i utgangspunktet en død teknologi, Nvidia støtter ikke lenger SLI og har sluttet å lage SLI-drivere, og heller lagt det ansvaret over på spillutviklerne. Hvis spillet er laget med støtte for SLI, så skal det i utgangspunktet, men du er uansett mye bedre tjent med å selge 3060-kortet og kjøpe ett enkelt kraftigere kort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 13. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2023 Nå har jeg dette: Hovedkort: MSI Mag Z690 Tomahawk Wifi DDR4 Prossessor: Intel Core i7-13700K prossessor 16 kjerner/ 24 tråder, 2,5-5,3 (5,4) GHz Minne: Kingston Tecknologi Fury Beast RGB minnemodul 32GB 2x16 GB DDR4 2666Mhz Kabinett: NZXT H7 Flow Midi tower Strømforsyning 650W Seagate Firecuda 520 NVMe PCle M.2 SSD 1TB Lagringskort. Asus Phoenix Geforce RTX 3060 12 GB GDDR6 V2 Grafittkort. Har sikkert kjøpt noe feil, men for å få mest mulig ut av dette inntil jeg en gang kvitter meg med denne pc og kjøper en ferdig bygget game PC. Vil gjerne presse så mye som mulig ut av denne pc så lenge uten. Du nevner et annet grafittkort i stedet for å kjøpe et tilsvarende som jeg har og kjøre dem i sli. Har du et tips på et kort jeg bør kjøpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Det kommer helt an på budsjettet, men jeg ville ha gått for noe i 40xx-serien til Nvidia, du får f.eks 4070Ti hos Komplett til ca 11000 nå, så litt mer enn prisen av to 3060, men med en ytelsesøkning på nesten 140% over et 3060 (i følge userbenchmarks.com). Skjermkort har blitt grisedyre i løpet av de siste to generasjonene, men skal man ha en god VR-opplevelse så er det, dessverre, viktig med et kratig skjermkort. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 15. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2023 Ok takker for tips. Om jeg vil bygge på den pcn jeg har (se data ovenfor) og vil ha en rå PC til bruk for MSFS og VR Hva og hvilken komponenter må jeg bytte oppgradere uavhengig av budsjett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 Ville byttet skjermkortet til det dyreste du evner, RTX 4090 og nedover. https://www.komplett.no/category/10412/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort?nlevel=10000§28003§10412&sort=PriceDesc%3ADESCENDING 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 650W power er i knappeste laget for RTX40xx serien med skjermkort. Pratet med Komplett og de anbefalte 1000w i hvert fall for 4080/90. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 Ja, i følge denne: https://www.bequiet.com/en/psucalculator trenger du minst 895W med et RTX4090. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 15. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2023 Ok Hva Med prossesoren? Hva med kjøling. Jeg har Maxi kabinett med to store viftet i front, en vifte bak, en vifte inne i kabinetter som kan vinkles, en vifte i og en vifte direkte ned på prosessoren med kjøleribber? Og vifter i skjermkortet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 16. januar 2023 Premium Medlem Del Skrevet 16. januar 2023 Tror ikke du trenger mere kjøling men du trenger god plass til 4090 kort de er store Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 16. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2023 NZXT H7 Flow Midi Tower Sort, Hvit - Elkjøp (elkjop.no) Jeg har dette kabinettet og dette hovedkortet. MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - Elkjøp (elkjop.no) Tror du det er plass nok til store skjermkort her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 16. januar 2023 Premium Medlem Del Skrevet 16. januar 2023 https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=rtx-4090%2F+sice 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 16. januar 2023 Del Skrevet 16. januar 2023 2 timer siden skrev Rune Karlsen 2: NZXT H7 Flow Midi Tower Sort, Hvit - Elkjøp (elkjop.no) Jeg har dette kabinettet og dette hovedkortet. MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - Elkjøp (elkjop.no) Tror du det er plass nok til store skjermkort her? Du må nok bare finne fram tommestokken😄 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 16. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2023 (endret) Takker Da har jeg plass i kabinettet. Da passer det vel i hovedkortet også da håper jeg ? Hva med prosessoren min? Må den eller bør den også oppgraderes? Endret 16. januar 2023 av Rune Karlsen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 16. januar 2023 Premium Medlem Del Skrevet 16. januar 2023 den holder 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.