alfme Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 Har kjøpt og installert Orbx, encn-Kristiansand. Den har fungert utmerket helt til etter siste oppdatering av MSFS. Nå er det ikke lenger mulig å ta av eller lande fly. Ved varm start legger flyene av sted helt på egen hånd. Eller det gjør så straks jeg gir på trottle. De lar seg ikke konrollere i det hele tatt. Flyene lar seg heller ikke kontrollere etter landing. Dett skje med alle typer fly. Men aldri på andre flyplasser. Noen som har erfart liknede? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 3. juni 2022 Premium Medlem Del Skrevet 3. juni 2022 Regner med du mener GAYA sitt scenery som kom ut via ORBX Jeg flyr der stadig og stødt bor i nærheten så bruker det mye som "BASE" men kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dine problemer Sjekk at du har det siste av drivere til Skjermkort /siste windows update inne har mere tro på det enn sceneryet Slettet rolling cashe etter oppdatering ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfme Skrevet 3. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2022 9 timer siden skrev Robert Hulthin: Regner med du mener GAYA sitt scenery som kom ut via ORBX Jeg flyr der stadig og stødt bor i nærheten så bruker det mye som "BASE" men kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dine problemer Sjekk at du har det siste av drivere til Skjermkort /siste windows update inne har mere tro på det enn sceneryet Slettet rolling cashe etter oppdatering ? Har oppdatert alle drivere, og Windows, og satt mine Trustmaster til default. Sletter Rolling Cache. Men flyene legger av sted på egen hånd likevel. De oppfører seg som de skal på alle andre flyplasser i inn og utland. Og på Flightsim.no versjonen av ENCN. Helt fram til for et par dager siden var Gaya versjonen helt utmerket. Men ikke nå lenger.😥 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 3. juni 2022 Del Skrevet 3. juni 2022 Skudd i blinde: Du har ikke ORBX AI trafikk i gang? De har slikt i enkelte scenerys, og det kan slås av i settings. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfme Skrevet 3. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2022 19 minutter siden skrev Andrew Thomsen: Skudd i blinde: Du har ikke ORBX AI trafikk i gang? De har slikt i enkelte scenerys, og det kan slås av i settings. Vet i så fll ikke hvor disse kan skrus av og på. Har ikke gjort noen endringer etter at flyplassen ble insallert. Det hele fungerte utmerket helt fra start, men plutselig begynte flyene å leve sitt eget liv når jeg valgte varm start. Eller jeg har fått klarering for takeof etter kald start. Flyene tar av helt på egen hånd, og lar seg ikke stoppe uten at motoren skrus av. Festlig en stund, men ikke å leve med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 3. juni 2022 Premium Medlem Del Skrevet 3. juni 2022 Da var det kommet en oppdatering til MSFS og P3Dv5 til F-35 ver.1.6.0 og nå 3 timer etter kom ny oppdatering til verson 1.7.0👍✈️ Slettet de andre innleggene dine som ikke hadde noe med tråden å gjøre MODERATOR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 3. juni 2022 Del Skrevet 3. juni 2022 Personlig ville jeg forsøkt å slå på AI pilot, restarte simulator, slå av AI pilot, restarte simulator, i tilfelle det er en instilling som "henger fast". Det har skjedd for meg at enkelte innstillinger sitter fast og viser feil modus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 4. juni 2022 Premium Medlem Del Skrevet 4. juni 2022 Litt treg her men ser du henviser til f35 si oppdateringa men den har vel ikke noe med GAYA sceneryet å gjøre ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfme Skrevet 6. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2022 Den 3.6.2022 klokken 18.59 skrev Andrew Thomsen: Skudd i blinde: Du har ikke ORBX AI trafikk i gang? De har slikt i enkelte scenerys, og det kan slås av i settings. Har prøvd med og uten AI piloting. Spiller ingen rolle for ENCN. Allerede under den animerte presentasjonen av flyplassen ser jeg at mit valgte fly er på full fart inn i buskaset, eller annet sted før jeg har rukket å trykke noe som helst. Dette skjer selvsagt ikke på andre flyplasser fra Orbx. Jeg har en hel del av dem installert. Det tar gjerne av om litt, og gudene vet hvor det tar veien før tanken er tom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfme Skrevet 9. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2022 Den 3.6.2022 klokken 7.37 skrev Robert Hulthin: Regner med du mener GAYA sitt scenery som kom ut via ORBX Jeg flyr der stadig og stødt bor i nærheten så bruker det mye som "BASE" men kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dine problemer Sjekk at du har det siste av drivere til Skjermkort /siste windows update inne har mere tro på det enn sceneryet Slettet rolling cashe etter oppdatering ? Har prøvd med og uten AI piloting. Spiller ingen rolle for ENCN. Allerede under den animerte presentasjonen av flyplassen ser jeg at mit valgte fly er på full fart inn i buskaset, eller annet sted før jeg har rukket å trykke noe som helst. Dette skjer selvsagt ikke på andre flyplasser fra Orbx. Jeg har en hel del av dem installert. Det tar gjerne av om litt, og gudene vet hvor det tar veien før tanken er tom. Har slettet og reinstallert flyplassen uten at det hjalp noe. Installerte den som ligger på flightsim.to. Denne fungerer som den skal. Mens Gaya har ikke komme opp med noen løsning for sin versjon enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.