Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Plutselig så vil ikke simmen starte, den hopper ut under der man ser loading grafen.

Kommer litt over halveis og man ser skriften for siste update som var UK og Irland, så krasjer simmen. 

Noen formening om hva som kan ha skjedd? 

IMG_20210225_195149_01 (1)_resized_20210225_082257009.jpg

Skrevet

Har du puttet noe nytt i community-mappen i mellomtiden?

Mulig du har testet, men du kan jo prøve å flytte den mappen ut og starte på nytt. Da skal simmen lage en ny community-mappe.

Om du bruker Steam så kan du jo også forsøke "verify files"

Skrevet

Hei Arild og takk for svar. 

Jeg kjører gjennom Steam og kjørte "Verify files" i går og når jeg da startet simmen, så lastet den ned spillet på nytt virket det som. 153gb.

Men, det hjalp lite. Den hoppet ut igjen på samme sted.

Jeg finner heller ikke Community mappa. 

  • Premium Medlem
Skrevet

Nei, se under C-disken. C:\Users\Skanky\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\Community.

Redigert: Se nå at Arild Pedersen har sendt deg i riktig retning via den lenken. Oppskriften over skal funke i de aller fleste tilfeller.

Skrevet
7 timer siden skrev Chr. L:

Nei, se under C-disken. C:\Users\Skanky\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\Community.

Redigert: Se nå at Arild Pedersen har sendt deg i riktig retning via den lenken. Oppskriften over skal funke i de aller fleste tilfeller.

Jeg fant den faktisk under Roaming som du skriver, ikke Local. 

  • Like 1
Skrevet

Da var FS2020 lastet ned på nytt og installert, still så krasjer det under loading. 

Hmmmmm...... Hva kan dette komme av tro....Kan det ha noe med SimConnect tro?

Skrevet

Forsøk å starte den med "-FastLaunch" flagget:

cmd.exe /C start shell:AppsFolder\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe!App -FastLaunch

Kjør kommandoen ovenfor, og lag eventuelt en ny snarvei for å starte MSFS på den måten dersom det fungerer.

Skrevet
9 timer siden skrev Christer Johansen:

Forsøk å starte den med "-FastLaunch" flagget:

cmd.exe /C start shell:AppsFolder\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe!App -FastLaunch

Kjør kommandoen ovenfor, og lag eventuelt en ny snarvei for å starte MSFS på den måten dersom det fungerer.

image.png.b53a5cdf9b440f6aa013d4ce2d61b6c0.png

Skrevet
1 time siden skrev Frank Kristiansen:

Jeg fikk samme feil etter at jeg fjernet UserCfg.opt filen - det var ikke så lurt, så den la jeg tilbake 🙂 

Samme feil? Fortell :) 

Skrevet
3 minutter siden skrev Christer Johansen:

Du kjører jo ikke kommandoen jeg ga deg:

cmd.exe /C start shell:AppsFolder\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe!App -FastLaunch

Sant, jeg skal prøve når det er lastet ned igjen.

Etter at jeg kjører Verify Files, så skal den laste ned på nytt. 

Skrevet
1 time siden skrev Skanky:

Samme feil? Fortell :) 

Installation Manager dukker opp og ber meg installere alt på nytt...

Jeg fjernet UserCfg.opt grunnet feilen med Xbox Game Services som dukket opp her om dagen, men ombestemte meg og la den tilbake da jeg skjønte hvor dette bar... 🙂 

Skrevet
1 time siden skrev Frank Kristiansen:

Installation Manager dukker opp og ber meg installere alt på nytt...

Jeg fjernet UserCfg.opt grunnet feilen med Xbox Game Services som dukket opp her om dagen, men ombestemte meg og la den tilbake da jeg skjønte hvor dette bar... 🙂 

Jeg har ikke fjernet noe, men mener du at dette kommer av en feil fra Xbox GS? 

Jeg har kjøpt min gjennom Steam. 

Skrevet
1 time siden skrev Frank Kristiansen:

Installation Manager dukker opp og ber meg installere alt på nytt...

Jeg fjernet UserCfg.opt grunnet feilen med Xbox Game Services som dukket opp her om dagen, men ombestemte meg og la den tilbake da jeg skjønte hvor dette bar... 🙂 

Hvor finner du UserCfg.opt? 

Skrevet
1 time siden skrev Skanky:

Jeg har ikke fjernet noe, men mener du at dette kommer av en feil fra Xbox GS? 

Jeg har kjøpt min gjennom Steam. 

Den feilen er rettet. Alle profiler er tilknyttet Xbox Game Services enten du har kjøpt via Steam eller MS Store.

Skrevet (endret)
Den 27.2.2021 klokken 16.10 skrev Skanky:

Sant, jeg skal prøve når det er lastet ned igjen.

Etter at jeg kjører Verify Files, så skal den laste ned på nytt. 

 

Endret av Skanky
Skrevet
21 timer siden skrev Frank Kristiansen:

Den feilen er rettet. Alle profiler er tilknyttet Xbox Game Services enten du har kjøpt via Steam eller MS Store.

Ok.

Simmen funket plutselig i går uten at jeg hadde gjort noe spes, men spillet hoppet ut etter 40 min i simmen.

Nå igjen, får jeg ikke startet simmen :(

Prøvde å legge inn adressen på hvor spillet er installert i den UserCfg.opt, men simmen krasjer for det. 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...