Ole-Chr Larsen Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Nr 29 ocl-trefixnortwestnorway tror jeg du skal stå - den skaper i hvertfall ikke noen problemer. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Igjen, tusen takk for alle gode tips. Alltid gode tips å få her på forumet. Dette gjør hverdagen (?) i lufta så mye enklere. Så nå er det bare å starte opp simmen og utføre "påleggene" fra ekspertisen. Et ønske til produsentene av FS2020: Når man har klikket på ikonet for å starte, kunne programmet ha respondert med et tydeligere signal om at "nå er vi i gang", for eksempel med å blanke ut skjermen eller med en annen velkomst. I min tid som programmerer lærte vi at det alltid var gunstig å informere om at programmene hadde startet, og at et evt. tok litt ventetid før alt var lastet inn og satt klart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 20 minutter siden skrev Inge Jenstad: Igjen, tusen takk for alle gode tips. Alltid gode tips å få her på forumet. Dette gjør hverdagen (?) i lufta så mye enklere. Så nå er det bare å starte opp simmen og utføre "påleggene" fra ekspertisen. Et ønske til produsentene av FS2020: Når man har klikket på ikonet for å starte, kunne programmet ha respondert med et tydeligere signal om at "nå er vi i gang", for eksempel med å blanke ut skjermen eller med en annen velkomst. I min tid som programmerer lærte vi at det alltid var gunstig å informere om at programmene hadde startet, og at et evt. tok litt ventetid før alt var lastet inn og satt klart. For raskere oppstart kan du også laste ned SDK og starte simulatoren med fsdevmodelauncher.exe. Da sparer du en del tid 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Johansen Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 (endret) 3 timer siden skrev Frank Kristiansen: For raskere oppstart kan du også laste ned SDK og starte simulatoren med fsdevmodelauncher.exe. Da sparer du en del tid 🙂 Ikke nødvendig å laste ned SDK for dette, du sparer like mye tid om du starter MSFS med flagget "-FastLaunch" som argument. Da sparer du også tiden det tar å laste ned SDK, og plassen den tar på disken din. Endret 20. februar 2021 av Christer Johansen 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Hva dere kan .... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 4 timer siden skrev Christer Johansen: Ikke nødvendig å laste ned SDK for dette, du sparer like mye tid om du starter MSFS med flagget "-FastLaunch" som argument. Da sparer du også tiden det tar å laste ned SDK, og plassen den tar på disken din. Men det forutsetter at man har en exe-file å starte opp. Hos meg har jeg en peker som ser slik ut: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 20. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2021 (endret) Lag deg en ny shortcut som kjører cmd.exe /C start shell:AppsFolder\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe!App "-FastLaunch" Last deretter ned dette ikonet og legg det på som ikon. Da ser oppstartsikonet likt ut: http://www.mediafire.com/file/0ezhej5cgh17i6l/Microsoft+Flight+Simulator+2020+Dark+-+48x48.ico/file Skal fungere for de som har Microsoft Store-versjonen. Om man har kjøpt fra Steam gjør man det inne i Steam. Endret 20. februar 2021 av Dag Baardsen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 (endret) Flere enn meg som opplever at alle settings nullstilles hver gang dere åpner simmen? Jeg må konfigurere hele greia på nytt hver gang jeg starter opp 😞 https://forums.flightsimulator.com/t/ui-broken-and-reset-user-settings/368832/1 Dette er ikke morsomt... Edit: Ser ut som det er relatert til tjenesten "Spilltjenester" - så avvent å oppdatere denne via Store hvis dere kan unngå det. Endret 21. februar 2021 av Frank Kristiansen Oppdatert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 21. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2021 28 minutter siden skrev Frank Kristiansen: Flere enn meg som opplever at alle settings nullstilles hver gang dere åpner simmen? Jeg må konfigurere hele greia på nytt hver gang jeg starter opp 😞 https://forums.flightsimulator.com/t/ui-broken-and-reset-user-settings/368832/1 Dette er ikke morsomt... Edit: Ser ut som det er relatert til tjenesten "Spilltjenester" - så avvent å oppdatere denne via Store hvis dere kan unngå det. Ser ut til å gjelde kun MS Store-utgaven, ja. Har Steam og her fungerer det bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 Den 20.2.2021 klokken 22.41 skrev Dag Baardsen: Lag deg en ny shortcut som kjører ... Denne Baardsen-fyren kan visst litt av hvert. Takk for tips! (IGJEN) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 22. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2021 1 time siden skrev Inge Jenstad: Takk for tips! (IGJEN) Hjelper med noen år med windows -og google-erfaring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 Da var ny versjon av Spilltjenester/Gaming Services (2.50.20001.0) på plass, så da ser det ut som alt virker igjen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.