Morten Isaksen Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Etter frustrasjon med kun å ha en mappe «Community» med innhold startet jeg i går efta med et program som kan linke MSFS innhold fra andre disker eller områder. Vi kan nå bruke valgfri trestruktur for hvor vi plasserer pakkene. Programmet vil automatisk finne dem og vi kan sette dem inaktive ved å krysse av Planer om funksjoner for legge inn informasjon om pakkene som vi har hentet et eller annet sted på internett. Dvs beskrivelse url og bilde. Er det noen som er interessert med å bidra med testing og funksjonalitet? Nåværende versjon skal være kjørbar med å sette og oppdatere linker i «Community» mappen. Benytter symbolic API og det er krav om admin rettigheter for å kjøre programmet. 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 10. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 10. oktober 2020 Høres VEELDIG bra ut ja Må testes men får ikke tid i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 11. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 11. oktober 2020 Jeg er med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Isaksen Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2020 3 minutes ago, Robert Hulthin said: Jeg er med Flott! Er for det meste ferdig nå med førte test-versjon. Sender deg PM med link til Dropbox når jeg har lastet opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 11. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 11. oktober 2020 bra Ser ut til at du har løst problemet med rot og lite kontroll på hva som er i mappene men her vil en kunne ha stålkontroll .....LIKES ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Isaksen Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2020 1 minute ago, Robert Hulthin said: bra Ser ut til at du har løst problemet med rot og lite kontroll på hva som er i mappene men her vil en kunne ha stålkontroll .....LIKES ! Nytt skjermbilde + logg etter jeg har flyttet mappe fra eksterne disken 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 Dette ser ut til å bli noe ala "midt i blinken". Ser frem til ferdig versjon👍 Rune_G Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Isaksen Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2020 2 minutes ago, Rune Gustafson said: Dette ser ut til å bli noe ala "midt i blinken". Ser frem til ferdig versjon👍 Rune_G Neste blir valg for X-plane. Regner med at det blir ferdig i dag 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 11. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 11. oktober 2020 Hopp med på testing Rune så deler vi erfaringer på skype 😉 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 Morten, hiver meg på testing etter anbefaling fra Robert😊 Rune_G Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 11. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 11. oktober 2020 Kommer seg må bare huske på å legge mappene ut av simstrukturen dvs ikke som undermapper i community men en mappe(r) utenfor det går greit (på samme disk om ønskelig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Isaksen Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2020 Har nå også lagt inn støtte for x-plane, versjon 0.1.2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 14. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 14. oktober 2020 Virker veldig bra nå Har ikke funnet ut hvordan du gjør med zip pakkene enda ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Isaksen Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2020 (endret) 20 hours ago, Robert Hulthin said: Virker veldig bra nå Har ikke funnet ut hvordan du gjør med zip pakkene enda ? Det mangler kode for knappen du referer til. Skal prøve å få lagt det inn i løpet av helgen. Ny versjon v.0.1.5 https://www.dropbox.com/sh/tslz3p6kg2svb7s/AAC0jWJGDpnNIRt7vGJsns3Ya?dl=0 Zip knappen er fjernet, samt noen få endringer. Endret 15. oktober 2020 av Morten Isaksen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Isaksen Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2020 22 hours ago, Robert Hulthin said: Virker veldig bra nå Har ikke funnet ut hvordan du gjør med zip pakkene enda ? Har nå lagt opp FSPLink016.zip med installasjon av zip pakker, samt flytting med drag&drop. Har ikke testet så mye. Bruk samme link som over. Admin må gi meg mulighet til å endre mine egne innlegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 16. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 16. oktober 2020 Regner med @Geir Teigoordner utviklerstatus på deg så du får redigert 1.ste innlegg 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 13. november 2020 Premium Medlem Del Skrevet 13. november 2020 Genialt! 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Isaksen Skrevet 22. november 2020 Forfatter Del Skrevet 22. november 2020 (endret) Jeg vet ikke hvor mange som bruker programmet, men har nå lagt opp en ny versjon der dere kan ha mange profiler med eget oppsett. Nye versjonen finner dere her: https://www.dropbox.com/sh/tslz3p6kg2svb7s/AAC0jWJGDpnNIRt7vGJsns3Ya?dl=0 Fikk i dag CTD da jeg skulle fly faste steder i USA. For å gjøre det enklere så har jeg nå lagt inn mulighet til å ha egne profiler med oppsett der dere skal fly. Da slipper msfs å laste inn alt og det blir raskere oppstart eller at det blir CTD på grunn av konflikt Endret 22. november 2020 av Morten Isaksen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 22. november 2020 Del Skrevet 22. november 2020 Jeg bruker MSFS Addon Linker - og det ser særdeles likt ut funksjonalitetsmessig. Kanskje bortkastet å ha to så like programmer?https://flightsim.to/file/1572/msfs-addons-linker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 22. november 2020 Del Skrevet 22. november 2020 Takker, Morten. Programmet har vært flittig brukt av undertegnede siden første lansering. Denne oppdateringen kommer til å bli nyttig👍 Rune_G 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Isaksen Skrevet 22. november 2020 Forfatter Del Skrevet 22. november 2020 3 minutter siden skrev Dag Baardsen: Jeg bruker MSFS Addon Linker - og det ser særdeles likt ut funksjonalitetsmessig. Kanskje bortkastet å ha to så like programmer?https://flightsim.to/file/1572/msfs-addons-linker ja, enig at det er bortkastet tid og og lage noe som er likt. Brukte en helg arbeid på det, og på det tidspunktet var ikke MSFS Addon kjent. I tillegg så bruker jeg samme program til organisere filene for X-plane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Isaksen Skrevet 29. november 2020 Forfatter Del Skrevet 29. november 2020 (endret) FSPLink versjon 0.1.8 Ettesom jeg er plaget av å starte mange programmer før MSFS og alltid glemmer noen, så har jeg lagt til nye funksjoner i FSPLink. FSPLink kan nå starte automatisk andre programmer og prosesser når du starter MSFS. I tillegg til å oppdatere linker. Programmet sjekker om de allerede kjøres på pc'en for å hindre å starte like programmer. Du kan starte direkte fra programmet eller ved hjelp av kommando link "fsplink.exe -run-msfs" Path for Microsoft Store skal bli satt opp automatisk, men jeg har ikke fått testet det ettersom jeg har steam versjon Steam: steam://rungameid/1250410 MSStore: C:\Users\{brukernavn}\AppData\Roaming\Local\Microsoft\WindowsApps\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\FlightSimulator.exe Nye filer ligger alltid her: https://www.dropbox.com/sh/tslz3p6kg2svb7s/AAC0jWJGDpnNIRt7vGJsns3Ya?dl=0 Eksempel fra mitt oppsett: Endret 29. november 2020 av Morten Isaksen 1 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.