Gå til innhold

FSPLink – Prosjekt for å linke innholdspakker fra andre disker eller områder.


Anbefalte innlegg

Etter frustrasjon med kun å ha en mappe «Community» med innhold startet jeg i går efta med et program som kan linke MSFS innhold fra andre disker eller områder.  Vi kan nå bruke valgfri trestruktur for hvor vi plasserer pakkene. Programmet vil automatisk finne dem og vi kan sette dem inaktive ved å krysse av

image.png.3e54a843a6c33fe4606bafefc47bb380.png

 

Planer om funksjoner for legge inn informasjon om pakkene som vi har hentet et eller annet sted på internett. Dvs beskrivelse url og bilde.  

Er det noen som er interessert med å bidra med testing og funksjonalitet?

Nåværende versjon skal være kjørbar med å sette og oppdatere linker i «Community» mappen.  Benytter symbolic API og det er krav om admin rettigheter for å kjøre programmet.  

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Robert Hulthin said:

Virker veldig bra nå 

Har ikke funnet ut hvordan du gjør med zip pakkene enda ?

Det mangler kode for knappen du referer til. Skal prøve å få lagt det inn i løpet av helgen.
Ny versjon v.0.1.5 https://www.dropbox.com/sh/tslz3p6kg2svb7s/AAC0jWJGDpnNIRt7vGJsns3Ya?dl=0
Zip knappen er fjernet, samt noen få endringer. 

Endret av Morten Isaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Robert Hulthin said:

Virker veldig bra nå 

Har ikke funnet ut hvordan du gjør med zip pakkene enda ?

Har nå lagt opp FSPLink016.zip med installasjon av zip pakker, samt flytting med drag&drop.  Har ikke testet så mye. Bruk samme link som over. Admin må gi meg mulighet til å endre mine egne innlegg :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mange som bruker programmet, men har nå lagt opp en ny versjon der dere kan ha mange profiler med eget oppsett.

Nye versjonen finner dere her: https://www.dropbox.com/sh/tslz3p6kg2svb7s/AAC0jWJGDpnNIRt7vGJsns3Ya?dl=0

Fikk i dag CTD da jeg skulle fly faste steder i USA. For å gjøre det enklere så har jeg nå lagt inn mulighet til å ha egne profiler med oppsett der dere skal fly. Da slipper msfs å laste inn alt og det blir raskere oppstart eller at det blir CTD på grunn av konflikt :) 

1832537763_Skjermbilde2020-11-22232208.png.a34f9d21126dc1d814bb2957de5fda33.png

 

Endret av Morten Isaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden skrev Dag Baardsen:

Jeg bruker MSFS Addon Linker - og det ser særdeles likt ut funksjonalitetsmessig. Kanskje bortkastet å ha to så like programmer?
https://flightsim.to/file/1572/msfs-addons-linker

ja, enig at det er bortkastet tid og og lage noe som er likt. Brukte en helg arbeid på det, og på det tidspunktet var ikke MSFS Addon kjent.
I tillegg så bruker jeg samme program til organisere filene for X-plane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FSPLink versjon 0.1.8

Ettesom jeg er plaget av å starte mange programmer før MSFS og alltid glemmer noen, så har jeg lagt til nye funksjoner i FSPLink.

FSPLink  kan nå starte automatisk andre programmer og prosesser når du starter MSFS. I tillegg til å oppdatere linker.
Programmet sjekker om de allerede kjøres på pc'en for å hindre å starte like programmer.

Du kan starte direkte fra programmet eller ved hjelp av kommando link "fsplink.exe -run-msfs" 

Path for Microsoft Store skal bli satt opp automatisk, men jeg har ikke fått testet det ettersom jeg har steam versjon

Steam: steam://rungameid/1250410
MSStore: C:\Users\{brukernavn}\AppData\Roaming\Local\Microsoft\WindowsApps\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\FlightSimulator.exe

Nye filer ligger alltid her: https://www.dropbox.com/sh/tslz3p6kg2svb7s/AAC0jWJGDpnNIRt7vGJsns3Ya?dl=0

Eksempel fra mitt oppsett:

image.png.77bbb9736e0af6eb6ed5f2b4b7d931f2.png

Endret av Morten Isaksen
  • Like 1
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...