Kjetil WombiiActual Skrevet 6. oktober 2020 Skrevet 6. oktober 2020 Stavanger lufthavn, Sola https://flightsim.to/file/1494/enzv-stavanger-airport-sola Custom bygninger, jetways, VDGS. Original førstepost lagret for ettertiden: Har gått med noen timer i scenery editoren, men nå fungerer AI traffic, ATC og taxi assist markings med navn på taxebaner og nummer på gates. Har lagt til taxi signs og malte taxeskilt på terminalområdet. Mye arbeid med aprons og painted lines i tillegg til noen custom textures. Bruker fortsatt default 3d modeller. Området øst for 18-36 er foreløpig ikke rørt. Noen som vil betateste? Tar gjerne tilbakemeldinger på taxisign, lys og andre ting. Sjekk gjerne om ATIS gir lyd fra seg. Den sluttet å fungere her av ukjent grunn. 10 Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 8. oktober 2020 Forfatter Skrevet 8. oktober 2020 Til info hvis andre sliter med det samme i sine scenery: Jeg har feilsøkt omtrent alt, og det ser ut som at det som forårsaker stillhet fra ATIS er å beholde approaches fra default scenery. Arrivals, Departures, frequencies, waypoints, ILS og NDB kan tilsynelatende beholdes. Jeg forstår ikke helt hvorfor, da en approach i .xml kun referer til runway, ILS og waypoints med navn, og navnene er fortsatt de samme, men ATIS får lyd hvis jeg setter deletaApproaches til TRUE. Jeg vet ikke om det er verdt å ta jobben med å lage alle approaches manuelt bare for å få ATIS, men jeg skal prøve en og se om det fungerer. For å få AI traffic og ATC til å fungere fullt ser det ut til å holde med å slette taxiways, runways og parking, lage nye runways, legge en taxebane langs centerline med type RUNWAY og riktig navn og ha sammenhengende kobling helt fra parking til runway med en hold short node på veien. Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 8. oktober 2020 Forfatter Skrevet 8. oktober 2020 Rettelse: Feilen med ATIS ligger i Flightsimulator. ATIS fungerer ikke dersom aktiv rullebane har en ILS med bokstav bak, som ILS-Z 18. Det er derfor det fungerer når jeg sletter default approachene, og siden default scenery på ENZV prioriterer rwy 29 så fungerte det tilsynelatende i default. Det fungerer ikke i default dersom man tvinger aktiv rullebane til 18 ved å sette kraftig vind før man starter. Det samme kan testes på default ENKB ved å sette vindretning til 70 grader eller til 250 grader. ATIS fungerer der hvis aktiv er 25, men ikke 7 da 7 har ILS-Z 07. Denne forumposten om P3D fra 2013 beskriver samme bug. Har også funnet ut at Runway alias fra P3D sdk fungerer i FS2020 så man trenger ikke lage nye rullebaner dersom man bare vil rette taxi og parking. Isåfall er oppskriften å lage en airport med deleteAllTaxiways, deleteAllJetways. Lag en taxiway langs centerline med type RUNWAY og riktig nummer. Lag sammenhengende taxiway fra parkingtaxi til runwaytaxi med en hold short node på veien. Lim inn følgende i xml før build. <RunwayAlias number="18" designator="NONE"/> Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 29. desember 2020 Forfatter Skrevet 29. desember 2020 (endret) Jeg sliter med en bug der jeg ikke får hogget trær med polygoner. Kan noen teste om det er trær foran runway 18 (rundt approach lights) på denne versjonen av ENZV så jeg vet om det bare er visuelt hos meg? https://drive.google.com/file/d/1skQFvOGX6kOu0GParhDMuFCZv3SCpv9U/view?usp=sharing Endret 29. desember 2020 av Kjetil Garpestad bilde Siter
Ole-Chr Larsen Skrevet 29. desember 2020 Skrevet 29. desember 2020 (endret) 6 timer siden skrev Kjetil Garpestad: Jeg sliter med en bug der jeg ikke får hogget trær med polygoner. Kan noen teste om det er trær foran runway 18 (rundt approach lights) på denne versjonen av ENZV så jeg vet om det bare er visuelt hos meg? Samme med meg ........ Endret 29. desember 2020 av Ole-Chr Larsen Siter
Ole-Chr Larsen Skrevet 29. desember 2020 Skrevet 29. desember 2020 Har ingen problemer med å fjerne trær med mitt trefix scenery på Sola. Har du forsøkt et eksternt scenery som en workaround? Siter
Andrew Thomsen Skrevet 29. desember 2020 Skrevet 29. desember 2020 Det burde fungere med polygon som vist på bildet, og sette samme egenskaper som poly for hele flyplassen, krysse av for Vegetation og dra slider 2 ned til null. Har dog ikke prøvd dette selv ennå utenfor hovedflatten... Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 29. desember 2020 Forfatter Skrevet 29. desember 2020 Takk for test, da er det nok en feil som skjer i scenery editor eller packagebuilder. Ingen endringer jeg gjør på vegetation i polygon fungerer, selv om jeg starter et helt nytt prosjekt langt utenfor flyplass. Det fungerte før desember. Ville sette stor pris på om noen kan sende meg en liten prosjektfil med vegetasjonsfjerning som fungerer så jeg kan se om det er noen forskjeller i råfilene. Siter
Ole-Chr Larsen Skrevet 29. desember 2020 Skrevet 29. desember 2020 Laget et lite prosjekt som fjerner trær ved RW18 på Sola. Har også kompilert og sjekket at de virker. Prosjektfilene på lenka under. https://drive.google.com/file/d/16d-5VddEtOWJ-TP3kuMW2oCvLXw0tXMt/view?usp=sharing Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 29. desember 2020 Forfatter Skrevet 29. desember 2020 Tusen takk, skal teste med en gang. Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 29. desember 2020 Forfatter Skrevet 29. desember 2020 (endret) Dette blir bare mer og mer spennende. Jeg har fortsatt trær der med den ferdig kompilerte mappa installert, og jeg kan se i debug mode at den er lastet. Jeg tror det blir en full reinstallering her. edit: rettelse, slo av devmode og restartet simulatoren for tiende gang i dag og nå fungerer fixen din. Endret 29. desember 2020 av Kjetil Garpestad Siter
Ole-Chr Larsen Skrevet 29. desember 2020 Skrevet 29. desember 2020 Men kan fortsatt ikke se endringene hvis du laster prosjektfilene? Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 29. desember 2020 Forfatter Skrevet 29. desember 2020 Sendte deg akkurat en melding. Etter å ha åpna prosjektfila di, og så restartet sim uten devmode så fungerer plutselig alt, inkludert i mine egne prosjekter. Tusen takk. Jeg var i ferd med å forberede reinstallering av simmen. Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 29. desember 2020 Forfatter Skrevet 29. desember 2020 Benytter sjansen til å oppdatere ENZV nå mens det fungerer. Versjon 1.3.6 ligger nå på https://flightsim.to/file/1494/enzv-stavanger-airport-sola Tusen takk til Andrew Thomsen for militære hangarer, flymuseum og ny 330 skvadron base. Endringer: 3D bygninger og tårn Oppdatert services.xml Litt trehogst Fiks for approach lights Fiks for noen høydefeil Fikset noe teksturer og bedret kompatibilitet med snø Fikset en kræsj for enkelte brukere, antakelig på grunn av tekstur GUID feil. 4 4 Siter
Dag Baardsen Skrevet 29. desember 2020 Skrevet 29. desember 2020 Konge! Ble to turer i dag - ENTO-ENBR og ENAN-ENTC, men nå er det god kveld - og rett på ENZV-ENML i morgen ettermiddag, tenker jeg! Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 29. april 2021 Forfatter Skrevet 29. april 2021 Sola har fått nytt helikopter apron (Apron 7) med lysmaster og stand nummer for de fleste helikopterparkeringer. Anbefaler å starte på parkering 62 for H135. Dolly kan landes på. Har også fått inn blinkende runway guard lights og fikset en del taxiway centerlines. https://flightsim.to/file/1494/enzv-stavanger-airport-sola 1 3 Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 2. januar 2022 Forfatter Skrevet 2. januar 2022 Pusler litt med custom jetways. De fungerer, men trenger litt mer arbeid før de er klare. 6 3 Siter
Henrik Isaksen Skrevet 2. januar 2022 Skrevet 2. januar 2022 Dette er jo en stor forbedring! Gleder meg til å se videre arbeid her! Siter
Henrik Isaksen Skrevet 2. januar 2022 Skrevet 2. januar 2022 (endret) Vet du sa det neppe ble noe terminalbygg for ENZV, men i tilfelle du skulle vurdere det i fremtiden så har jeg skrapet internettet og samlet sammen en god del bilder av diverse bygg på Sola (av veldig varierende oppløsning og kvalitet) Sikkert totalt ubrukelig, men mulig det er nok til at du kan lage en enkel modell ut av det kanskje? 👀 https://drive.google.com/file/d/1aGvxuTDhXHnQpdz3PIfzqQQfbY2RV7s-/view?usp=sharing Endret 2. januar 2022 av Henrik Isaksen added text Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 2. januar 2022 Forfatter Skrevet 2. januar 2022 55 minutter siden skrev Henrik Isaksen: Vet du sa det neppe ble noe terminalbygg for ENZV, men i tilfelle du skulle vurdere det i fremtiden så har jeg skrapet internettet og samlet sammen en god del bilder av diverse bygg på Sola (av veldig varierende oppløsning og kvalitet) Sikkert totalt ubrukelig, men mulig det er nok til at du kan lage en enkel modell ut av det kanskje? 👀 https://drive.google.com/file/d/1aGvxuTDhXHnQpdz3PIfzqQQfbY2RV7s-/view?usp=sharing Takk! Det hjelper absolutt å ha et lass med bilder når man plutselig får lyst til å bygge noe en kveld Hvordan ser parkeringshuset ut for tiden, forresten? Er det helt revet? Siter
Henrik Isaksen Skrevet 2. januar 2022 Skrevet 2. januar 2022 10 minutter siden skrev Kjetil Garpestad: Hvordan ser parkeringshuset ut for tiden, forresten? Er det helt revet? Ikke sikker, men fant denne artikkelen om det: https://www.solabladet.no/klepp-firma-med-360-millionerskontrakt-slik-blir-nytt-p-hus-pa-sola/s/5-106-375921 Siter
Dag Baardsen Skrevet 3. januar 2022 Skrevet 3. januar 2022 9 timer siden skrev Kjetil Garpestad: Vet du sa det neppe ble noe terminalbygg for ENZV Lurer på om dette er fisking, eller bare saksopplysning 😄 Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 3. januar 2022 Forfatter Skrevet 3. januar 2022 Ville folket akseptert en enkel modell med kun flyside? 14 Siter
Henrik Isaksen Skrevet 3. januar 2022 Skrevet 3. januar 2022 6 timer siden skrev Dag Baardsen: Lurer på om dette er fisking, eller bare saksopplysning 😄 🐟🐟👀 1 Siter
Henrik Isaksen Skrevet 4. januar 2022 Skrevet 4. januar 2022 Ser utrolig bra ut 🤩 Kanskje for tidlig å si, men når er ETA for denne tror du? Gleder meg til å se videre progress, del gjerne masse slike bilder! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.