Ole-Chr Larsen Skrevet 31. mars 2023 Del Skrevet 31. mars 2023 Kjeller flyplass er anbefalt av SimflightPro i denne videoen: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 31. mars 2023 Del Skrevet 31. mars 2023 Artig 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Kristian Julseth Skrevet 8. november 2023 Del Skrevet 8. november 2023 Det ser ut til at ENKJ legger seg oppå fotogrammetrien i WU15. Vet ikke om det krever mye ekstraarbeid å få fikset dette? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 8. november 2023 Del Skrevet 8. november 2023 Var der i går kveld, men fikk ikke fram noen fotogrammetri i det hele tatt. Skal forsøke på nytt i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 8. november 2023 Del Skrevet 8. november 2023 Aha, det var det at fotogrammetrien var borte som er problemet, ja. Skal fikse! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 8. november 2023 Del Skrevet 8. november 2023 Håper bebyggelsen og flyplassen kan leve sammen, i simmen som (forhåpentligvis!) i virkeligheten, hehe. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 Har en versjon som er nesten klar, men det er oppstått et problem: Midt på flystripa får jeg et "hopp" og det lar seg ikke fjerne. Har tatt bort alle terraforming-rektangler, samt glattet ut runway-profile og huket av for "Flatten" for hele airport-definisjonen. Noen tips, @Kjetil WombiiActual eller noen andre? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 19 timer siden skrev MagTvei: Håper bebyggelsen og flyplassen kan leve sammen, i simmen som (forhåpentligvis!) i virkeligheten, hehe. Det klarer jeg, men å gjenskape Folkets Røst, det klarer jeg neppe 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 9. november 2023 Full Member Del Skrevet 9. november 2023 Var akkurat på Kjeller og tok en takeoff fra rwy 30 med en eksotisk opplevelse. På siden av rwy står det to sjiraffer og beiter i trærne😀. Tok bilde av det, men når jeg forsøkte å legge bildet inn i svaret så kom det opp ned. Forøvrig så hakket det mye både over Lillestrøm og over Oslo. FPS lå hele tiden over 30, så jeg skjønner det ikke helt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 32 minutter siden skrev Tor Arild Danielsen: Forøvrig så hakket det mye både over Lillestrøm og over Oslo. Spørs om det ikke er fotogrammetrien som slår inn. Hos meg er det helt for j. inntil jeg dreide på et par brytere inne i grafikkoppsettet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 34 minutter siden skrev Tor Arild Danielsen: På siden av rwy står det to sjiraffer og beiter i trærne😀 De er akkurat kommet med danskebåten: https://www.vg.no/nyheter/i/jly1Rw/sender-sjiraff-med-danskebaaten 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 10. november 2023 Del Skrevet 10. november 2023 Den 9.11.2023 klokken 10.20 skrev Dag Baardsen: Har en versjon som er nesten klar, men det er oppstått et problem: Midt på flystripa får jeg et "hopp" og det lar seg ikke fjerne. Har tatt bort alle terraforming-rektangler, samt glattet ut runway-profile og huket av for "Flatten" for hele airport-definisjonen. Noen tips, @Kjetil WombiiActual eller noen andre? Send gjerne noen screenshots på discord, men rådet blir antakelig: 1: Lag ny runway profile med et terraforming rektangel med prioritet over 11. Hvis dette gjør jobben så stopp her. 2: Legg et rektangel over og lag heightmap med max oppløsning (256x256) og set prioritet over 11. 3: Deaktiver terraforming på første rektangel. Når du lager heightmap i et rektangel så lagrer den terraforming som er innenfor området i heightmap, så det trenger ikke redigeres. Heightmap har en bedre funksjon for smoothing enn vanlig terraforming. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 Den 10.11.2023 klokken 21.38 skrev Kjetil WombiiActual: rådet blir antakelig Det rådet var særdeles bra. Det holdt lenge med punkt 1! Tusen takk, da er det ikke lenge før ENKJ er oppdatert på flightsim.to! 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 (endret) Da ligger ENKJ ute i ny versjon som samspiller med fotogrammetrien rundt Lillestrøm. I tllegg er det endel andre forbedringer som er forespurt tidligere, som f.eks. retning på parkering inne i GA-området samt høydedata tilapasset nye WU15. Flyplassen skal nå være atskillig "lettere" og gi noe bedre FPS. https://flightsim.to/file/52018/enkj-kjeller-airport Endret 12. november 2023 av Dag Baardsen 1 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 Kjempebra, tusen takk! Det er veldig realistisk på Kjeller og Lillestrøm nå! Det eneste jeg reagerte litt på er den ene gressteksturen, som kanskje er i grønneste laget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 Er nok ekstra velstelt ved oppstillingsplassene, tenker jeg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 12. november 2023 Del Skrevet 12. november 2023 Men spøk til side - takk for innspill - skal brunifisere den litt etterhvert! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 15. februar Del Skrevet 15. februar Brunifiserte litt for foreløpig hjemmebruk: 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.