Ola Haldor Voll Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 (endret) Jeg skal en tur i området i dag. Kan ta med kamera og diverse optikk. Dere som er kjent, er det mulig å rusle inn for å ta bilder? Må det avtales med noen? Eventuelt mulig å få til noe brukbare bilder fra utsiden? Endret 28. mars 2021 av Ola Haldor Voll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 28. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2021 Er bare å gå inn. Husk at du har vikeplikt for fly, og er en del aktivitet i dag. Beveg deg i forutsigbare retninger om du ser aktive fly, men er lov vandre fritt - omså helt bort til Helitrans sin hangar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 Herlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 Kan godt bidra til å lage tribunen om ingen har gjort den enda,, - Hvem sitter med prosjektet egentlig? Så man vet hvem man skal sende filene til 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 Ble dessverre ingen tur. Er ikke alltid like lett å engasjere den yngre garde å bli med på tur. 😋 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Bunæs Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 Steffen, her har du litt ekstra bilder av tribunen. Har mer jeg kan sende litt senere i kveld. Er snart ferdig med majoriteten av bygg og har så smått begynte på RWY++. Dag Baardsen, om du har erfaring her så er det bare å tråkke til. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 Takker,,, da lagrer jeg disse. Ja, flere bilder av tribunen tar jeg gjerne i mot Godt å høre du er kommet langt Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 Starter gjerne nuh. @Martin Bunaes - jeg har endel erfaring nå, bl.a. fra ENKB som ligger ute på flightsim.to - den begynner å bli nokså komplett med unntak av bygninger. Sender deg en PM. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 28. mars 2021 Premium Medlem Del Skrevet 28. mars 2021 Jeg bor i Lillestrøm, og har fløyet på Kjeller i 20 år. Jeg kan gjerne ta bilder av spesifikke ting (innenfor småflyhavna) ved behov. Bare å ta kontakt på PM om jeg kan være til hjelp. Jeg er naturlig nok veldig interessert i en best mulig versjon av ENKJ 🙂 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Da er ENKJ i gang som et samarbeidsprosjekt med undertegnede og @Martin Bunæs - håper å komme med første versjon om ikke så mange dagene! Watch this thread 4 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 (endret) Om noen skulle sitte på noen oversiktsbilder over flyplassen - spesielt i nordvest - så setter jeg pris på dette. Vil gjerne ha bl.a. gjerder og slikt på plass på en troverdig måte. Men det er kanskje fotoforbud enda? Endret 31. mars 2021 av Dag Baardsen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 31. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2021 Dag, se bilder vedlagt under. I tillegg venter jeg på faktiske bilder av en som sitter med mye i arkivet. Hvor mye detaljer ønsker du? Kan nok få bilder av gjerder, taxiskilt, rullebanetekstur etc. Bare å nevne hva du trenger, så fikses det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Artig å se de der! Men, mye av dette vises på Google Maps. Om du har bilder som er tatt nærmere gjerder og slikt så er det bra, selv om jeg sikkert kan gjette meg til mye. Bygningene på det militære området blir nok ikke med i denne omgang. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Noe som kan være relevant her da, Dag?https://norgeskart.no/#!?project=norgeskart&layers=1002&zoom=15&lat=6654914.42&lon=278910.19 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 1. april 2021 Premium Medlem Del Skrevet 1. april 2021 Tok meg en sykkeltur rundt Kjeller i dag! Sender resten av bildene på pm til Dag. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 1. april 2021 Forfatter Del Skrevet 1. april 2021 (endret) Var innom en tur selv for å sende avgårde studenter på solo, og tok noen bilder av diverse. Sender bilder til deg, jeg også, Dag. Endret 1. april 2021 av Tom A. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 1. april 2021 Del Skrevet 1. april 2021 Tribune ferdig og sendt til Martin. Glad å kunne bidra 😊 7 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 2. april 2021 Del Skrevet 2. april 2021 Da har vi fått masse referansebilder og modeller! Dette blir SÅ bra! Fantastisk artig å lage en flyplass med så mange engasjerte. 2 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 3. april 2021 Forfatter Del Skrevet 3. april 2021 Som kjent driver Dag og Martin nå med prosjektet, men om andre har lyst på å lage modeller av statiske ting som skilt eller fly, så kan jeg få ordnet bilder av dette til dere. For mange er Kjeller kjent med at det står stort sette de samme flyene på gresset, og i tillegg har man til tider Hawker Sea Fury på GA Apron. Legger ved litt bilder som kan brukes. Hvis andre har mulighet og kompetanse til å lage fotoscenery av Lillestrøm og Kjeller, så er dette virkelig stort for GA-miljøet. Andre kjente merker som mange nok legger merker til i området er jo: Ahus, Strømmen storsenter, Skisenteret SNØ på Lørenskog. 4 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 3. april 2021 Del Skrevet 3. april 2021 Og Starfighteren på søyle hadde kanskje vært fin å få med, selv om den ikke står ved GA området? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 3. april 2021 Del Skrevet 3. april 2021 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 Tror alt er bra å få med, over tid. Dette blir jo en spennende flyplass,, satt sammen av mange forskjellige entusiaster 😀 Ser for meg fast «fræddan-oppdatering» hvor nye bygninger kommer til - helt til Kjeller’n er 100% komplett 😎 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 Mye som vi har tenkt på her, ja 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 Hvordan ligger dere an? Hadde håpet på en sniktittsversjon i påsken men skjønner at det ikke er gjort i en feil å få snekret dette sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Bunæs Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 @Geir Teigo As requested. Dette bilde er ikke siste update - alle bygg på den sivile delen er nå 100% klare. Hadde ett lite håp selv om å være klar nå ila påsken men er fortsatt noe igje. Stay tuned for flere oppdateringer ila uka. 9 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Wear and tear... 4 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 6. april 2021 Forfatter Del Skrevet 6. april 2021 Dette begynner virkelig å ta form! Dette kan man enkelt kjenne seg igjen i, og det oser av små detaljer. Gleder meg til å se close-up fra de ulike byggene. Liker svært godt detaljer som at NRFK har sin egen platting, og det at hangaren til venstre for NRFK har en åpning. Legger ved et flyfoto av Kjeller, så kan man se hvor godt jobbet dette er så langt! Stripene er i dag nok litt mere slitt, men ser ut til at Dag har full kontroll på akkurat dette. Jeg håper vi klarer å få jaget vekk disse svarte VIP-bilene som stadig dukker opp på tarmac, og rullebanen. I tillegg til han ivrige karen som står klar til å gi pushback like vet Aeromech. 4 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Bare Spitfireklubbens brakke som mangler på bildet, dette ser veldig lovende ut!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Jonny Snarheim Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Er det mulig å sette ut bygninger i fra SDK i simmen? Da hadde det vert enklere å jobbe sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 29 minutter siden skrev Ole Jonny Snarheim: Er det mulig å sette ut bygninger i fra SDK i simmen? Da hadde det vert enklere å jobbe sammen. Er ikke helt sikker på hva du mener Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.