Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal en tur i området i dag. Kan ta med kamera og diverse optikk.

Dere som er kjent, er det mulig å rusle inn for å ta bilder? Må det avtales med noen?

Eventuelt mulig å få til noe brukbare bilder fra utsiden?

Endret av Ola Haldor Voll
Skrevet

Er bare å gå inn. Husk at du har vikeplikt for fly, og er en del aktivitet i dag.

Beveg deg i forutsigbare retninger om du ser aktive fly, men er lov vandre fritt - omså helt bort til Helitrans sin hangar.

Skrevet

Steffen, her har du litt ekstra bilder av tribunen. Har mer jeg kan sende litt senere i kveld.

Er snart ferdig med majoriteten av bygg og har så smått begynte på RWY++.  Dag Baardsen, om du har erfaring her så er det bare å tråkke til.

8B56FDB4-A636-45C1-8BED-DECA973E0DF7.jpeg

C7E3F9AD-11AF-4C3D-86D5-8DCDD7A55678.jpeg

A882452F-CE21-4A87-8CA1-A5903C8EF9C5.jpeg

EB6F9968-3B5A-4301-A53A-100D5EA859C4.jpeg

• Like 2
  • Premium Medlem
Skrevet

Jeg bor i Lillestrøm, og har fløyet på Kjeller i 20 år. Jeg kan gjerne ta bilder av spesifikke ting (innenfor småflyhavna) ved behov. Bare å ta kontakt på PM om jeg kan være til hjelp. Jeg er naturlig nok veldig interessert i en best mulig versjon av ENKJ 🙂 

• Like 2
Skrevet (endret)

Om noen skulle sitte på noen oversiktsbilder over flyplassen - spesielt i nordvest - så setter jeg pris på dette. Vil gjerne ha bl.a. gjerder og slikt på plass på en troverdig måte. Men det er kanskje fotoforbud enda?

Endret av Dag Baardsen
  • Like 1
Skrevet

Dag, se bilder vedlagt under. I tillegg venter jeg på faktiske bilder av en som sitter med mye i arkivet.

Hvor mye detaljer ønsker du? Kan nok få bilder av gjerder, taxiskilt, rullebanetekstur etc. Bare å nevne hva du trenger, så fikses det.

LFK 023102 2D 14012019.jpg

LFK 023102 3D 14012019.jpg

• Like 1
Skrevet

Artig å se de der! Men, mye av dette vises på Google Maps. Om du har bilder som er tatt nærmere gjerder og slikt så er det bra, selv om jeg sikkert kan gjette meg til mye. Bygningene på det militære området blir nok ikke med i denne omgang.

• Like 1
Skrevet

Som kjent driver Dag og Martin nå med prosjektet, men om andre har lyst på å lage modeller av statiske ting som skilt eller fly, så kan jeg få ordnet bilder av dette til dere. For mange er Kjeller kjent med at det står stort sette de samme flyene på gresset, og i tillegg har man til tider Hawker Sea Fury på GA Apron.

Legger ved litt bilder som kan brukes.

Hvis andre har mulighet og kompetanse til å lage fotoscenery av Lillestrøm og Kjeller, så er dette virkelig stort for GA-miljøet. Andre kjente merker som mange nok legger merker til i området er jo: Ahus, Strømmen storsenter, Skisenteret SNØ på Lørenskog.

IMG_4291.jpg

IMG_4285.jpg

IMG_4284.jpg

IMG_4295.jpg

IMG_4289.jpg

IMG_4293.jpg

IMG_4294.jpg

• Like 4
  • Thanks 1
Skrevet

Dette begynner virkelig å ta form! Dette kan man enkelt kjenne seg igjen i, og det oser av små detaljer. Gleder meg til å se close-up fra de ulike byggene.  

Liker svært godt detaljer som at NRFK har sin egen platting, og det at hangaren til venstre for NRFK har en åpning. Legger ved et flyfoto av Kjeller, så kan man se hvor godt jobbet dette er så langt! Stripene er i dag nok litt mere slitt, men ser ut til at Dag har full kontroll på akkurat dette.

Jeg håper vi klarer å få jaget vekk disse svarte VIP-bilene som stadig dukker opp på tarmac, og rullebanen. I tillegg til han ivrige karen som står klar til å gi pushback like vet Aeromech.

DSC_4398.jpg.b95f0daf5cc3f164f481048b79f452ec.jpg

• Like 4
  • Haha 1

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...