northernpilot Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Hei, Jeg lurer på om noen har satt i gang med prosjekt for Kjeller flyplass? Jeg skulle personlig bidratt selv, men må innrømme at mine ferdigheter ikke strekker til når det gjelder å sette sammen bygg, hangarer, parkeringsplass osv. Dette blir i så fall et prosjekt som tar lang tid. Enn så lenge kan jeg godt bidra med bilder, da jeg jobber aktivt som flyinstruktør der grunnet korona sin fremtreden, og dermed satt en stopper for trafikkflyving i nærmeste fremtid. Med et slikt prosjekt, hadde det vært utrolig bra om man får på plass visuelle punkter som Haukåsen og Ahus, samt en mer nøyaktig presentasjon av Lillestrøm, Forskningsparken IFE, FFI mm. Det ville vært en fryd for alle som har glede av småflymiljøet, men også de som kommer inn med passasjerfly over Insuv, Nosla eller Valpu. Jeg vet blant annet at mine studenter benytter seg av MSFS, og tviler ikke på at flere i småflymiljøet gjør det. Så med det visuelle på plass, er MSFS et ypperlig treningsverktøy på mange måter både prosedyremessig, men også for navigajson. (Dette er kanskje feil tråd, så rett gjerne på meg.) 5 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Dette hadde vært fint. Liker å fly i bl.a. dette området Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 24. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 24. september 2020 Støtter forslaget ( bønnen) om Kjeller! En av verdens eldste flyplasser! Der er det flere flyklubber som driver skole og privatfly virksomhet. Politi og ambulanse/redningshelikoptere frekventer ofte. Et knutepunkt for GA på Østlandet. Har selv fløyet i klubbene der i over 25 år. Tipper at mange flyelever der hadde hatt god nytte av det om det kom en fin versjon med også litt omliggende scenery. Hadde vært utrolig flott om noen hadde tid og lyst til å ta tak i den. 😇 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runrn Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 (endret) Se her folkens: En Request på Kjeller er lagt inn her: https://flightsim.to/requests/scenery?search=kjeller Gå inn å velg at dette ønskes. Endret 4. januar 2021 av runrn 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Hey, noen som har startet på denne? Kjekt å vite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runrn Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 Ikke sett og hørt noe om det enda nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 28. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2021 Nei, har ikke gjort noe - men kan bidra med bilder, dog i phone kvalitet. Det er et sterkt ønske å kunne inkludere det som er på GA flyplassen, helikopterdrift, parkeringsplassen til biler og tribunen, samt veien og lyskrysset på Kjeller. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) Må bare holde denne tråden oppe, hadde vært supert om noen med bedre evner enn meg kunne få inn GA delen av Kjeller i det minste. Endret 7. februar 2021 av MagTvei 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Bunæs Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Dette er veldig W.I.P og må si at dette er min første gang i blender noen sinne. De som er kjent på Kjeller vil se hvilket bygg dette er. Har mye bilder og info om plassen så hvis noen er villige til å slenge seg på se er det fint da min tid er relativt begrenset. 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 13. februar 2021 Premium Medlem Del Skrevet 13. februar 2021 Jeg bor på Lillestrøm og har fløyet på Kjeller i 25 år. Kan ta detaljerte bilder innenfor GA området, hvis noen ønsker å ta på seg oppgaven. 😀✈️ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 14. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2021 Herlig med brakka til Veteranflygruppa (i riktige farger) på plass, Bunæs! Jeg kan knipse bilder av andre bygg, stasjonære fly etc. men har for øyeblikket kun iPhone å bruke. Spørs også hvordan det blir nå som det er vinter. Legger ved litt bilder av alle tre fuelanlegg på området hvis noen har lyst å lage det. Er som Magvei har tatt bilde av, som hadde vært bra å bli dekket over tid. Dette vil være mer enn godt nok for GA-miljøet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Spitfirebrakka manglet på oversiktsbildet jeg la ut ja, godt å se at den er klar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Bunæs Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 (endret) Legger ut render her for å holde dere varme. Ikke store greiene, men det kommer seg 🙂 Endret 7. mars 2021 av Martin Bunæs 15 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 7. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2021 Nydelig! Alt smått blir fort stort på Kjeller. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 (endret) Fint å se at norges eldste flyplass er i arbeid! Endret 7. mars 2021 av MagTvei 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Bunæs Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 Noe før og etter bilder i tilfellet noen har glemt hvor ille default scenery ser ut 8 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 2-3 røde bygninger nå, så blir det knall 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Kult å se! Kjeller har jo ganske mange bygninger, hvis alle bidrar litt så kan jo dette bli riktig så bra 😃 Kan sikkert mekke en bygning eller to også når man får litt bedre tid, legg gjerne ut noen bilder av bygg som mangler Så kan man jo bare sende modellene til vedkommende som sitter med prosjektet 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 10. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2021 Kan ta nærbilder i mer bestemte vinkler av blant annet dette, samt hangarområder, men holder bilder fra iPhone? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 52 minutter siden skrev Tom A.: Kan ta nærbilder i mer bestemte vinkler av blant annet dette, samt hangarområder, men holder bilder fra iPhone? Cool. Bilder fra IPhone holder i massevis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Bunæs Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 One more down - kanskje det mest historiske bygget på Kjeller. Har en haug med bilder og mål på bygg hvis noen nå vil slenge seg på. Ta gjerne direkte kontakt! 7 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 15. mars 2021 Del Skrevet 15. mars 2021 Dette blir veldig bra, gleder meg til å kjenne meg igjen på Kjeller! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 17. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2021 Ting begynner virkelig å ta form! Er det noen som også har anledning til å lage radaren på Haukåsen, og ev. tårnet på Røverkollen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 Haukåsen er laget https://flightsim.to/file/9227/vfr-oslo-haukasen-radar-dome 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Bunæs Skrevet 22. mars 2021 Del Skrevet 22. mars 2021 (endret) Endret 22. mars 2021 av Martin Bunæs 12 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 22. mars 2021 Premium Medlem Del Skrevet 22. mars 2021 Dette blir så bra ! Gleder meg sånn 😎👍👍 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 25. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2021 Glimrende arbeid, jeg tror Kjeller miljøet kommer til å nyte dette! Er det noen som også har lyst å ta frem motorsaga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Men er det noen som har begynt på selve flyplassen - altså utenom bygninger? Jeg kan godt ta på meg oppgaven men trenger et samarbeid med de som sitter og lager modellene slik at disse kan hentes inn til slutt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 25. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2021 Flott, Dag! Hvor mye tenker du å ta av Kjeller området? Legger ved bilder hvis det er til hjelp for dere dyktige her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Har bare vært på Kjeller en gang og det var i Håvard Iversens Pitts for et par år siden, så jeg er ikke i overkant kjent der. Men ut fra bildene over samt flyfoto klarer jeg nok å plassere bygninger. Flystripe og alt utenom bygninger klarer jeg nok å få til. Så om noen som har modellert bygninger ønsker å sende meg f.eks. blendermodeller på e-post så blir jeg lykkelig, kontakt meg på privat melding. Frittstående tavler slik som den øverst i fotobidraget fra Tom A. kan jeg fint fikse selv. Er usikker på om MSFS klarer å gjengi tekst når man går helt innpå plakatene, men jeg skal gjøre et forsøk. Vil gjerne ha nærbilder av slike plakater slik at teksten er godt synlig! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.