Jan R. Storelvmo Skrevet 19. september 2020 Del Skrevet 19. september 2020 Etter ønske fra et annet forummedlem så har jeg fikset litt på Husodden flyplass. En gresstripe på 600 meter. Dette er bare en testversjon. Hele området bærer preg over dårlig satelittfoto og helt elendige kystlinjer med høydeforskjeller osv osv. Jeg har gjort mitt beste. Kystlinjene kommer jeg ikke til å røre særlig mer. Ikke terrenget heller, men har fikset det mest sjenerende. Venter på en fiks fra MS. Husodden v1.0: ENH1 (fiktiv icao kode) Husodden er nå søkbar i simulatoren Gjort flatten av flyplass samt flere av stedene rundt Deler av øya flystripa ligger på, lå under vann. Korrigert dette og fått den over vannoverflaten Området bærer preg av oversvømmelse, så enkelte steder har jeg trukket kystlinjene litt opp fra vannet Broen og veien mot broen fra begge sider av elven er løftet opp fra vannet Fjernet litt skog her og der Korrigert kystlinjer og laget flatten der det trengtes Lagt til et par båtbrygger med båter som ligger fortøyd Last ned v1.0 Husk at det fortsatt gjenstår litt jobb her før jeg er helt fornøyd, men flyplassen kan nå brukes og halve øya som var under vann default er nå over vann igjen. Alt ser ganske mye bedre ut. Kom gjerne med forslag til forbedringer. Kjent bug: Har problemer med vann som ikke går helt inn til land, f.eks ved båtbrygga og har et par striper i vannet som jeg ikke finner ut av. Kanskje noen kloke hoder her inne har noen tips? Deler uansett så folk kan prøve. 7 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Augustin Winther Skrevet 19. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 19. september 2020 Awesome Elsker små striper Anbefaler at du og deler den på Flightsim.to, er en awesome nettside å dele freeware på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 19. september 2020 Del Skrevet 19. september 2020 Da har jeg vært på camping'en på Dokka og kjøpt Cola... 🙂 Morsom liten stripe det der 😄 Ang. vannet, så kan du jo lage et polygon og velge "water". Testet litt, og tror du får det til hvis du legger mange nok punkter langs stranda, og setter en Falloff på 1-10 meter. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 19. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 19. september 2020 Har landet der flere ganger i virkeligheten. Det ligger et sjøfly og noen båter ved bryggen på det siste bildet til Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 19. september 2020 Forfatter Del Skrevet 19. september 2020 21 minutter siden, Frank Kristiansen skrev: Da har jeg vært på camping'en på Dokka og kjøpt Cola... 🙂 Morsom liten stripe det der 😄 Ang. vannet, så kan du jo lage et polygon og velge "water". Testet litt, og tror du får det til hvis du legger mange nok punkter langs stranda, og setter en Falloff på 1-10 meter. Takk for tips! Problemet er at det ser helt perfekt ut i devmode, men så snart jeg kompilerer, legger inn ny build og tar en restart så er jeg tilbake til samme problem. Prøvd utallige ting, men blir bare små endringer i disse to problemområdene. Fortsatt blir jeg ikke kvitt disse stripene uten vann. Nå skal det også sies at hele området rundt har store problemer med nedsunkne kystlinjer, feil i mesh osv. osv. Var et mareritt å få til denne her på grunn av det Har forøvrig brukt "water" og ikke "lake". Når jeg bruker lake så blir det også trøbbel med manglende vann i devmode også. Men med water så ser det helt perfekt ut i devmode. Men igjen, den moroa forsvinner fort så snart jeg har kompilert. Frustrerende. Men jeg skal prøve med mindre falloff, kanskje det er problemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 19. september 2020 Forfatter Del Skrevet 19. september 2020 28 minutter siden, Augustin Winther skrev: Awesome Elsker små striper Anbefaler at du og deler den på Flightsim.to, er en awesome nettside å dele freeware på Skal gjøre det. Må bare få fikset problemet med stripene i vannet som er tørrbelagte først 😛 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 19. september 2020 Del Skrevet 19. september 2020 Du bruker ikke for bred Falloff da? Den gjør vel innimellom litt rare ting med terrenget - både over og under vann... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 19. september 2020 Forfatter Del Skrevet 19. september 2020 5 minutter siden, Frank Kristiansen skrev: Du bruker ikke for bred Falloff da? Den gjør vel innimellom litt rare ting med terrenget - både over og under vann... Ja, er det jeg mistenker. Må prøve og feil litt til 😅 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 19. september 2020 Forfatter Del Skrevet 19. september 2020 Da er jeg på et gjennombrudd her. Er falloff distance som skaper problemer i Husodden sceneriet. Vil komme en versjon 1.1 om ikke så lenge. Jobber også med Artillerisletta og Elvenes som kommer med flere terreng fix og har fikset spikes i terrenget i området rundt. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skyhawk Skrevet 1. oktober 2020 Del Skrevet 1. oktober 2020 Bra jobba, det eneste ønsket er at du bytter ut huset med en hangar på ca 14 x 26 mm porten mot syd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 2. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2020 Prosjektet er foreløpig på hold. Etter mange timer med prøving og feiling klarer jeg ikke å bli kvitt de feilaktige kystlinjene blant annet ved brygga. Virker som dem er hardkodet og ikke mulig å endre på. Alt ser perfekt ut i devmode, men så snart jeg eksporterer ut en scenery pakke så forsvinner vannet rundt blant annet brygga. Om det er noe jeg gjør feil vet jeg ikke, men uansett hva jeg gjør så får jeg det ikke til. Når det er sagt så er det en enkel oppgave å bytte ut huset med en hangar, men jeg ville gjerne fått ordnet problemet med vannet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skyhawk Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 (endret) Hva har skjedd på Toten ENRV og Husodden ? Vinter teksturen er borte og alt ser ut som et billig tv spill . Hufff Fjernet alle tillegg ser fortsatt crap ut. Dette må ha kommet fra MS. Noen ideer Løst Løs nettverkskabel... Endret 24. oktober 2020 av skyhawk 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 26. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 26. oktober 2020 Det er sååå bra!! Mye mer moro å fly bush nå som det begynner å bli noen striper, som iallefall jeg liker best kanskje. 😁 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Den 19.9.2020 klokken 16.56 skrev Jan Reidar Storelvmo: Etter ønske fra et annet forummedlem så har jeg fikset litt på Husodden flyplass. En gresstripe på 600 meter. Dette er bare en testversjon. Hele området bærer preg over dårlig satelittfoto og helt elendige kystlinjer med høydeforskjeller osv osv. Jeg har gjort mitt beste. Kystlinjene kommer jeg ikke til å røre særlig mer. Ikke terrenget heller, men har fikset det mest sjenerende. Venter på en fiks fra MS. Husodden v1.0: ENH1 (fiktiv icao kode) Husodden er nå søkbar i simulatoren Gjort flatten av flyplass samt flere av stedene rundt Deler av øya flystripa ligger på, lå under vann. Korrigert dette og fått den over vannoverflaten Området bærer preg av oversvømmelse, så enkelte steder har jeg trukket kystlinjene litt opp fra vannet Broen og veien mot broen fra begge sider av elven er løftet opp fra vannet Fjernet litt skog her og der Korrigert kystlinjer og laget flatten der det trengtes Lagt til et par båtbrygger med båter som ligger fortøyd Last ned v1.0 Husk at det fortsatt gjenstår litt jobb her før jeg er helt fornøyd, men flyplassen kan nå brukes og halve øya som var under vann default er nå over vann igjen. Alt ser ganske mye bedre ut. Kom gjerne med forslag til forbedringer. Kjent bug: Har problemer med vann som ikke går helt inn til land, f.eks ved båtbrygga og har et par striper i vannet som jeg ikke finner ut av. Kanskje noen kloke hoder her inne har noen tips? Deler uansett så folk kan prøve. Stilig! Jeg måtte teste Husodden idag og det var jo riktig så fint da - måtte lage en liten video med både FS2020 og fra forrige tur til Husodden. Synes det var ganske likt 😊 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 14. november 2020 Forfatter Del Skrevet 14. november 2020 2 timer siden skrev Steffen Andre Hustveit: Stilig! Jeg måtte teste Husodden idag og det var jo riktig så fint da - måtte lage en liten video med både FS2020 og fra forrige tur til Husodden. Synes det var ganske likt 😊 Fancy! Så jo imponerende likt ut må jeg si Jeg skal oppdatere sceneryet til jul og fikse problemet med vann (om det lar seg gjøre nå). Prosjektet ble satt på vent pga problematikk med vannbug som jeg ikke klarte å fikse uansett hva jeg gjorde. Nå er det kommet en del oppdateringer siden jeg lagde sceneryet, så jeg håper det nå lar seg gjøre å fikse det samt legge inn en campingvogn og ny hangar. PS! Den gyroen på attitude indicator løper litt løpsk etter avgang der. Holder meg til Cessna jeg 🤪 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 14. november 2020 Premium Medlem Del Skrevet 14. november 2020 Har vært på flere hyggelige turer til Husodden. Også med telt 😀 Veldig flott sted. Gøy at den er blitt såpass bra i simmen 😎👍✈️ 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 10 timer siden skrev Hans Erik Bye: Har vært på flere hyggelige turer til Husodden. Også med telt 😀 Veldig flott sted. Gøy at den er blitt såpass bra i simmen 😎👍✈️ Flotte bilder 😊 Ja, fint sted dette. Grillings, nakenbading og gjeddefiske er god stemning 😋 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 (endret) 10 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Fancy! Så jo imponerende likt ut må jeg si Jeg skal oppdatere sceneryet til jul og fikse problemet med vann (om det lar seg gjøre nå). Prosjektet ble satt på vent pga problematikk med vannbug som jeg ikke klarte å fikse uansett hva jeg gjorde. Nå er det kommet en del oppdateringer siden jeg lagde sceneryet, så jeg håper det nå lar seg gjøre å fikse det samt legge inn en campingvogn og ny hangar. PS! Den gyroen på attitude indicator løper litt løpsk etter avgang der. Holder meg til Cessna jeg 🤪 Men det blir bra. Selv om det allerede ser ganske bra ut 😊 - Haha ja, det var en periode den var helt håpløs - Nå har de ettermontert skjermer i Archern, så blitt litt bedre i alle fall 😅 Endret 14. november 2020 av Steffen Andre Hustveit 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.