Gå til innhold

Carb Heat Pull Hot


Anbefalte innlegg

Hei,

I dag så begynte A2A Cherokee'en å slite og mistet motorkraft og høyde noen minutter før jeg skulle lande på EDCG Rügen, nordøst i Tyskland. Været var hustrigt og sikten dårlig. Jeg begynte straks å forestille meg nødlanding i en åker. Men som et siste håp så dro jeg til meg hendelen for å skru på forgasservarmen. Sakte men sikkert så begynte motoren heldigvis å våkne til liv igjen og jeg kom meg helskinnet ned.

1-TT-2019-jan-11.jpg

2-TT-2019-jan-11.jpg

3-TT-2019-jan-11.jpg

4-TT-2019-jan-11.jpg

5-TT-2019-jan-11.jpg

6-TT-2019-jan-11.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal finnes en del norske painter om jeg ikke tar helt feil :)
GA flyene til A2A er i særklasse, og ingen andre produsenter kommer i nærheten. A2A har egen fysikk motor som tar simuleringen ut av P3D, og dermed retter opp i masse feil som er default i P3D. Selv håper jeg dem får produktene sine over til XP etterhvert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja, utrolig! Flotte bilder med en morsom vri. Feil og avvik som skjer uoppfordret i simulator er alltid gøy.

A2A er så godt simulert at jeg stiller meg selv ofte spørsmålet: "hva i svarte gjorde jeg feil nå..." Det er et kvalitetsstempel tenker jeg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet forgasservarmen i dag og RPM falt litt. Ved 1000 o/min så ramlet turtallet ca. en nål-bredde og godt hørbart lavere turtall. Ved 2000 o/min så gikk det ned til ca 1930 o/min. Jeg har ikke konsentrert meg mye om sjekklister ennå p.g.a. at jeg har drevet på med testing og feilsøking i P3Dv4. Måtte bl.a. avinstallere FTX Vector p.g.a. mye trøbbel. Men simulatoren er heldigvis oppe og går nå, så nå blir det bedre tid til å fly. Og med dette flyet så bør man også tenke på når det behøver service, som. f.eks. oljeskift og filtre etc., men det er bare moro😊

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gode grunner det, Jan R.😀

Hehe, Niels. Jeg la ikke merke til det, men det hadde kanskje vært mer naturlig å ikke overdrive med den slags kvidder på denne årstiden. Nå har jeg kommet meg videre på ferden med mellomlanding i Barth, deretter i luften over Rostock og Lübeck før jeg landet i Hamburg.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...