GĂ„ til innhold

Carb Heat Pull Hot


Anbefalte innlegg

Hei,

I dag sĂ„ begynte A2A Cherokee'en Ă„ slite og mistet motorkraft og hĂžyde noen minutter fĂžr jeg skulle lande pĂ„ EDCG RĂŒgen, nordĂžst i Tyskland. VĂŠret var hustrigt og sikten dĂ„rlig. Jeg begynte straks Ă„ forestille meg nĂždlanding i en Ă„ker. Men som et siste hĂ„p sĂ„ dro jeg til meg hendelen for Ă„ skru pĂ„ forgasservarmen. Sakte men sikkert sĂ„ begynte motoren heldigvis Ă„ vĂ„kne til liv igjen og jeg kom meg helskinnet ned.

1-TT-2019-jan-11.jpg

2-TT-2019-jan-11.jpg

3-TT-2019-jan-11.jpg

4-TT-2019-jan-11.jpg

5-TT-2019-jan-11.jpg

6-TT-2019-jan-11.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jepp, det er gĂžy med A2A 😎  KjĂžpte Cherokee'en for et noen dager siden og har kommet sĂ„ langt at jeg klarer Ă„ holde bĂ„de altitude og heading med autopiloten. Men fĂ„r vel se meg rundt etter norske painter med LN-reg.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Det skal finnes en del norske painter om jeg ikke tar helt feil :)
GA flyene til A2A er i sÊrklasse, og ingen andre produsenter kommer i nÊrheten. A2A har egen fysikk motor som tar simuleringen ut av P3D, og dermed retter opp i masse feil som er default i P3D. Selv hÄper jeg dem fÄr produktene sine over til XP etterhvert ogsÄ.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

  • Premium Medlem

Ja, utrolig! Flotte bilder med en morsom vri. Feil og avvik som skjer uoppfordret i simulator er alltid gĂžy.

A2A er sÄ godt simulert at jeg stiller meg selv ofte spÞrsmÄlet: "hva i svarte gjorde jeg feil nÄ..." Det er et kvalitetsstempel tenker jeg ;) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Testet forgasservarmen i dag og RPM falt litt. Ved 1000 o/min sĂ„ ramlet turtallet ca. en nĂ„l-bredde og godt hĂžrbart lavere turtall. Ved 2000 o/min sĂ„ gikk det ned til ca 1930 o/min. Jeg har ikke konsentrert meg mye om sjekklister ennĂ„ p.g.a. at jeg har drevet pĂ„ med testing og feilsĂžking i P3Dv4. MĂ„tte bl.a. avinstallere FTX Vector p.g.a. mye trĂžbbel. Men simulatoren er heldigvis oppe og gĂ„r nĂ„, sĂ„ nĂ„ blir det bedre tid til Ă„ fly. Og med dette flyet sĂ„ bĂžr man ogsĂ„ tenke pĂ„ nĂ„r det behĂžver service, som. f.eks. oljeskift og filtre etc., men det er bare moro😊

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Det er gode grunner det, Jan R.😀

Hehe, Niels. Jeg la ikke merke til det, men det hadde kanskje vĂŠrt mer naturlig Ă„ ikke overdrive med den slags kvidder pĂ„ denne Ă„rstiden. NĂ„ har jeg kommet meg videre pĂ„ ferden med mellomlanding i Barth, deretter i luften over Rostock og LĂŒbeck fĂžr jeg landet i Hamburg.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nÄ for Ä poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet 


×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...