Tor T. Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 Hei, I dag så begynte A2A Cherokee'en å slite og mistet motorkraft og høyde noen minutter før jeg skulle lande på EDCG Rügen, nordøst i Tyskland. Været var hustrigt og sikten dårlig. Jeg begynte straks å forestille meg nødlanding i en åker. Men som et siste håp så dro jeg til meg hendelen for å skru på forgasservarmen. Sakte men sikkert så begynte motoren heldigvis å våkne til liv igjen og jeg kom meg helskinnet ned. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 11. januar 2019 Premium Medlem Del Skrevet 11. januar 2019 Har og fått det problemet med forgasserising ...godt simulert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 Dette er A2A i sitt ess! Sånn burde alle addons fungert 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor T. Skrevet 12. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2019 Jepp, det er gøy med A2A 😎 Kjøpte Cherokee'en for et noen dager siden og har kommet så langt at jeg klarer å holde både altitude og heading med autopiloten. Men får vel se meg rundt etter norske painter med LN-reg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Det skal finnes en del norske painter om jeg ikke tar helt feil GA flyene til A2A er i særklasse, og ingen andre produsenter kommer i nærheten. A2A har egen fysikk motor som tar simuleringen ut av P3D, og dermed retter opp i masse feil som er default i P3D. Selv håper jeg dem får produktene sine over til XP etterhvert også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 15. januar 2019 Premium Medlem Del Skrevet 15. januar 2019 Ja, utrolig! Flotte bilder med en morsom vri. Feil og avvik som skjer uoppfordret i simulator er alltid gøy. A2A er så godt simulert at jeg stiller meg selv ofte spørsmålet: "hva i svarte gjorde jeg feil nå..." Det er et kvalitetsstempel tenker jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Arne Lockert Skrevet 15. januar 2019 Premium Medlem Del Skrevet 15. januar 2019 Sjekk av forgasservarme gjøres før Takeoff. Da skal du se at RPM dropper litt, TROR ca 200 RPM (har ikke gjort dette siden 1992..) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor T. Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2019 Testet forgasservarmen i dag og RPM falt litt. Ved 1000 o/min så ramlet turtallet ca. en nål-bredde og godt hørbart lavere turtall. Ved 2000 o/min så gikk det ned til ca 1930 o/min. Jeg har ikke konsentrert meg mye om sjekklister ennå p.g.a. at jeg har drevet på med testing og feilsøking i P3Dv4. Måtte bl.a. avinstallere FTX Vector p.g.a. mye trøbbel. Men simulatoren er heldigvis oppe og går nå, så nå blir det bedre tid til å fly. Og med dette flyet så bør man også tenke på når det behøver service, som. f.eks. oljeskift og filtre etc., men det er bare moro😊 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niels Overgaard Hansen Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Interessant situation og fine billeder. Har du forøvrigt lagt mærke til, at når du parkerer og “går udenfor” flyet, - ja så er der fuglesang på Rügen flyplads - selv midt på vinteren. 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Bruker å si at det er 3 grunner til at jeg fortsatt bruker P3D innimellom, og det er A2A, PMDG og Majestic Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor T. Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 Det er gode grunner det, Jan R.😀 Hehe, Niels. Jeg la ikke merke til det, men det hadde kanskje vært mer naturlig å ikke overdrive med den slags kvidder på denne årstiden. Nå har jeg kommet meg videre på ferden med mellomlanding i Barth, deretter i luften over Rostock og Lübeck før jeg landet i Hamburg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.