Gå til innhold

Andøya - Narvik


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Fikk reparert Bonanza`n ,  så etter et par netter på "Andrik`en" er vi på retur sørover.  Artig å starte på Andenes AB med dette flotte sceneryet og aktive Orion på riktige steder.  Og like artig å lande på Framnes i Narvik,  som heldigvis ikke er nedlagt i simulatoren :) .  Denne gangen passet jeg på å ta en grundig inspeksjon av flyet før take off B| 

na2.jpg

na1.jpg

na3.jpg

na4.jpg

na5.jpg

na6.jpg

na7.jpg

na8.jpg

na9.jpg

na10.jpg

na11.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilete Ernst.

Det biletet der ein ser den vesle gluggen som kan opnast i venstre vindauge fekk meg til å tenke på ein historie eg fekk fortalt av sjefen min borte i statane.

Historia var enkelt og greitt at han var på tur, vart veldig pissatrengt og prøvde å late vatnet gjennom den vesle gluggen. Alle her inne kan vel tenke seg resultatet av "the little pilot" ut vindauget i 140 knop, med propellvinden dundrande nedover skroget og den påfølgande "flagringa" mot vindaugskanten. La oss seie det slik...det vart ikkje prøvd igjen av han.

  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Nydelig maskin og bilder Ernst! Kommer denne modellen med mer moderne cockpit også? eller er det bare classic?

Den kommer som classic etterkrigsmodell,  riktignok med 2 motorvalg,  men instrumenter og autopilot som på 50-60 tallet .  Har man Flight1 GTN eller lignende,  er det tilrettelagt for å modernisere cockpit.  For min del liker jeg originalen,  og jeg må si jeg er imponert over det nivået A2A har lagt seg på.  Andre "piloter" er sikkert mer nøye,  men jeg har likt å fly litt lettvint,  med korte turer og ikke for mye planlegging.  Nå derimot,  er det grundig sjekking av fly før take off,  oppstart etter sjekkliste og gjennomføring av hele flyturen etter boka o.O   Nesten i meste laget med alvor,  og jeg tør ikke sluntre unna med sikkerheten !  Egentlig fantastisk at flysimuleringen har nådd et nivå med sånn innlevelse :)

Endret av Ernst K.Furuhatt
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2018 den 13.22, Torstein Sønstabø skrev:

Historia var enkelt og greitt at han var på tur, vart veldig pissatrengt og prøvde å late vatnet gjennom den vesle gluggen. Alle her inne kan vel tenke seg resultatet av "the little pilot" ut vindauget i 140 knop, med propellvinden dundrande nedover skroget og den påfølgande "flagringa" mot vindaugskanten. La oss seie det slik...det vart ikkje prøvd igjen av han.

For min del skulle jeg gjerne hørt LYDEN. 😇😂

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...