Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. september 2018 Premium Medlem Skrevet 20. september 2018 Fikk reparert Bonanza`n , så etter et par netter på "Andrik`en" er vi på retur sørover. Artig å starte på Andenes AB med dette flotte sceneryet og aktive Orion på riktige steder. Og like artig å lande på Framnes i Narvik, som heldigvis ikke er nedlagt i simulatoren . Denne gangen passet jeg på å ta en grundig inspeksjon av flyet før take off 3 Siter
Torstein Sønstabø Skrevet 20. september 2018 Skrevet 20. september 2018 Flotte bilete Ernst. Det biletet der ein ser den vesle gluggen som kan opnast i venstre vindauge fekk meg til å tenke på ein historie eg fekk fortalt av sjefen min borte i statane. Historia var enkelt og greitt at han var på tur, vart veldig pissatrengt og prøvde å late vatnet gjennom den vesle gluggen. Alle her inne kan vel tenke seg resultatet av "the little pilot" ut vindauget i 140 knop, med propellvinden dundrande nedover skroget og den påfølgande "flagringa" mot vindaugskanten. La oss seie det slik...det vart ikkje prøvd igjen av han. 4 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. september 2018 Forfatter Premium Medlem Skrevet 20. september 2018 Ha ha ha, morsom bruk av aerodynamikken 😂..... men no vart æ nysgjerrig, du har jo vært borte fra sim-miljøet ei stund. Har du vært i unaiten å tatt flytimer ? Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 20. september 2018 Premium Medlem Skrevet 20. september 2018 Pene bilder 😜 Siter
Torstein Sønstabø Skrevet 21. september 2018 Skrevet 21. september 2018 Neida Ernst. Har berre hatt mykje anna å styre med dei siste åra. 1 Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 21. september 2018 Premium Medlem Skrevet 21. september 2018 Nydelig maskin og bilder Ernst! Kommer denne modellen med mer moderne cockpit også? eller er det bare classic? 1 Siter
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 22. september 2018 Premium Medlem Skrevet 22. september 2018 Ny helg, ny fantastisk bildeserie fra Ernst. Hva kan bli bedre? 1 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 22. september 2018 Forfatter Premium Medlem Skrevet 22. september 2018 (endret) Sitat Nydelig maskin og bilder Ernst! Kommer denne modellen med mer moderne cockpit også? eller er det bare classic? Den kommer som classic etterkrigsmodell, riktignok med 2 motorvalg, men instrumenter og autopilot som på 50-60 tallet . Har man Flight1 GTN eller lignende, er det tilrettelagt for å modernisere cockpit. For min del liker jeg originalen, og jeg må si jeg er imponert over det nivået A2A har lagt seg på. Andre "piloter" er sikkert mer nøye, men jeg har likt å fly litt lettvint, med korte turer og ikke for mye planlegging. Nå derimot, er det grundig sjekking av fly før take off, oppstart etter sjekkliste og gjennomføring av hele flyturen etter boka Nesten i meste laget med alvor, og jeg tør ikke sluntre unna med sikkerheten ! Egentlig fantastisk at flysimuleringen har nådd et nivå med sånn innlevelse Endret 22. september 2018 av Ernst K.Furuhatt 1 Siter
Andrew Thomsen Skrevet 28. september 2018 Skrevet 28. september 2018 På 20.9.2018 den 13.22, Torstein Sønstabø skrev: Historia var enkelt og greitt at han var på tur, vart veldig pissatrengt og prøvde å late vatnet gjennom den vesle gluggen. Alle her inne kan vel tenke seg resultatet av "the little pilot" ut vindauget i 140 knop, med propellvinden dundrande nedover skroget og den påfølgande "flagringa" mot vindaugskanten. La oss seie det slik...det vart ikkje prøvd igjen av han. For min del skulle jeg gjerne hørt LYDEN. 😇😂 3 Siter
Torstein Sønstabø Skrevet 1. oktober 2018 Skrevet 1. oktober 2018 Har ein mistanke om at lyden kanskje kan minne litt om å feste papplater mot eikene på sykkelhjulet... 😛 1 2 Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 1. oktober 2018 Premium Medlem Skrevet 1. oktober 2018 haha Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.