Gå til innhold

Diverse fra fedrelandet


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Etter noen år med stille lesning på forumet, tenkte jeg å dele noen knips fra dagen.

Det har vært en lang periode med P3Dv4 og alle de gleder PMDGs fly, FTX Norge og Andrews flyplasser gir langs Vestlandet, men i dag tok jeg i dag et lite avbrekk og gikk over til X-plane 11.

 

X-plane har sin sjarm når kveldsolen kommer. Instrumenter glir som velsmurte ski over skjermen og i det hele er opplevelsen blitt svært bra de siste årene.

Akkurat som P3D, har ildsjeler slitt og svettet for å lage flyplasser i en hver krik og krok i landet vårt, flere av en kvalitet som er helt utrolig. Jeg er rett og slett stolt av å være en del av dette fantastiske miljøet.

 

Alt dere ser i bildene, bortsett fra IXEG sin 737-classic er freeware. Flyplasser finnes på lenken under. Ellers bruker jeg ikke Ortho4XP før ny harddisk er på plass.

 

Dette er min første screenshot-post her (og forøvrig generelt), så litt hard kritikk på hva som kan bli bedre mottas med takk!

 

Lenke med oversikt over Norske flyplasser:

https://www.google.com/maps/d/viewer?ll=65.14490394198776%2C17.05078125&z=5&mid=1654enW4xIxVqUdrMGHdAij4n-FY

 

Vi starter med en kjentmannsprøve i fjellformasjonene ved Molde.

fvYAuFJ.png

 

A0IlPNy.png

 

 

 

Deretter noen runder rundt Bringeland

 

BnHi9BF.png

 

A1gvGqV.png

 

 

Så en tur sydover fra Bergen, ut over Austevoll og oppover forbi Sotra.

 

rTBtaAs.png

 

5iKdzrz.png

 

 

Til slutt et bilde fra Hamar. Lyden fra standard Cessna med FMOD er noe for seg selv.

 

IUpV8Fm.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Må innrømme at X-plane har kommet seg betraktelig siste året,  og Lennart har vist mange spektakulære sjåtts med foto-landskap.  Også dine bilder viser at det går an å nyte flotte lysforhold og realistisk landskap,  så vi har for tiden flere spennende alternativer til P3D / FSX  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...