Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er morro og lærerikt å lese hva andre gjør og opplever i FSX, og kanskje andre syns det er litt artig også. Så da tenkte jeg å fortelle litt hva jeg, som nybegynner har styrt med siden jeg var her inne første gang for noen uker siden.

 

Siden jeg er helt fersk og har egentlig ingen snøring på flyving har jeg prøvd å finne ut hva ting er, tastaturkommandoer etc, og prøvd å få de i funksjon med joystick og throttle. Litt fremgang er det, og noe tilbakesteg, og mye Google.

Så etter et par dager uten FSX så har jeg glemt hva som er hva...og da begynner vi på nytt  :D :D :D

 

Foreløbig oppsett på som jeg har fått inn på joystick:

høyre/venstre og opp/ned

flaps ned og opp, trinnvis

hanbrake

brake

views (utsiden, ovenfra etc)

views (innvendig så  jeg kan snu meg rundt og se panel etc)

 

På throttle har jeg foreløbig dette:

Throttle

air brakes

motor reverse

gear

justering av elevator

og den derre bilen som skubber deg bakover når du står ved terminalen.

 

Er artig når ting begynner å sige på, men er utrolig mye å sette seg inn i enda. Bruker mye tid på oppsettet for å få den i boks. Flyr jo litt også da så det ikke bare kun skal bli 'teori'.

Har trent litt på å take off og landing med fly og helikopter, og først i dag har jeg på kræsjesensor. Har testa litt her også for å se hvor mye belastning som skal til for å kræsje, og det skal jeg love gikk ikke lang tid.

KingAir 350 er fin å trene med syns jeg da den er liten og grei å snu med for trening av start og landing.

FA-18 sliter jeg med når det kommer til landing. Her snurrer det rundt i både sirkel og saltomortale når jeg lander. Godt det bare er en simulator, for dette kunne ha blitt sløsing av millioner  ;D

 

 

 

PS

Fins det plug-ins/add-ons her så en kan få bedre GPS-display framfor den svarte skjermen som følger med orginalt? Mer realistisk?

  • Premium Medlem
Skrevet

8) Way to go! Det var slik jeg lærte flightsim også på midten av 90 tallet. Lete og sette seg inn i ting. Det var dårlig med treff på googling den gangen, så man måtte prøve å feile mye. Hehe!  :P ;D

Høres jo ut som du er godt igang ellers også.

 

PS

Fins det plug-ins/add-ons her så en kan få bedre GPS-display framfor den svarte skjermen som følger med orginalt? Mer realistisk?

 

Ettersom du flyr Beech 350, i fsc regner jeg med det er den som er med default. Som jeg vet er det ikke modder å finne til disse flyene, da de fleste heller kjøper fly der alt både ser, oppfører seg og høres betraktelig bedre ut. Her er noen som kanskje funker bra for å begynne med www.Carenado.com har fly som ikke koster skjorta, og som ikke er for avanserte, og man kan komme lett igang med.

 

Du kan sikkert også finne gode modeller for forskjellige fly gratis på feks. http://simviation.com/1/front-page

www.Avsim.com har også masse greier, både fly og scenery kan lastes ned gratis der.

Samt det som finnes av scenery/fly for Norge: http://flightsimnorway.com/index.php

 

Good luck og spør ivei hvis det er mer!  :)

Skrevet

"Er artig når ting begynner å sige på, men er utrolig mye å sette seg inn i enda. Bruker mye tid på oppsettet for å få den i boks. Flyr jo litt også da så det ikke bare kun skal bli 'teori'."

 

Bruke mye tid og en ting av gangen er nok en fin oppskrift.

Skrevet

Ettersom du flyr Beech 350, i fsc regner jeg med det er den som er med default. Som jeg vet er det ikke modder å finne til disse flyene, da de fleste heller kjøper fly der alt både ser, oppfører seg og høres betraktelig bedre ut. Her er noen som kanskje funker bra for å begynne med www.Carenado.com har fly som ikke koster skjorta, og som ikke er for avanserte, og man kan komme lett igang med.

 

Du kan sikkert også finne gode modeller for forskjellige fly gratis på feks. http://simviation.com/1/front-page

www.Avsim.com har også masse greier, både fly og scenery kan lastes ned gratis der.

Samt det som finnes av scenery/fly for Norge: http://flightsimnorway.com/index.php

Takk for tips! Skal ta en titt på de linkene.

 

Beech 350 er ikke standard, men syns den var grei å trene take-off of landing med. Har prøvd meg på de fleste flya og helikopterene  som følger med FSX.

Scener fra Norge må jeg sjekke ut! Ser at orginalpakkene ikke er helt korrekte. Kunnew gjerne tenkt meg scener fra NNorge som ikke bare er på flyplassene, men også bygdene runndt om. Eller må jeg over til P3D her?

Når 64-bits versjonene kommer så vil jeg nok innvestere i en av dem.

Vurdere både P3D og Aerofly...kanske begge så blir det vinn-vinn?

  • Premium Medlem
Skrevet
Kunne gjerne tenkt meg scener fra Norge som ikke bare er på flyplassene, men også bygdene rundt om. Eller må jeg over til P3D her?     

 

Du må ikke over på p3d, men p3d er en god del foran FSX i hvor pent det ser ut, og den er tweakefri, noe som ikke helt kan sies om fsx, eller til og med FSX steam edition tror jeg. Men kan være greit å vente til p3d V4, selv om man ikke vet noe om når den lanseres enda. Skal du ha Norge, så gå for FTX Norway som du kan kjøpe her; https://orbxdirect.com/product/nor.'>https://orbxdirect.com/product/nor. Knall produkt som de fleste her på forumet sikkert har. ORBX har også masse mer hvis man vil;

https://orbxdirect.com

 

Vil du ha detaljert terreng gratis for hele verden kan du laste ned freemesh her. Store filer, men p3d/FSX blir helt ny!  :)

http://ninetwopro.com/freemeshx/

Skrevet

Mange flere uden crash detektor, fordi den kan lave fejl.

 

Forestil dig, at du er på vej fra terminal til landingsbanen for at flyve. Midt ude på taxiveje crashers flyet, selvom der hverken er nogen andre fly, nogen bygninger eller noget andet. Det viser sig, at sc nervøs designeren har glemt at lavet et taxiskilt og at den "crash boks" der er rundt om skiltet er mye for stor i forhold til skiltets størrelse. Så kommer man med sit fly og taxier forbi skiltet, men ens vinge rammer ind i skiltets crash boks, og FS tror at man er crashet.

 

Har oplevet dette i både default lufthavne, men bestemt også i payware lufthavne, hvor jeg nogen gange er crashet, fordi crash boksen omkring jetway (den man som passager ofte går det gennem på vej til flyet, efter at have fået scannet sit boarding kort) havde en for stor crashet boks.

 

Det er mye irriterende og derfor flyrejser mange uden crash slået til. Så undgår man at ens flyvetur ødelægges af en for stor crash boks på en jetway eller et skilt på bakken.

 

Og normalt kan man nogenlunde gætte sig til hvornår man vil være crashet (f.eks. Hvis man styrter ned).

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...