Gå til innhold

737 Istanbul-Antalya


Anbefalte innlegg

LTBA-LTAI

Noen screenshots fra denne turen.Istanbul Ataturk er freeware og jeg synes den er veldig bra.Måtte bruke ORBX vector tool for å få flyplassen opp av krateret den delvis lå nede i.Det er ganske mange "static airplanes" her,så de kommer i konflikt med AI-trafikken,det blir "doble" fly ved noen gater,dette har jeg ikke løst ennå.

 

 

 

fsscr062_zpsvjgazozj.jpg

Ved gate,holder på og fikler med SID/STAR i FMC.Fører til temmelig forsinket avgang,hehe.

 

 

fsscr063_zpsz9ovyvla.jpg

Det er denne maskinen vi skal bruke i dag,en iFly 738 i Turkish sine farger.

 

 

fsscr066_zpsuz3d3aey.jpg

Endelig pushback,skal prøve å finne veien til RW 35.Var det til høyre eller venstre?

 

 

fsscr068_zpshu1ttz3o.jpg

RW 35R.Eh,er det flere?Håper det er den riktige,hehe.

 

 

fsscr071_zpslok2lyuz.jpg

Vi har fått clearance,så vi setter igang!

 

 

fsscr075_zpsfzknoksb.jpg

Klatrer ut til venstre og dreier sørover.

 

 

fsscr078_zpstcgnfbzp.jpg

Da er vi på vei mot middelhavet,ja.

 

 

fsscr103_zps7cksoqvw.jpg

Skjer ikke så mye på turen,det er mye fjell og greier....fint vær ,da.

 

 

fsscr118_zpsp3c7jdny.jpg

Så var det dette med å ta screenshots samtidig som man skal lande maskinen,det blir alltid litt vinglete,hehe.

Legg merke til hvor kjip denne utgaven av LTAI er.Har en annen utgave som er adskillig bedre,den er kjempefin i FSX,men i P3D er den ene terminalen forsvunnet,og endel annet også.Utgaven jeg bruker her er laget av noen russere.

 

 

 

fsscr123_zpsr1wa3nfj.jpg

Der står det sannelig et Norwegian-fly,det eneste selskapet som har rute direkte fra Oslo til Antalya.

SAS skal egentlig ikke være her,de flyr til Gazipaza lenger øst.

 

Det var det,hadde en tur fra Ålesund og hit forrige søndag,og presterte å gå tom for VAS 15 fot over rullebanen.Ble vel for mye skifting av views,tror jeg.Det går an å fly denne maskinen med 2-D panel også,trekker langt mindre FPS da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,prisen er adskillig rimeligere enn PMDG,man får alle modellene av 737 NG i en pakke,fra 600 til 900,ER,cargo og BBJ,kan velge om man vil ha winglets eller ikke,samme med eyebrows.Den har både VC og 2D-paneler.Finnes en drøss med painter.FMC fungerer fint med Navigraph sitt opplegg....synes dette var et bra kjøp.

Har forøvrig sett at Aerosoft har Antalya Airport til FSX.Denne kan muligens fungere i P3D,men er ikke helt sikker,koster 150 kr..en sjanse å ta  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble de innkjøp av Aerosoft Antalya X.

Den er for FSX,men fungerer i P3D,eneste er at hjulene synker litt ned i bakken enkelte steder,forårsaket av FTX Global Vector.

LTAI er ikke listet i FTX Vector Tool,så får ikke fikset det derifra.

Pakken ville bare installere i FSX,så etter installasjon der flyttet jeg mappen med Scenery og Texture over til P3D og la til i scenery library,og flyttet noen filer fra FSX/Effects over til P3D/effects.

Så slettet jeg installasjonen i FSX,har en bra freewarepakke av LTAI der fra før.

Synes dette var et bra kjøp.

Her er noen screenshots:

 

 

 

fsscr129_zps4svikhk1.jpg

 

 

fsscr136_zps0d1tf67b.jpg

 

 

fsscr137_zps0o3mrujk.jpg

 

 

fsscr138_zpsy0jf8h3g.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...