Gå til innhold

Tidenes råeste flight?


Anbefalte innlegg

Litt tidligere i vinter la jeg ut en serie bilder fra mine første opplevelser i VR, siden den gang har VR for min egen del dreid som å ratte rallybiler gjennom skauen i hastigheter som jeg aldri ville funnet forsvarlig i virkeligheten, inntil i går var dette også den beste opplevelsen jeg har hatt i VR, men så kom denne lille opplevelsen kalt Apollo 11 VR tikkende inn fra høyre.

Førsteinntrykket er helt himmelfallent, fra starten med Kennedys ''We choose to go to the moon'' til heisturen opp til kommandomodulen på Saturn V raketten satt jeg med kjeften vid åpen i ren beundring over hvor atmosfærisk og detaljert hele pakken er, spesielt under launchen av selve raketten, cockpitten er ekstremt detaljert, helt ned til teksten på sikringer som er plassert i vinkler du aldri hadde tenkt over har et navn.

Det meste i denne VR opplevelsen er automatisert, men ved et par anledninger får man muligheten til å fly selv, bla. ved å dokke kommandomudulen med månelanderen, som ikke er så lett som en skulle tro, mann kan også lande selve månelanderen på månen, vær ops på at dette er fordømrade vanskelig, ingen luftmotstand til å hjelpe til, så har pr nå dundret et ukjent antall ganger i bakken, men til slutt klarte jeg endelig å sette den høvelig stødig ned, og fikk tatt en liten runde rundt landeren for å sette opp div eksperimenter mens mann hører på lydopptak fra den faktiske turen.

Alt i alt tar hele opplevelsen en times tid å komme seg gjennom, selv når mann trekker fra alle de gangene månelanderen var mer prosjektil enn lander, det er en fantastisk morsom tur jeg vil anbefale å prøve ut ;D ;D ;D

Bildene blir fortsatt litt strukket i kantene ettersom det egentlige bildet er mer rundt, men jeg tror dere overlever det, god fornøyelse ;)

 

5VQKlEo.jpg

AxUn5BL.jpg

4DlVuh7.jpg

TUZfLOv.jpg

Fnr5FHV.jpg

A9wD9ek.jpg

EcqJ9m7.jpg

K5kYgHc.jpg

Z7GyHfN.jpg

HTkGS4K.jpg

jzjiL6C.jpg

H7Ri2bc.jpg

Jxr0oPs.jpg

Qhg0657.jpg

vOBWRir.jpg

xHVKlOA.jpg

IlRHkwb.jpg

PSMhK0T.jpg

Ygdt9vr.jpg

hApMRyE.jpg

Interesant detalje jeg la merke til på det siste bildet, han karen i midten har en Apollo 13 patch frampå kjeldressen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker, men tror det er mulig å kjøre denne i 2D, legg vekt på tror.

Skal være tilgjengelig via Steam.

Jeg ville personelig aldri gått tilbake til 2D etter å ha prøvd denne i VR, bare å kikke rundt i cockpitten er helt fantastisk når det kommer til detaljene, spesielt skøy å stikke hodet ut av vinduet under launch ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å sammenligne, Starfighteren pushet 69kN i skyvekraft på full etterbrenner, mens førstrinnet til Saturn V hadde en skyvekraft på vannvittige 35.100kN, men så veide jo raketten 3.000 tonn i tillegg mot oksens fjærlette 9 tonn :D

 

Så har den den ikke ubetydelige fordelen av å ha rakettmotor. Jetmotorer trenger en viss lufttetthet for å fungere, og det er det dårlig med over en viss høyde. Det var jo et par starfightere som hadde ekstra rakettmotor. De kom seg da naturligvis enda høyere.

 

Fra Wikipedia:

 

NF-104

Three demilitarized versions with an additional 6,000 lbf (27 kN) Rocketdyne LR121/AR-2-NA-1 rocket engine, used for astronaut training at altitudes up to 120,800 ft (36,820 m).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...