maskinisten Skrevet 12. januar 2017 Skrevet 12. januar 2017 Bli med gale Trøndere på konkurranse da folkens. Hvem klarer å fly på kortest tid på verdens korteste kommersielle flyrute. Ruta går mellom to øyer, Papa Westray og Westray på Orknøyene. Link under; http://www.amusingplanet.com/2013/08/worlds-shortest-commercial-flight-is.html Rekorden er på 47 sekund i virkeligheten. Det må brukes 2 motors fly, da det er det som er brukt i virkelighetens rekord. Kom an ketchup! ;D Rekorden til oss trøndere er foreløpig 70 sekund! Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 12. januar 2017 Skrevet 12. januar 2017 Så, hvis det eneste kravet er at det er et tomotors-fly så kan man da bruke en Lightning? Siter
Eivin Stensø Skrevet 12. januar 2017 Skrevet 12. januar 2017 Så, hvis det eneste kravet er at det er et tomotors-fly så kan man da bruke en Lightning? God ide men da må det nok monteres wire i enden for den trenger mye bane å lande på Tar man foresten tiden fra bremsene slippes til man er nede? Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 12. januar 2017 Skrevet 12. januar 2017 Ah, så man må ta av og lande også? Og jeg som bare tenkte å gi bånn pinne i Lightningen og starte klokka når jeg passerer den ene flyplassen Siter
Eivin Stensø Skrevet 12. januar 2017 Skrevet 12. januar 2017 Da går det så fort at det blir minus i tid Siter
maskinisten Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Skrevet 12. januar 2017 Tiden er beregnet fra du letter fra den ene flyplassen til du setter hjulene ned på den andre flyplassen.☺ Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 12. januar 2017 Premium Medlem Skrevet 12. januar 2017 Jøssda. Fra flyet er klar av bakken til touchdown. Bruk hvilken 2 motors som helst, men tror ikke en jet har noen mulighet. hehe. En annen ting. For å få det godkjent må man klare å stoppe innenfor rullebanen. Utforkjøring på enden godtas ikke! Siter
Eivin Stensø Skrevet 13. januar 2017 Skrevet 13. januar 2017 Jøssda. Fra flyet er klar av bakken til touchdown. Bruk hvilken 2 motors som helst, men tror ikke en jet har noen mulighet. hehe. En annen ting. For å få det godkjent må man klare å stoppe innenfor rullebanen. Utforkjøring på enden godtas ikke! Så streng du er. Jeg har ingen fly i hangaren som oppfyller kravene. Dessuten tror jeg ikke de tynne høytrykkshjulene på lightningen ikke er egnet til å lande på strendene med. Kanskje jeg kan montere sånne ski ;D Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 13. januar 2017 Premium Medlem Skrevet 13. januar 2017 Hehe. Jeg får vel slutte å være så streng. ;D Siter
Jan Tore Pettersen Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 62 sekunder fra flyet begynte å rulle på EGEP til det sto stille på enden av rullebanen på EGEW. Beech King Air 350 med full flaps og gear down hele veien,100-120 knop. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Finnes det noe brukbart scenery for de to plassen? Siter
Jan Tore Pettersen Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Vet ikke om noe annet enn FTX global og FTX global LC Europe,evt. FTX EU Scotland,men dette er payware,og ganske drastisk for et par skarve flystriper,men tror ikke det utgjør så stor forskjell, for hvis du ser på f.eks Google Earth,så er det stort sett helt flatt med grønt gress på disse øyene,hehe. Edit:Fant noe her: http://www.pterosaur.org.uk/FSX/01_Civil/Orkney/Orkney.html(freeware) Har ikke testet de. Siter
Jan Tore Pettersen Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 Nå har jeg testet freewaren jeg linket til. Både EGEP og EGEW virker i FSX,i P3D 2.5 virker bare EGEP. Så til P3D er det nok bare FTX EU Scotland som kan brukes,(55 australske dollar,dvs 350 norske kroner) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.