Gå til innhold

Adventsquiz, Luftwaffe spesial


Anbefalte innlegg

Det er snart jul, freden senkerr seg snart i de tusen hjem og War Thunder er endelig ute av Beta stadiet, så feirer med en kjapp quiz.

I den siste oppdateringen har det kommet mye nytt, men aller viktigst for min del er at endelig har ALLE flyene i simulatoren fått 3D cockpiter, opplevde å skvette noe så søkke til under et av mine første tokt da den ene av skytterne like bak cockpiten uten forvarsel smalt av en 12.7 salve så det sang i headsettet, ikke helt det jeg ventet da jeg skrudde opp volumet for å høre på motorene, men pytt, sånt gjør det jo bare mer realistisk. ;D

Det er også blitt mer utfordrende å fly når man man må følge med på sært plasserte gauger, og atpå til se over svære paneler samt en co-pilot i veien for utsikten, love it

Uansett, her kommer noen av de tyske flyene som inntil i går ikke hadde cockpit, to av dem er helt nye i WT og fikk nylig sine første minutter i på vingen. :D

Så sitt ned, ta på tenkelua, kos dere, og lykke til. ;)

 

Først ut, en tungt bevæpnet nattjeger, gromlyden fra motorne høres godt ombord her.

CBWVfWE.jpg

 

Et ombygd passaskjerfly med enorm rekkvidde, forventer nesten det burde være servering ombord. :P

K7hk6WH.jpg

 

Denne klassikern fløy i nærmest rutetrafikk mot England i 1940.

wAfKEe1.jpg

 

Schnellbomber, Schnell Schnell!!!

1ayEfcA.jpg

 

Ser ut som en mygg (hint hint), bygd for å jakte på bombefly.

HC81oz7.jpg

 

Helt nytt fly i WT, og nei det er ikke en BF-109, hadde personelig aldri hørt om den før et par uker siden.

tT5ZaTy.jpg

 

En allsidig nattjager/bomber eller alt annet du kan finne på, mestrer det meste, er blitt en personelig favoritt. :)

xROpp6q.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke 410ern, kan komme med et par hint,

nr 1 skal ha skutt ned bombefly på sin første tur og ble fløyet av Werner Streib.

nr 5 mygg designet av selveste Kurt Tank.

nr 6 samme produsent som nr 1 og satte i sin tid fartsekorder som tidliger hadde tilhørt Bf-109.

nr 7 ble kalt for "Fliegender Bleistift" og var det første flyet til å slippe en "guidet" bombe, da den slapp en såkalt Fritz-X mot det italienske slagskipet Roma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, har den nå, derfor jeg sa hint-hint og "uglesett". Uhu er jo ugle på Tysk. Jeg lar deg eller andre komme med produsent og det der. Vakker maskin og (trolig) et av mine første Airfix byggesett.

 

Ja, no.7 er definitivt en Dornier, visste det i starten, men var ikke sikker på om den da ennå kalles Do-17 som du viser den flygende blyanten.

 

No.5 og 6 vil jeg tenke mer på, og ellers gi forumet noe mer tid til å hoste opp typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For i kveld er jeg slått ned i støvlene. Det er to årsaker: Ingen kunnskaper fra før. Og at nettet heller ikke bryr seg om de litt mer ukurante sakene. Her må alt være kjent og kjedelig. Men (gidder ikke i kveld) åpner jeg google.de får jeg svar. Var samme tilfelle med en norsk båt, ingen info her på steinhaugen. Kom til å tenke på den seilte for et Svenskt selskap. Google.se ga svaret på rappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med at jeg ennå får håret til vers med tanke på det går elektriske ledninger inni fueltankene på 747 (tok knekken på en av de da "gnagsår" oppstod). Jeg kan ta feil, kan ha vært på utsiden, men da har ikke tanken vært tett. Lenge siden jeg leste rapporten ;) F-35 har visstnok et sykt kjølesystem også. De bruker fueltankene som radiatorer, hvilket førte til problemer. OK skriver rett fra hodet igjen, så ta det med en bøtte salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yupp, stemmer det, den "geniale" konstruksjonen med å ha vannavkjølingen til motoren fra vingetipp til vingetipp ga riktignok enorm topphastighet, men gjorde flyet ekstremt sårbart, skulle nok ikke mange skudd til i vingen før motoren koker over.

 

Det måtte vært stressende i krigstid å fly noe sånt. Et par treff og det er bare og gå ned eller hoppe ut i lufta og satse på at den kluten du har i ryggsekken skal redde deg fra den visse død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...