Kim Kristensen Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Det er snart jul, freden senkerr seg snart i de tusen hjem og War Thunder er endelig ute av Beta stadiet, så feirer med en kjapp quiz. I den siste oppdateringen har det kommet mye nytt, men aller viktigst for min del er at endelig har ALLE flyene i simulatoren fått 3D cockpiter, opplevde å skvette noe så søkke til under et av mine første tokt da den ene av skytterne like bak cockpiten uten forvarsel smalt av en 12.7 salve så det sang i headsettet, ikke helt det jeg ventet da jeg skrudde opp volumet for å høre på motorene, men pytt, sånt gjør det jo bare mer realistisk. ;D Det er også blitt mer utfordrende å fly når man man må følge med på sært plasserte gauger, og atpå til se over svære paneler samt en co-pilot i veien for utsikten, love it Uansett, her kommer noen av de tyske flyene som inntil i går ikke hadde cockpit, to av dem er helt nye i WT og fikk nylig sine første minutter i på vingen. Så sitt ned, ta på tenkelua, kos dere, og lykke til. Først ut, en tungt bevæpnet nattjeger, gromlyden fra motorne høres godt ombord her. Et ombygd passaskjerfly med enorm rekkvidde, forventer nesten det burde være servering ombord. Denne klassikern fløy i nærmest rutetrafikk mot England i 1940. Schnellbomber, Schnell Schnell!!! Ser ut som en mygg (hint hint), bygd for å jakte på bombefly. Helt nytt fly i WT, og nei det er ikke en BF-109, hadde personelig aldri hørt om den før et par uker siden. En allsidig nattjager/bomber eller alt annet du kan finne på, mestrer det meste, er blitt en personelig favoritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Skal la være å spolere sånn foreløpig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Skal la være å spolere sånn foreløpig Hold an! Jeg tror jeg vet svaret på nr 3 og 4 iallefall. Nr 3 er Heinkel HE-111 og nr 4 er Junkers JU-88 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Nr 2 er Focke Wulf 200 Condor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 21. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2016 Alt riktig så langt ja jeg regner med du kan de fleste her Andrew Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Nr 2 er Focke Wulf 200 Condor Praktfull maskin, men konvoiene hatet den :-p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Alt riktig så langt ja jeg regner med du kan de fleste her Andrew Jeg sliter faktisk med to eller tre Men tillater meg å påstå første er Messerscmitt 410, uten å fuske med Wiki. Edit: (Ugleser meg selv nå hint-hint) :-p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 21. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2016 Er nok ikke 410ern, kan komme med et par hint, nr 1 skal ha skutt ned bombefly på sin første tur og ble fløyet av Werner Streib. nr 5 mygg designet av selveste Kurt Tank. nr 6 samme produsent som nr 1 og satte i sin tid fartsekorder som tidliger hadde tilhørt Bf-109. nr 7 ble kalt for "Fliegender Bleistift" og var det første flyet til å slippe en "guidet" bombe, da den slapp en såkalt Fritz-X mot det italienske slagskipet Roma. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Takk, har den nå, derfor jeg sa hint-hint og "uglesett". Uhu er jo ugle på Tysk. Jeg lar deg eller andre komme med produsent og det der. Vakker maskin og (trolig) et av mine første Airfix byggesett. Ja, no.7 er definitivt en Dornier, visste det i starten, men var ikke sikker på om den da ennå kalles Do-17 som du viser den flygende blyanten. No.5 og 6 vil jeg tenke mer på, og ellers gi forumet noe mer tid til å hoste opp typen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 21. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2016 Du skal få rett på dorniern på nr 7, er egentlig den senere generasjonen kalt Do-217, men det er så og si samme flyet som Do-17 Og ja, Uhu er et godt hint på nr 1, så var spørsmålet hvilken av de to flyene fra forskjellige produsenter som ble kalt Uhu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Heinkel 219 Uhu og Dornier 217. Artig å freshe opp minnet. De to jeg ikke klarer klarte en venn av meg. Han skulle alltid bygge alt det "ukurante". Så den som ser ut som en Focke-Wulf (og ikke er det) finner jeg aldri i verden ut av uten å fuske. Samme med myggen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 21. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2016 Tja, du har da kommet fram til produsenten av nr 1, som også produserte nr 6, så ja det er en Heinkel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 For i kveld er jeg slått ned i støvlene. Det er to årsaker: Ingen kunnskaper fra før. Og at nettet heller ikke bryr seg om de litt mer ukurante sakene. Her må alt være kjent og kjedelig. Men (gidder ikke i kveld) åpner jeg google.de får jeg svar. Var samme tilfelle med en norsk båt, ingen info her på steinhaugen. Kom til å tenke på den seilte for et Svenskt selskap. Google.se ga svaret på rappen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Quiz er bra. Jeg blir i julesteming. Nå mangler jeg bare "luftwaffler" med syltetøy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Haha, litt på sidelinja: Min far og jeg (begge sjøfolk) spøkte så mye med "Luftwaffe" at hver gang jeg skulle snakke med Lufthansa på mine mange reiser, sa jeg ufrivillig "Luftwaffe". Men fikk aldri bank. Det viser seg at LH har dette som en velkjent, intern spøk :-p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 22. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2016 Ingen som har kommet fram til nr 5 og 6 enda? Da får vi åpne for å jukse litt med google og wikipedia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Nr. 6: Heinkel He 100? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 22. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2016 Stemmer det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Og den siste,nr 5,må være en Focke Wulf 154. Var ikke lett dette,hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 22. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2016 Nærme nok, Ta-154 Moskito var det siste flyet som manglet, produsert av FW, men fikk betegnelsen Ta etter den legendariske designeren Kurt Tank, bra jobba. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Heinkel He-100 nådde aldri full produksjonslinje. Blåkopiene forsvant i et bomberaid. Max speed 670km/h. Gudbedre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 23. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2016 Yupp, stemmer det, den "geniale" konstruksjonen med å ha vannavkjølingen til motoren fra vingetipp til vingetipp ga riktignok enorm topphastighet, men gjorde flyet ekstremt sårbart, skulle nok ikke mange skudd til i vingen før motoren koker over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 I likhet med at jeg ennå får håret til vers med tanke på det går elektriske ledninger inni fueltankene på 747 (tok knekken på en av de da "gnagsår" oppstod). Jeg kan ta feil, kan ha vært på utsiden, men da har ikke tanken vært tett. Lenge siden jeg leste rapporten F-35 har visstnok et sykt kjølesystem også. De bruker fueltankene som radiatorer, hvilket førte til problemer. OK skriver rett fra hodet igjen, så ta det med en bøtte salt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Yupp, stemmer det, den "geniale" konstruksjonen med å ha vannavkjølingen til motoren fra vingetipp til vingetipp ga riktignok enorm topphastighet, men gjorde flyet ekstremt sårbart, skulle nok ikke mange skudd til i vingen før motoren koker over. Det måtte vært stressende i krigstid å fly noe sånt. Et par treff og det er bare og gå ned eller hoppe ut i lufta og satse på at den kluten du har i ryggsekken skal redde deg fra den visse død. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 23. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2016 Yupp, det er hovedårsaken til at flyet aldri ble mer en et eksperimentelt fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.