Gå til innhold

MP-søndag


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Takk for hyggelig initiativ og server Robert,  jommen artig å se andre i lufta igjen  :) .  Nå er jo ikke søndagen over,  så det kan hende det blir flere turer ?

Som første test-tur føltes dette ganske bra.  På litt avstand fløt det som i varm olje,  men når formasjonen ble for tett,  begynte det å hakke noe alldeles hos meg.  Vet ikke om dette er dårlig nett hos meg,  eller om det er P3D3 som er slik ?  Erfarte det samme med FSRecorder,  og trodde det var fordi den ikke er beregnet for P3D.

To fly i MP er ikke all verden,  men det var artig å teste ut igjen,  kanskje vi blir flere etter hvert  ;)

mp1.jpg

Første møte med litt stort sprik i flyvalg,  ble vanskelig å holde følge .

 

mp2.jpg

 

mp3.jpg

 

mp4.jpg

Men etter et kjapt flybytte ble det andre boller .

 

mp5.jpg

 

mp6.jpg

På denne avstanden ristet Robert sitt fly så det var vanskelig å følge med.......

 

mp7.jpg

Men straks vi fløy litt fra hverandre fløt det fantastisk fint.

 

mp8.jpg

Nå er jeg spent på om andre erfarer det samme  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Har ikke merket det samme med AI-fly,  men så har æ heller ikke prøvd å fly formasjon med disse.  Skal teste dette ved neste flytur.  Ellers har æ jo mye erfaring med FS-recorder,  som har vært mitt yndlingsprogram for ubegrenset formasjonsflyvning.  I FSX kunne jeg fly med 3-4 "opptak" som ble avspilt i heftige formasjoner,  helt uten lagg.  I P3D2.5 var ikke FSRecorder`n kompatibel lenger,  men det gikk an å "trikse inn" en tidlig utgave som faktisk fungerte brukbart.  Det samme ble hevdet i P3D3,  men her opplever jeg altså at det lagger noe helt forferdelig.  I MP fungerer det veldig bra,  så lenge jeg holder litt avstand,  men går helt i stå på nært hold.  Dette er jo en høyst uventet erfaring i P3D3,  som ellers fungerer knallbra med haugevis av andre addons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fantastisk, problemet løst  :D  Tusen takk for nyttig tips Dag !!!!!  Etter å ha lest i mange fora har jeg kjørt P3D3 med fps på uendelig,  og dette har vært helt greit fra første flytur.  Så oppgraderte jeg til nytt grafikk-kort og 4K-skjerm.  Denne er synkronisert på 60 fps,  og fremdeles fløt det i varmt smør,  selv om simmen er oppsatt med uendelig fps.  Helt til jeg prøvde FSRecorder og til sist MP,  hvor tett formasjonsflyvning lagget noe alldeles forferdelig.  Første hint fra Fredrik satte meg på sporet.

 

tst1.jpg

Snek meg innpå et av AI-flyene,  og ganske riktig (!)..... det lagget som et jordskjelv (  synes ikke på bildet ) .

 

tst2.jpg

Deretter låste jeg fps på 30,  snek meg på nytt innpå et AI-fly,  og vips så kunne jeg fly så nært jeg ville !  Like god flyt som alene,  og fps stabilt på 30 !!

 

tst3.jpg

Neste test :  inn med FSRecorder og nye flyturer.  Fantastisk og enda mer fantastisk,  full kontroll i formasjonen,  en NYTELSE fra take off til landing  ;D Faktisk oppfører recorder`n bedre enn siste versjon i FSX,  og ingen sideror på opptak står fast i fullt utslag (  som var veldig iriterende i FSX og v2.5 ).

 

tst4.jpg

 

tst4b.jpg

Dette var virkelig gøy  ;D  Nå fortsetter innstallering av gamle og nye godbiter,  og for MP er det bare å slippe løs søndagsgjengen igjen  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Her er min MP tur, alene, på søndag. Her hadde noen hensynsløse piloter som fløy før meg, selvfølgelig parkert sine doninger på terskelen til RW27 på Værnes. Dette er jo en verre praksis enn når bøndene plasserer rundballene rett foran innflyging rullebanen på modellflystripa vår på Mære. ;D

 

2015-10-31_22-23-3-429_zpsujpxguwn.jpg

 

2015-10-31_22-24-13-699_zpsasgorjqb.jpg

 

2015-10-31_22-25-28-408_zpslknabnkk.jpg

 

2015-10-31_22-26-19-304_zpsoqw64fyp.jpg

 

2015-10-31_22-24-58-383_zpse0zqglcl.jpg

 

2015-10-31_22-24-35-782_zps1lrvfe6b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Yess Robert,  artig å finne ut av sånt.  Jeg har jo alltid låst simmen på 30 fps,  men i v3 gikk det så fort unna at æ lot fps stå på unlimited  ;D  Og det er altså ikke så lurt i forhold til MP og FSRecorder.  Skal også prøve å låse simmen på 60 fps,  som er synkroniseringen på skjermen min,  kanskje det også fungerer??

 

Kjetil,  du må bli med på ekte MP neste gang  ;)  Eller så kan du kanskje klare deg med FSRecordern inntil videre  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja Andrew,  Lista er lett å glemme blant norske flyplasser,  men også her har det skjedd scenery-mirakler  ;D  .    AON i kombinasjon med nyeste GA Airfields er bare helt fantastisk,  så æ hadde en morsom flight i hælene på Robert,  med mange fine scenery-overraskelser  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...