Gå til innhold

Stjernegalleri


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Bare en ting å si,  Jens-Ole har utført en fantastisk jobb med å painte SkunkWorks Starfightere i norske farger,  pinlig nøyaktig ned til minste detalj,  til og med pilothjelmen har fått tidsriktig farge . Æ bøyer meg i flystripa og tar av meg furuhatten i ren beundring og takknemlighet.

Påskestemningen steg til nye høyder,  og det gikk et historisk sus gjennom P3D,  da æ kunne line opp den ene godbiten etter den andre på Bodø Flystasjon  :)

 

star2.jpg

 

star3.jpg

 

star4.jpg

 

star5b.jpg

Detaljrikdommen er i aller øverste sjiktet,  og det er tydelig at arbeidet er utført av en med stor kunnskap til Starfighterens historie.

 

star8.jpg

Med korrekt utseende og modellens realistiske flyegenskaper,  falt det meste på plass i min FS-verden.

 

star9.jpg

Kjenner også litt på interessen for å sette meg mer inn i Starfighterens systemer og våpenbruk.

 

star12.jpg

Men først skal jeg cruise høyt og lavt i det norske luftrommet,  mellom påskens skiturer og bålkos  ;D

 

star11.jpg

God Påske  :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he,  jatakk Robert,  du kan jo prøve deg med en PM til Jens-Ole, krype langs fjæra,  felle noen tårer og be så fint du kan om å få teste noen varianter  8) .  Tror nok disse paintene dukker opp i en passende hangar når tiden er inne.  Jeg føler meg priviligert og er evig takknemlig for å kunne nyte dette flotte arbeidet  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig å høre Ernst og veldig fine bilder!

 

Jo, paintene kommer ut, men det er et nesten gigantisk arbeid å få ting riktig, kan tenke meg at hver Paint allerede har vært igjennom 3-6 større revisjoner allerede og det er hele 4 hovedtexturer som skal forandret for hver texture for hver lille forandring. Hovedtexture, hovetexture alpha, spec texture og spec alpha. Og når alt er i 4096x størrelse går ting rimelig sakte bare for å kunne save.. Og med 4096x texturer blir selv de minste detaljer ganske viktige ettersom de er synlig og det setter store krav til Research og det å finne bilder. Ta med i likningen at det i tillegg var 3 forskjellige "hovedperioder" når det gjelder bemaling av de Norske F-104G flyene (enda flere med CF'ene selfølgelig), og alle trenger Research

 

Ernst har mer eller mindre frivillig blitt test kanin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen :-)  Vi driver tross alt med noe vi kaller for simulator så da bør det jo ligne på virkeligheten :-) Synes også det er en svært spennende måte å lære luftfartshistorie på! Har virkelig fått lest meg opp på Starfighter epoken igjen.

 

625 (tidligere FN-K) kommer også med i full metal med noen malte paneler. Det ble en trist slutt på 625, krasjet under approach fra øst til Bodø i 1974, piloten Trond Sæthrum skjøt seg ut, men setet løste seg ikke ut og han døde ved den harde landingen. La oss ikke glemme de som har gitt sitt liv for Norges sikkerhet i fredstid. Ingen andre forsvarsgrener har mistet så mange som Luftforsvaret etter den 2. verdenskrig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Vi driver tross alt med noe vi kaller for simulator så da bør det jo ligne på virkeligheten :-) Synes også det er en svært spennende måte å lære luftfartshistorie på!

 

Akkurat,  i mange år brukte jeg en formue på bøker og blad om gammel og ny flyhistorie,  så det var nesten en surrealistisk oppdagelse første gang æ prøvde flysimulering på min egen hjemme-PC  :)  ( FS98 ).  Etter hvert har FS erstattet det meste av flylitteratur,  og jeg er kjempeimponert over utviklingen av flymodeller og scenery.  På samme måte er jeg enda mer imponert og takknemlig for at vi har så dyktige og generøse medlemmer i vår lille "FS-klubb" her på berget .  Jeg leser jevnlig diverse andre fora også,  og tør påstå at Norge må være det landet som er desidert best simulert,  både på fly og scenery.  Og det takket være noen få "gærninger" som bruker uendelig mye tid og ressurser på sin hobby,  og som alle vi andre bare kan ta i mot gratis (!!!!!!!!) . Dette tar jeg absolutt ikke som en selvfølge,  og må bare enda en gang få takke for at dere er så ufattelig generøse å dele med oss ikke-produktive  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
snart rauter vel hele flokken over vestfjorden ;)

 

He he,  det fikk vi faktisk til for noen år siden,  i den gamle FSX-tiden ( 3-4 år siden ).  Ikke hele skvadronsrekken,  og ikke så nøyaktig malt som i dag,  men det var SkunkWorks fabelaktige Starfighter i norske farger,  og vi fløy formasjonstrening i MP.  Vi var en gjeng på 12-15 stykker på det meste,  som møttes regelmessig i MP,  og 5-6 av oss fløy Starfighteren !  Dessverre smuldret miljøet bort,  og i dag er det nesten umulig å få til noe i MP.  -  Men utviklingen er spennende,  og for min del synes jeg P3D2 har plassert seg på et kvalitetsnivå som gir uante muligheter.

Og med dyktige scenery-utviklere og repaintere på laget,  er P3D2 blitt en fantastisk tidsmaskin  :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...