Gå til innhold

Spennende nytt


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Plutselig dukket det opp i romjula,  dette hendige lille programmet fra http://www.rexgamestudios.com/ .  Soft Clouds !  Har ikke vært helt fornøyd med skyene i P3D2,  og slett ikke fornøyd med REX4 (  som jeg synes overdramatiserer skyer og himmel ),  og LM lar vente med å fikse på været.  Soft Clouds er på mange måter et skritt "bakover",  da skyene er i lav oppløsning,  men utseendemessig synes jeg de er kledelig realistiske.  Og det beste av alt,  dette sparer PCen for nyttige ressurser,  som kan brukes på landskap og fps  :) . Skyene i P3D2 var ganske fluffy fra før,  men nå ble det enda mer fluffy,  og overgangene fra landskap til skyer er så godt som borte !  -  Omtrent samtidig dukket det opp en ensetersvariant av Mirage III fra "Restauravia" .  Jeg har omtalt deres fantastiske 2-seter flere ganger tidligere,  og kan love at 1-seteren er minst like bra. Dessuten kommer den med egen installer for P3D. Og som vanlig fra den kanten,  freeware ! 

 

fl4b.jpg

 

fl3.jpg

 

fl2.jpg

 

fl4.jpg

 

fl1.jpg

 

Prøvde også ekstra mye skyer med den langt mer ressurskrevende F-14,  og det fløt like bekymringsløst som uten skyer .

fl6.jpg

 

fl5.jpg

Har ikke prøvd disse texturene i noe værprogram,  men i andre fora rapporteres det positive erfaringer.

Snart Godt Nyttår  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
hvorfor er ikke dette med i REX4 Direct texture pakken?

 

Det er flere som har spurt om det samme,  og hos produsenten har de lovet å inkludere dette i REX4,  men det kom til å ta ei stund ........

For min del synes jeg REX ditt og datt har vært noe forvirrende,  og jeg har ikke vært fornøyd med deres overdramatiske texturer,  men denne

soft-pakken passer perfekt,  enten man kombinerer den med et værprogram eller ordner været selv.

 

dette må jeg si jeg liker mye bedre, selv om de er mye fluffy.

 

He he ja,  skyene er fluffy  ;D .  Andre texturer ser kanskje bedre ut på avstand,  men disse er langt mer realistisk i skygjennomgang med utsikt fra cockpit,  og er mye midre ressurskrevende for PC of grafikk-kort  ;)

 

fl7.jpg

Jeg prøvde også en tur med F-16 i skikkelig "drittvær" ,  regn, vind og flere lag med skyer, og nesten null sikt.......  like god flyt som i finvær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...