Gå til innhold

Lønnetrealarm


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har hatt noen turer med et nytt selskap (for meg) i simmen. Meldte meg nylig inn

i Virtual Air Canada, og har kun gode erfaringer så langt. Tenkte å dele noen bilder fra steder

som ikke er så godt representert på forumet.

 

Tar runden i Toronto før en liten svipptur til Montreal

YPDFIRa.jpg

 

Klatrer ut fra Toronto som ACA412

7HuopmT.jpg

 

ou1yvJk.jpg

 

På bakken i Montreal for å gjøre oss klare for neste tur som ACA932 til Fort Lauderdale

Ygu5O6a.jpg

 

Tar av fra 24L og setter snuten sørover mot Florida

w4qSTGx.jpg

 

Noen sjåtts fra marsjhøyden for dagen. God tid betyr tid for sjåtts på slike turer :)

dm4wEXl.jpg

 

2h4LuOj.jpg

 

vE5jMBy.jpg

 

Siste bilde er fra nedstigning mot Florida og Fort Lauderdale i en nydelig solnedgang

MoUK9cN.jpg

 

 

Turene foregikk på VATSIM og det som er i bruk på bildene er FTX Global, FlyTampa Montreal,

REX2 Essentials+ Overdrive og Mogwaisoft Shade.

 

Håper å komme sterkere tilbake på MP fronten for å få aktiviteten litt opp nå i juletider :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fin bildeserie her, som alltid! Flyr du P3D Benjamin? Eller klorer du deg fast til FSX enda?  ;D

Jeg tenker bare at dette ligner veldig på den maskina jeg sikler etter for tida. Nye Aerosoft A318-19-20 og 21 serien, stemmer det?

Hvis det er det, hvordan er modellen og simuleringene forresten, bugfri osv?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klorer meg fortsatt fast til FSX, men ligger på vippen. Venter nok til

PMDG får sine produkter over til P3D. I hvert fall NGXen før jeg eventuelt

tar steget over til den "andre siden" :)

 

Dette er AS sin maskin, og den kan trygt anbefales. Den ser bra ut, og er bra simulert selv

om målet til AS aldri har vært å har vært å ha den helt 100% simulert. Når det er sagt så er

den mer enn godt nok simulert for oss simmere :)

 

Trønderalarm, det kunne blitt stygt ;D

 

Air Canada sitt VA er av høyeste kvalitet i min mening. Deres systemer er enkelt og bygd opp på en lett og forståelig

måte for selv helt nye piloter. ACARSen deres er også enkel. GUIen er enkel, men den fungerer ypperlig til sine

områder.

 

Tror du vil få en god opplevelse om du melder deg inn der, Kristoffer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernie, dette er faktisk kun 512x512 oppløsning på skyene. Har alltid stilt

meg spørsmål ved de som faktisk må ha 4096 på det meste. Det enkle er ofte

det beste :) Var en nydelig innflygning jeg hadde på det siste bildet.

 

Du er mer enn velkommen som FO i Virtual Air Canada, Kristoffer. Du vil ikke angre, det er jeg

helt sikker på :)

 

Nå er ikke jeg noen ekspert på systemsimulering, men i korte trekk som en oppsummering

er NGXen bedre på systemsimulering og modellering av cockpit og exterior. AS sin buss er også

utrolig bra som skrevet over, men den mangler småting på simuleringen, men dette er ting som ikke

jeg eventuelt har bruk for siden det ikke har gjort at jeg må begrense meg på visse ting. En ting den har som ikke

NGX har er WX radar som fungerer opp mot Active Sky Next. For oss gjennomsnittssimmere så er denne en

knall modell og den er ingenting å angre på om en bestemmer seg for et innkjøp. Håper dette ga deg svar, Svein-Frode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk for tilbakemeldinger Benny og Steinar.

 

Det med aktiv co-pilot høres jo veldig smart ut. Er jo ikke realistisk å fly en slik maskin alene, og jeg har derfor ikke gått til anskaffelse av disse detaljsimulatorene enda. Har ikke kjørt buss siden Level-D sin B767 i FS2004 og der var jo til tider krevende å skulle gjøre alt selv. Holder meg derfor til enklere fly som kan styres minst 90% fra min Saitek-cockpit. Med en gang jeg må bruke musa, så faller realismen og innlevelsen noen hakk.

 

Liker jo veldig godt Aerosoft sin Twin Otter der man har sjekklister som er interaktive, og man kan konfigurere flyet med ett tatetrykk som "cold and dark" eller "ready to fly".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...