Benjamin Hennes Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Hei! Har hatt noen turer med et nytt selskap (for meg) i simmen. Meldte meg nylig inn i Virtual Air Canada, og har kun gode erfaringer så langt. Tenkte å dele noen bilder fra steder som ikke er så godt representert på forumet. Tar runden i Toronto før en liten svipptur til Montreal Klatrer ut fra Toronto som ACA412 På bakken i Montreal for å gjøre oss klare for neste tur som ACA932 til Fort Lauderdale Tar av fra 24L og setter snuten sørover mot Florida Noen sjåtts fra marsjhøyden for dagen. God tid betyr tid for sjåtts på slike turer Siste bilde er fra nedstigning mot Florida og Fort Lauderdale i en nydelig solnedgang Turene foregikk på VATSIM og det som er i bruk på bildene er FTX Global, FlyTampa Montreal, REX2 Essentials+ Overdrive og Mogwaisoft Shade. Håper å komme sterkere tilbake på MP fronten for å få aktiviteten litt opp nå i juletider God helg! Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 5. desember 2014 Premium Medlem Skrevet 5. desember 2014 Fin bildeserie her, som alltid! Flyr du P3D Benjamin? Eller klorer du deg fast til FSX enda? ;D Jeg tenker bare at dette ligner veldig på den maskina jeg sikler etter for tida. Nye Aerosoft A318-19-20 og 21 serien, stemmer det? Hvis det er det, hvordan er modellen og simuleringene forresten, bugfri osv? Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 5. desember 2014 Premium Medlem Skrevet 5. desember 2014 BTW! Jeg synes ved første kjappe øyekast det sto Trønderalarm, men heldigvis ikke! ;D ;D ;D Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Rimelig høy kvalitet på de shotsa her! Har snuset litt på det VA'et der selv, men må holde fokusen på VNAS for øyeblikket, hvis ikke føler jeg at man fort blir lei. Hvordan er forholdene hos Air Canada? Siter
Benjamin Hennes Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Skrevet 5. desember 2014 Klorer meg fortsatt fast til FSX, men ligger på vippen. Venter nok til PMDG får sine produkter over til P3D. I hvert fall NGXen før jeg eventuelt tar steget over til den "andre siden" Dette er AS sin maskin, og den kan trygt anbefales. Den ser bra ut, og er bra simulert selv om målet til AS aldri har vært å har vært å ha den helt 100% simulert. Når det er sagt så er den mer enn godt nok simulert for oss simmere Trønderalarm, det kunne blitt stygt ;D Air Canada sitt VA er av høyeste kvalitet i min mening. Deres systemer er enkelt og bygd opp på en lett og forståelig måte for selv helt nye piloter. ACARSen deres er også enkel. GUIen er enkel, men den fungerer ypperlig til sine områder. Tror du vil få en god opplevelse om du melder deg inn der, Kristoffer Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. desember 2014 Premium Medlem Skrevet 6. desember 2014 Må si du har fått meget god dreis på sjåttene dine. Nydelige lyssettinger, og de skyene kan ikke bli bedre Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 6. desember 2014 Skrevet 6. desember 2014 Du skal ikke se bort ifra at jeg sniker meg inn i Airbus cockpiten din som FO etterhvert. Siter
Paulo Fernandes Skrevet 7. desember 2014 Skrevet 7. desember 2014 Nydelige, stemningsfulle bilder Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 7. desember 2014 Premium Medlem Skrevet 7. desember 2014 Pen buss Benny! Hvordan liker du den sammenlignet med NGX? Har aldri helt hatt sansen for Airbus (med unntak av A340), og liker yoke framfor stick, men glasscockpit og fly-by-wire er nok framtiden enten man liker det eller ei. Siter
Benjamin Hennes Skrevet 8. desember 2014 Forfatter Skrevet 8. desember 2014 Ernie, dette er faktisk kun 512x512 oppløsning på skyene. Har alltid stilt meg spørsmål ved de som faktisk må ha 4096 på det meste. Det enkle er ofte det beste Var en nydelig innflygning jeg hadde på det siste bildet. Du er mer enn velkommen som FO i Virtual Air Canada, Kristoffer. Du vil ikke angre, det er jeg helt sikker på Nå er ikke jeg noen ekspert på systemsimulering, men i korte trekk som en oppsummering er NGXen bedre på systemsimulering og modellering av cockpit og exterior. AS sin buss er også utrolig bra som skrevet over, men den mangler småting på simuleringen, men dette er ting som ikke jeg eventuelt har bruk for siden det ikke har gjort at jeg må begrense meg på visse ting. En ting den har som ikke NGX har er WX radar som fungerer opp mot Active Sky Next. For oss gjennomsnittssimmere så er denne en knall modell og den er ingenting å angre på om en bestemmer seg for et innkjøp. Håper dette ga deg svar, Svein-Frode Siter
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 8. desember 2014 Premium Medlem Skrevet 8. desember 2014 Det fine med Aerosoft sin Airbus er att man kan bruke sin andrepilot aktivt så man har hjelp hele veien med både sjekklister og att han tar seg av alle oppgaver som en andrepilot ville gjøre i virkeligheten. Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 8. desember 2014 Premium Medlem Skrevet 8. desember 2014 Takk for tilbakemeldinger Benny og Steinar. Det med aktiv co-pilot høres jo veldig smart ut. Er jo ikke realistisk å fly en slik maskin alene, og jeg har derfor ikke gått til anskaffelse av disse detaljsimulatorene enda. Har ikke kjørt buss siden Level-D sin B767 i FS2004 og der var jo til tider krevende å skulle gjøre alt selv. Holder meg derfor til enklere fly som kan styres minst 90% fra min Saitek-cockpit. Med en gang jeg må bruke musa, så faller realismen og innlevelsen noen hakk. Liker jo veldig godt Aerosoft sin Twin Otter der man har sjekklister som er interaktive, og man kan konfigurere flyet med ett tatetrykk som "cold and dark" eller "ready to fly". Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.