Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter at jeg reklamerte for airborne levering av div gods til fjells har jeg hatt henda fulle.

Viser seg at det er mange som plutselig får lyst på både det ene og andre etter å ha besteget en fjelltopp, og etter at det ble åpnet polutsalg på Ringebu er det nok å gjøre.

Poster noen bilder fra dagens første levering i nærheten av Leirhøi som ligger sørvest for Glittertind i Jotunheimen.

 

 

RmsziiH.jpg

 

Første bilde når vi nærmer oss cruise alt på 8200 ft, i baggasjen har vi grillpølser fra Annies Pølsemakeri og Jägermeister.

Flott turmat i finværet.  ;D

 

DjYFMhe.jpg

 

Hvite topper stiger frem foran oss og jeg lurer på hvordan det blir å lande der oppe idag?

 

xiQajkd.jpg

 

Glittertind til høyre og vi decenter rolig ned mot fjellene.

 

72wu0Gq.jpg

 

Etter å ha tatt ei runde over ser jeg noen som står og vinker oppi glupen mot ei bratt helling og jeg er litt nervøs for hvor bratt det er der.

 

pZ4oQHf.jpg

 

Det er litt hastighet på skyene over oss og skyggene glir rolig nedover snøhellinga.

 

WLVhP4d.jpg

 

Kan dette kalles "short final"?

 

zzYZk7C.jpg

 

Det ble ingen bilder etter landing da jeg hadde mitt fulle hyre med å holde maskina rolig.

Det var knall skareføre og til di grader glatt så eneste måten å holde maskina stille på var å justere throttle med nesa opp.

Hadde jeg fått motorstopp da hadde det blitt litt av en kjelketur nedover lia gitt.

Her har vi tatt av igjen mens grillpølser og drikkevarer nytes i solhellinga bak oss.

 

HrRCbVO.jpg

 

Etter den obligatoriske vinkerunda er unnagjort setter vi kursen mot neste levering.

Jordbær og Champis til Store Skagastølstind.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...