Gå til innhold

Trollsk stemning i Lofoten.


Anbefalte innlegg

Ikke en helg uten å slenge ut noen screenies veitdu.

Tok meg en liten tur fra Leknes til Svolvær etter å ha lekt meg litt med div vær instillinger.

Synes værgeneratoren i P3V2 fungere helt greit stock så det er sjelden jeg bruker noe annet.

En annen grunn til at jeg ikke har brukt FS WX Lite på ei stund er jo alt møkkaværet som har vært så langt i vinter, men det er en annen sak.

 

UV0SnxT.jpg

 

Bh9ACva.jpg

 

Etter jeg tok di to første bildene dro jeg til skikkelig med masse skyer i flerfoldige lag, men da begynte fps`en og hoste gitt.

Da endte jeg på tre lag skyer som jeg benytter på di neste bildene.

 

A3JDIlt.jpg

 

peni0rF.jpg

 

Med di flyene jeg normalt bruker så er det sjelden jeg drar til med stusselig vær.

Endte opp med tre lag skyer Cirrus,Thunderstorm og litt Stratus på toppen, volumetric fog og bittelitt vind.

Da ble det litt god gammaldags Troll stemning og en fryd å danse ut og inn i dalfører i Lofoten med sjølveste grom flyet. Mil modell for anledningen.

 

Håper bildene falt i smak?

 

Edit:

Appropo vær.

Det er vist ikke måte på hvor mye snø det skal lave ned og jeg tok ett par bilder fra sim rommet her nå.

Man rekker jo knapt en flytur før man må ut og måke igjen men det blir ihvertfall vinterstemning.

 

TThpVsw.jpg

 

Dyra skal man være snill mot og foringsstasjonen er flittig i bruk.

 

FpoLKOk.jpg

 

Ikke lett å være rådyr når snøen snart krabber over rygg nivå.

 

Fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Knall stemning, i både flybildene og snømåkejulebildene  ;D .  Synes også værgeneratoren i P3 lager mer enn nok vær og massevis av stemning.  Jeg har ikke dradd det så langt som du gjør i disse bildene,  men har prøvd meg med flere lag skyer,  helt overskyet og dårlig sikt,  og det har vært plenty med utfordringer.  Nå foretrekker også jeg å ta de fleste turene i finvær,  men av og til kan det være en fornøyelse å teste fly og pilot i litt møkkavær  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...